loader
ARTYKUŁY

2 część BDSM oczami różnych narodów. Tabu BDSM

Niemcy i BDSM
Niemcy i BDSM
BDSM to zbiorowa nazwa grupy pokrewnych preferencji seksualnych , które są często bardziej niejasno określane jako sadomasochizm (w skrócie: SM lub Sado-Maso ). Termin obejmuje grupę zachowań, w tym dominację i uległość , żartobliwą karę, przyjemności z bólem lub gry niewolinależą, co często ma znaczenie dla ludzi w związku z ich doświadczeniem seksualnym. „BDSM” pochodzi od pierwszych liter angielskich nazw „Bondage & Discipline, Dominance & Submission, Sadism & Masochism” (w języku niemieckim: Bondage & Discipline, Dominance & Submission, Sadism & Masochism).

Wszystkie warianty BDSM mają wspólną cechę polegającą na tym, że uczestnicy dobrowolnie przechodzą od równości do luki władzy. Uległym partnerem jest pewna część swojej autonomii i przekazuje je do dominującego partnera (Power Exchange). Obie strony czerpią z tego przyjemność. Dominujący partner nazywa się również Dom lub Top , a uległy partner Sub lub Bottom .

Działania BDSM odbywają się zwykle w formie erotycznej odgrywania ról w określonym czasie ; pojedyncza gra BDSM nazywa się sesją. Wiele praktyk praktykowanych w ramach BDSM, takich jak zadawanie bólu, poniżanie lub uległość, byłoby postrzeganych jako niewygodne bez związku z konkretnymi preferencjami seksualnymi. Stosunki seksualne, takie jak stosunek doustny , dopochwowy lub odbytu, mogą wystąpić w ciągu jednej sesji, ale nie są niezbędne . 

Podstawą praktyki BDSM jest to, że jest ona praktykowana głównie przez odpowiedzialnych partnerów, dobrowolnie i za obopólną zgodą w bezpiecznym zakresie. Te podstawowe zasady zostały streszczone od lat 90. pod angielską nazwą „ bezpieczny, rozsądny i konsensualny ”, w skrócie SSC. Oznacza to coś w rodzaju „bezpieczny, z czystym umysłem i za obopólną zgodą”. Dobrowolny charakter, tj. Wzajemna zgoda zaangażowanych stron, odróżnia BDSM zarówno pod względem prawnym, jak i etycznym, od przestępstw lub zbrodni przeciwko samookreśleniu seksualnemu i nadużywaniu przemocy.

Niektórzy wyznawcy BDSM wolą nieco inny kodeks postępowania zwany RACK ( świadomy ryzykowny konsensualny załamanie ), co oznacza coś w rodzaju „świadomego ryzyka zgodnego zachowania seksualnego”; Czyniąc to, chcą podkreślić osobistą odpowiedzialność zaangażowanych partnerów w zakresie potencjalnego ryzyka.

Dobrowolność jest kluczowym kryterium. Zgodę na zgodne sadomasochistyczne wydarzenie mogą wyrazić tylko ci, którzy potrafią odpowiednio ocenić konsekwencje ich zgody. Aby podjąć decyzję, strona wyrażająca zgodę musi posiadać wystarczające informacje i niezbędne umiejętności intelektualne. Zasadniczo strona wyrażająca zgodę musi być w stanie odwołać swoją zgodę w dowolnym momencie, na przykład za pomocą wcześniej uzgodnionego słowa ostrzegawczego, tak zwanego słowa bezpiecznego .  

bezpieczeństwo

bezpieczeństwo BDSM
Oprócz ogólnych zaleceń dotyczących bezpiecznego seksu sesje BDSM zazwyczaj wymagają znacznie szerszych środków bezpieczeństwa niż typowy tak zwany „ seks waniliowy ”, tj. h. jako życie seksualne bez elementów BDSM.  Aby zapewnić, że działania zawsze pozostają w zakresie pożądanym przez uczestników, na scenie BDSM ustanowiono szereg środków bezpieczeństwa i konwencji. 

Aby zapewnić niezbędną zgodność praktyk, ogólnie zaleca się intensywną wstępną dyskusję na temat życzeń uczestników oraz przebiegu i ograniczeń planowanych działań - szczególnie między nieznanymi partnerami. Odpowiednie szczegółowe dyskusje są powszechne i stanowią typowy unikalny punkt sprzedaży sesji BDSM. Ponadto zwykle uzgadnia się bezpieczne słowo, jeśli wspomniane działanie jest działaniem, należy je natychmiast zatrzymać w dowolnym momencie. W przypadku, gdy zdolność językowa partnera uległego jest ograniczona, kontakt wzrokowy lub sygnały ręczne są jedynym środkiem komunikacji, a zatem mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa praktyk.

Bardzo szerokie spektrum różnych „zabawek” BDSM, a także stosowane techniki manipulacji fizycznych i kontroli często wymagają posiadania rozległej, odpowiedniej wiedzy na odpowiednie sesje z dziedzin tak różnorodnych, jak anatomia , fizyka czy psychologia . Praktyczne aspekty bezpieczeństwa mają na ogół zasadnicze znaczenie.   Na przykład w przypadku niewoli ważne jest, aby wiedzieć, w których punktach istnieje ryzyko zmiażdżenia naczyń lub nerwów lub znacznego bliznowacenia. Podczas używania biczów lub biczówumiejętności motoryczne i wiedza anatomiczna mogą mieć wpływ na satysfakcjonującą sesję, wyjątkowo nieprzyjemne doświadczenia i poważne obrażenia fizyczne. Aby wcześnie rozpoznać psychiczne zderzenie dna i, jeśli to możliwe, uniknąć go lub „złapać” po takim zderzeniu, ważne jest, aby śledzić jego reakcje z wyczuciem i odpowiednio reagować. 

aspekty
Wielowarstwowy akronim BDSM oznacza kilka aspektów fizycznych i psychologicznych podsumowanych w ramach tego ogólnego terminu.

B & D Bondage and Discipline (bondage and dyscypline )
D & S Dominacja i składanie (dominacja i złożenie)
S & M sadyzm masochizm i (sadyzm i masochizm)
Ten model rozróżniania trzech aspektów BDSM jest coraz częściej stosowany w literaturze, ale reprezentuje jedynie próbę fenomenologicznego rozdzielenia, a rozdzielone tutaj aspekty często pokrywają się w indywidualnym wyrażaniu preferencji seksualnych.

Bondage / Discipline
Niewola i dyscyplina to dwa aspekty BDSM, które niekoniecznie muszą się ze sobą wiązać, ale występują również razem.

niewola

Oprócz mankietów na kajdanki stosowane są również mankiety na kciuki w kontekście niewoli
→ Główny artykuł : Bondage
Termin „niewola” opisuje praktyki związane z niewolą mające na celu pobudzenie i zwiększenie przyjemności seksualnej.  Bondage jest bardzo popularnym wariantem z szerokiego zakresu wariantów BDSM, jest częściowo od niego ograniczony. Badania w USA doszły do ​​wniosku, że około połowa wszystkich mężczyzn i wielu kobiet uważa gry niewolnicze za erotyczne.

W niewoli partner jest związany, łącząc razem kończyny, na przykład używając kajdanek , mankietów lub lin i / lub przywiązując je do przedmiotów. Również szerzenie kończyn może być osiągnięty przez niewoli, na przykład przez kajdan na danej Andrzejki krzyż , Strappado , zapasy , bomu , rozciągających ławki lub rozrzutnika .

dyscyplina
Dyscyplina w obszarze BDSM oznacza dyscyplinowanie partnera poprzez strajki ręczne lub „narzędzia karne”, z których wykonywania lub odbioru wynika przyjemność erotyczna uczestników. Intensywność ciosów może się znacznie różnić. Łączenie z praktykami niewoli jest powszechne, ale nie obowiązkowe, a czasem może być trudne rozróżnienie BDSM wrażliwego na ból. Oprócz bicia od czasu do czasu stosuje się inne rodzaje kar cielesnych , na przykład podczas wymyślania . Termin Dyscyplina jest również często niepoprawnie używany do opisywania gier edukacyjnych w dziedzinie dominacji i poddania.

Dominacja i uległość
Para warunków dominacja i poddanie (D / s) pochodzi z języka angielskiego i oznacza dominację i dominację, a także poddanie i poddanie. Jest to nierówna równowaga sił między partnerami, która jest świadomie akceptowana i do której dąży. Dominacja i uległość raczej nazywają psychologiczny komponent BDSM. Chociaż dotyczy to również wielu partnerstw, które nie uważają się za sadomasochistyczne, celowo przeżywa się je w ramach BDSM. Zakres zmienności poszczególnych cech jest duży.

Specjalnie zorientowanymi psychologicznie praktykami są np. B. Gry edukacyjne, w których dominujący domaga się pewnych zachowań od uległego partnera. Szczególne postacie są tu erotyczny gra rolę jako ageplay - w którym działa mock różnicę wieku jako tło - lub Petplay oraz Cosplay form uchylone gier. Celowe odrzucenie seksualne partnera może również stanowić element dominacji i poddania się (patrz także Rogacz)). Najbardziej znaną i prawdopodobnie najbardziej utartą formą dominacji i uległości jest „dominacja i niewolnicy”. Można to wdrożyć na krótki czas „gry” wśród równorzędnych partnerów, ale można też na stałe zintegrować je z codziennym życiem („ 24/7 ”) i wahać się od kilku partnerstw do całkowitego przedłożenia partnera w sensie Total Power Exchange . Elementami równoważącymi kontrolę i poddanie są troska i oddanie, które się uzupełniają, a tym samym umożliwiają stabilne relacje.

Poddanie się okrętu podwodnego jest czasem demonstrowane na zewnątrz za pomocą symboli, takich jak obroża wskazująca na posiadanie , specjalne tatuaże , intymna biżuteria lub bardzo krótkie włosy lub łyse głowy. W dłuższych związkach relacja mocy jest czasami ustalana na piśmie w tak zwanych „umowach niewolników”. Ten symboliczny akt ma „związać” intymną więź między partnerami i ich wspólnymi pomysłami. Prawnie, to „niewolnicze kontrakty” są w żaden sposób wiążące, ponieważ na ogół postrzegana jako przeciw moralności naruszone i ze względu na § 138 BGB są nieważne. W przeszłości istnienie takich dokumentów w różnych kontekstach wielokrotnie prowadziło do drastycznych nagłówków w prasie brukowej, ponieważ relacje wewnętrzne i uzgodnione praktyki były wymieniane bardzo szczegółowo. W przypadku niedoinformowanych stron trzecich takie informacje, które zostały usunięte z pierwotnego kontekstu, regularnie prowadzą do zdecydowanego odrzucenia i potępienia relacji, na której oparty jest dokument.

sadomasochizm
Sadomasochizm jest często - w przeciwieństwie do dominacji i uległości - bardziej fizyczną stroną BDSM. W szczególności należy tu sklasyfikować wszystkie praktyki, których celem jest zadawanie bólu lub odczuwanie go.

Dyscyplina wykazuje cechy sadomasochistyczne. Jednak w przeciwieństwie do Dyscypliny bicie odgrywa niewielką rolę w sadomasochistach i istnieje wiele innych praktyk stosowanych do wywoływania bólu. Sadomasochizm jest stosunkowo rzadko praktykowany niezależnie; mieszanie z innymi aspektami BDSM jest powszechne.

Aspekty fizyczne
Patrząc na BDSM na poziomie czysto fizycznym, można zauważyć, że jest on częściowo związany z ukierunkowanym zadawaniem bólu fizycznego i innych intensywnych doznań. Uwolnione przez to endorfiny są często porównywane pod względem działania przez zwolenników BDSM z tak zwanym hakiem biegacza lub następstwami orgazmu . Ten stan jest czasami określany jako podprzestrzeń podobna do transu i jest wielokrotnie opisywany jako bardzo przyjemny. To doświadczenie bólu przyjemnościjest ważną, ale nie jedyną motywacją dla wielu praktyków BDSM. Są ludzie, którzy uczestniczą w sesjach, z których nie czerpią żadnej (fizycznej) satysfakcji. Wchodzą w takie sytuacje, aby zaoferować swojemu partnerowi możliwość zaspokojenia własnych potrzeb lub fetyszy .


Typowy stopień Wartenberga stosowany do podrażnienia nerwów
W niektórych wersjach gry BDSM z góry ustawia dolne różnorodnych wrażeń zmysłowych z ściskając go, na przykład, gryzienie, drapanie paznokciami, „klapsy” go lub coś innego instrumenty takie jak pejcze , bicze , ciekłych woskowych , lód, koła Wartenberg , Używany na nim EMS lub podobny. Często stosuje się również mocowanie za pomocą kajdanek , lin , łańcuchów lub łóżek próżniowych , a także przedmiotów codziennego użytku, takich jak kołki do ubrań , drewniane łyżki lub folie stretch .

typy relacji
Powiązania gry
Wielu zwolenników BDSM uważa praktykę BDSM w swoim życiu seksualnym za erotyczną grę fabularną i dlatego mówi o „zabawie” i „zabawie” w tym kontekście. Wykonanie takiej gry nazywa się „sesją”.

Podobnie mówi się o „relacjach w grze” i oznacza dwie rzeczy: Z jednej strony termin ten oznacza zwykłe równe partnerstwa, w których BDSM jest częścią gry wstępnej lub seksualnej. Jeśli istnieje wiele związków partnerskich z intensywnymi więzami emocjonalnymi przez dłuższy okres czasu, może istnieć pokrywanie się z praktyką Polyamory . Pojęcie relacji w grach może również oznaczać związki partnerskie, które mają na celu od czasu do czasu spełnienie określonych fantazji seksualnych i w których nie ma innych związków opartych na partnerstwie.

Powszechne wzory do naśladowania
Topy i spodnie

Widok z przodu typowego kołnierza; są one często noszone przez okręty podwodne i służą jako symbol poddania
W BDSM partner nazywa się „Top” lub częściej „Dom”, który jest aktywny, tj. h. pełni rolę kontrolną w sesji, która charakteryzuje się głównie bólem, poniżeniem lub uległością. Partner określany jako „dno” lub częściej jako „sub” dobrowolnie naraża się na takie działania przez czas trwania sesji i jest tak zwaną częścią pasywną.

Switcher

Pokaz kilku niewoli Shibari na targach Folsom Street Fair 2003 w San Francisco, które powstały w wyniku ruchów skórzanych
Niektórzy zwolennicy BDSM zmieniają się , co oznacza, że ​​odgrywają zarówno dominującą, jak i uległą rolę. Ćwiczą to w ramach jednej sesji lub przyjmują te różne role w różnych sesjach z tym samym lub z różnymi partnerami.

Extra erotyczny BDSM
W przeciwieństwie do takich relacji w grze istnieją relacje partnerskie, które są wyraźnie określone poza obszarem erotycznym przez pomysły z obszaru BDSM. Zaangażowani partnerzy utrzymują również odpowiednią równowagę sił w swoim codziennym życiu i sprawiają, że aspekty BDSM stanowią razem ich styl życia - co oznacza, że ​​BDSM nie może być dłużej opisywany jako zjawisko czysto seksualne. Mówi się o „relacjach 24/7”, wywodzących się z 24 godzin na dobę, 7 dni w tygodniu.

Profesjonalne usługi
Domina oferuje usługi seksualne z BDSM w zamian za zapłatę. Jednak wiele dominów nie uważa się za prostytutki , ponieważ zwykle nie ma stosunku seksualnego między dominacją a klientem. Męski odpowiednik dominacji, głównie w obszarze męskich homoseksualistów, nazywa się Sado. Z usług profesjonalnego „niewolnika” lub „pokojówki” można również korzystać znacznie rzadziej. Niektóre z nich tolerują również stosunek seksualny.

Australijscy naukowcy odkryli, że legalizacja prostytucji w ich kraju zwiększyła odsetek usług związanych z BDSM. 

W niekomercyjnym obszarze BDSM termin dominacja jest niezwykły. Kobieta o dominujących tendencjach nazywa się femdom , potocznie najczęściej nazywanym „domse” lub „domme”.

Scena, subkultura i społeczeństwo

Demonstracja częściowego zawieszenia się
Istnieje scena BDSM, w której podobnie myślący ludzie mogą wymieniać się pomysłami i problemami związanymi z BDSM. Ta scena ma charakter subkultury, ponieważ BDSM jest nadal postrzegany przez ogół społeczeństwa i media jako „dziwaczny”, „przewrotny” lub „chory”. W obawie przed niezrozumieniem i marginalizacją wiele osób ukrywa swoją skłonność do społeczeństwa.

Ta scena jest szczególnie widoczna w Internecie w społecznościach takich jak centra dla niewolników , w mediach scenicznych, takich jak magazyny, oraz podczas wydarzeń takich jak imprezy SM, okrągłe stoły i targi BoundCon, a także na niektórych targach erotycznych . Podczas corocznej parady Folsom Europe w Berlinie w Niemczech odbywa się wydarzenie, które wyłoniło się z subkultury skórzanej i które BDSM porusza w ramach publicznych wydarzeń ulicznych. Nawet przy licznych paradach CSDscena jest reprezentowana przez grupy. Ludzie praktykujący BDSM nazywają siebie „BDSMler”, „SMler” lub „SMer” lub „Sadomasochisten”. Aby rozróżnić osoby dominujące i uległe, zwłaszcza w Internecie, imiona ( pseudonimy , pseudonimy ) są często pisane dużymi (dominującymi) i małymi (uległymi) literami początkowymi.

symbolika

Zadzwoń do O jako palec serdeczny
Motywy BDSM i fetysz rozprzestrzeniają się coraz bardziej w codziennym życiu zachodnich społeczeństw ze względu na tak różnorodne czynniki, jak moda awangardowa , rap , hip-hop , heavy metal , seriale science fiction i filmy fabularne, a wiele osób nie jest już ich świadomych związane z ich korzeniami BDSM. Korzystanie z kolczyków narządów płciowych jest obecnie, po tym jak w latach 80. było jeszcze ograniczone do sceny punk i BDSM , nie jest już typowe dla tej sceny, ale raczej rozpowszechnione wśród dużej części populacji.

Skóra duma flaga jest symbolem, który oprócz Ruch skóra staje się również bardziej powszechne jest scena BDSM. Triskelion zwany emblematem BDSM, który jest szeroko rozpowszechniony w regionie anglosaskim, jest raczej rzadki w krajach niemieckojęzycznych. Tak zwany Ring der O można również znaleźć na scenie gotyckiej i jako biżuteria kostiumowa.

uprzedzenia
Istnieje wiele uprzedzeń, stereotypów i stereotypów dotyczących BDSM w miejscach publicznych. Nieporozumienia nie są rzadkie, co wynika z faktu, że „Vanillas” nie rozróżniają prawdziwego życia od praktyki BDSM, podobnie jak ludzie BDSM. Na przykład niektórzy zakładają, że poddani w BDSM chcieliby również doświadczyć bólu i upokorzenia w innym życiu oraz że dominują w życiu codziennym, podobnie jak BDSM. I odwrotnie, kolejny mit głosi, że poddani i dominujący w BDSM praktykują przeciwieństwo ich prawdziwego życia - więc klienci Dominas to w większości ludzie sukcesu. Jednak obie pozycje są jednostronne. Jednak nie może być żadnego związku między pozycją w życiu codziennym a grą BDSM.


Pokaz męskiego dna w zentai , uprzęży i ​​łańcuchach na CSD , Kolonia 2006
Z praktyki BDSM wiele osób jest szczególnie zaznajomionych z zakupem sadomasochistycznych usług od dominas przez męskich klientów, co również powoduje powstanie wielu klisz. Kolejny szeroko rozpowszechniony frazes zakłada, że ​​kobiety zazwyczaj dominują mężczyzn w BDSM, ale niekoniecznie tak jest; Podobnie BDSM często sprowadza się do bólu fizycznego, zwykle o charakterze rażącym, bez uwzględnienia wielu różnych sposobów grania opartych na innych efektach. Oprócz stereotypu huśtającej się biczem sadomasochista ubrany w skórę reprezentuje również powszechną rolę kliszę.

Chociaż zawsze mogą zachodzić na siebie różne formy fetyszyzmu, wbrew powszechnemu przekonaniu nie ma nieuniknionego związku między BDSM a fetyszami, takimi jak lateks, lakier i skóra. Częste występowanie takich ubrań można częściowo wyjaśnić funkcją quasi-sformalizowanego kodu ubioru. Względna otwartość na alternatywny styl życia seksualnego oznacza, że ​​fetyszyzm w środowisku BDSM jest często wykonywany znacznie bardziej otwarcie niż w innych kontekstach społecznych.

Kolejne powszechne uprzedzenie wynika z faktu, że BDSM widzi jedynie stosowanie przemocy fizycznej i psychicznej, podczas gdy głęboka więź emocjonalna między zaangażowanymi partnerami początkowo wydaje się nie do pomyślenia dla wielu osób postronnych z uwagi na to, co wydają się aktami przemocy.

Ponieważ pojęcie BDSM obejmuje kilka pod-aspektów, z których niektóre są bardzo różne pod względem możliwych form i występują one u osób o bardzo różnych punktach centralnych, spektrum pojawiających się zainteresowań i osobowości jest bardzo duże i niezwykle niespójne. Ze względu na brak informacji w ogólnej populacji, wraz z powszechnymi uprzedzeniami, często prowadzi to do działań i oświadczeń poszczególnych praktyków BDSM przypisywanych wszystkim jednocześnie.

coming out
→ Główny artykuł : Wychodzę

Bransoletka bondage wykonana ze skóry i stali przymocowana do łańcuszka
Dla niektórych osób, które pociągają sytuacje opisane terminem BDSM, tak zwane wychodzenie pojawia się w ciągu ich życia. Podczas gdy homoseksualiści coraz częściej uznają swoją orientację seksualną publicznie, sadomasochiści nadal utrzymują relatywnie niski profil. Chociaż w zależności od podstawy badania około 5 do 25 procent populacji USA ma takie tendencje   , poza niektórymi artystami, prawie żadni celebryci nie są znani jako sadomasochiści. Odpowiednia świadomość własnych tendencji może nadal mieć druzgocące konsekwencje zawodowe i społeczne dla sadomasochistów ( persona non grata). Niektórzy autorzy widzą przyczynę tego w połączeniu z brakiem informacji publicznej, budzącą grozę medialnością i masową krytyką ze strony niektórych feministek , których wezwania do zaostrzenia prawa popychają zwolenników BDSM na skraj legalności w Szwajcarii. W kręgach feministycznych konflikt między sadofobicznymi a takimi feministkami z BDSM w kierunku neutralnych i pozytywnych postaw podstawowych można prześledzić w latach siedemdziesiątych ( patrz Samois ).  Przykład inspektora ONZ ds. Broni pokazuje, że zaangażowanie społeczeństwa w tym obszarze może nadal prowadzić do poważnych problemów zawodowychJack McGeorge z 2003 roku. Przykłady takie jak Spanner Case w Wielkiej Brytanii pokazują, że osoby dotknięte chorobą mogą zostać napiętnowane jako nielegalne. Oto ważna różnica w stosunku do jedynej porównywalnej sytuacji homoseksualistów. Presja cierpienia, która pojawia się w indywidualnych przypadkach, zwykle nie jest dyskutowana ani podejmowana publicznie, ale często prowadzi do trudnej sytuacji psychologicznej, w której osoby dotknięte są narażone na wysoki poziom stresu emocjonalnego.  Pierwsza faza „uświadomienia sobie” lub „przyznania się” reprezentuje realizację lub decyzję, że ktoś jest otwarty na scenariusze BDSM lub może jasno sklasyfikować odpowiadające sobie potrzeby. Jest również określany jako wyjście wewnętrzne. W dwóch ankietach przeprowadzonych w tym celu autorzy niezależnie doszli do wniosku, że 58%  i 67%  całej próby dowiedziało się o ich dyspozycji aż do wieku 19 lat. Inne ankiety zbliżają się do podobnych wyników.

Niezależnie od wieku wychodzenie z domu może czasami prowadzić do kryzysu życiowego, co może prowadzić do samobójczych zamiarów lub samobójstwa . W przeciwieństwie do sieci tworzonych przez homoseksualistów przez dziesięciolecia pracy, czysto sadomasochistyczna sieć poradnictwa w Niemczech jest dopiero w powijakach  . Jako pierwszy punkt kontaktowy Internet odgrywa ważną rolę w tworzeniu sieci dla zaangażowanych osób, jak pokazuje sytuacja w USA. Lokalna organizacja Kink Aware Professionals (KAP) oferuje poszukującym pomocy osobom wspierającym BDSM możliwość znalezienia kontaktów z lekarzami, psychologami i prawnikami, którzy znają specyfikę tematu i są otwarci na ten temat.

Pierwsze takie sieci można teraz znaleźć także w Niemczech, na przykład z inicjatywy BDSM Berlin . OF SMart Rhein-Ruhr i maydaySM e. V. Oferowane telefony alarmowe BDSM oferują pierwszą pomoc i porady osobom potrzebującym w związku z BDSM. Młodzi ludzie zainteresowani tematyką BDSM mają dostęp do grupy SMJG , która specjalizuje się w pracy z młodzieżą w wielu niemieckich miastach .

Po tym, jak National Coalition for Sexual Freedom (NCSF) i Sexual Freedom Coalition (SFC) utworzyły pierwsze grupy interesów w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii , które wyznaczyły sobie zadanie proaktywnej pracy z public relations na temat BDSM Podobne zmiany zachodzą także w krajach niemieckojęzycznych. Większe stowarzyszenia regionalne, takie jak BDSM Berlin i SMart Rhein-Ruhr, ale także federalne stowarzyszenie sadomasochizmu założone w 2003 r., Często wydają się na zewnątrz, opracowując materiały informacyjne i materiały prasowe. Dzięki stronie internetowej Datenschlag i liście mailingowej, która działa od 1996 roku, największy na świecie został stworzony w InternecieBibliografia i jedna z najobszerniejszych historycznych kolekcji źródłowych na temat BDSM.

SM imprezy i kluby
Strony SM to wydarzenia, podczas których osoby wspierające BDSM i zainteresowane strony spotykają się w celu komunikacji, wymiany doświadczeń i doświadczeń oraz „zabawy”. Imprezy często przypominają imprezy z czarnej sceny z mniej lub bardziej surowym kodeksem ubioru ; Z reguły jest to odzież niepoważna lub częściowa odzież wykonana z lakieru (winyl, PCW), skóry, lateksu, lycry lub podobnego, który ma działanie wzmacniające ciało lub podkreśla pierwotne lub wtórne cechy płciowe. Celem takich zasad ubioru jest stworzenie erotycznego nastroju i powstrzymanie napinaczy.  BDSM jest wykonywany publicznie na tych imprezach, na przykład na scenie lub w mniejszym lub większym stopniu w prywatnych pokojach. Współżycie seksualne nie jest przedmiotem działań. Jednym z powodów stosunkowo szerokiego rozprzestrzeniania się tego rodzaju wydarzeń jest obecność „sprzętu do zabawy”, który nie ma miejsca w większości mieszkań, takich jak zawiesia, krzyże Świętego Andrzeja, ciosy czy klatki. Ponadto w tych lokalizacjach zasadniczo nie występuje problem zanieczyszczenia hałasem, co oznacza, że ​​wiele prywatnych działań BDSM można ograniczyć. Takie partie oferują także ekshibicjonistom i podglądaczom forum do przeżywania swojej tendencji bez społecznego odrzucenia. Imprezy BDSM są teraz dostępne w każdym większym mieście.

W niektórych miastach istnieją specjalne kluby BDSM (takie jak Hamburg Club de Sade ) z mniej lub bardziej regularnym programem, w których imprezy tematyczne przeplatają się z pozbawionymi tematów „wieczorami gier”, analogicznie do operacji biznesowych tradycyjnych dyskotek . Jednak kontrola społeczna na tych imprezach lub w klubach jest zwykle znacznie wyższa niż w normalnej dyskotece. Na consensuality w grach SM publicznych jest surowo przestrzegane. Poza wydarzeniami komercyjnymi organizowane są również prywatne lub nie, lub tylko umiarkowanie komercyjne imprezy, które są organizowane przez grupy BDSM i osoby prywatne. Nieletni nie są dopuszczani na imprezy ani do klubów.

Empiryzm i psychologia
występowanie

Działacze BDSM na Taiwan Pride 2005, Taipei
BDSM jest praktykowany przez wszystkie warstwy społeczeństwa i występuje zarówno u heterogenicznych, jak i homoseksualnych mężczyzn, kobiet i osób transpłciowych w różnych formach i intensywności. W odpowiedniej literaturze znajdują się szczegółowe informacje na temat ogólnej roli kobiet w sadomasochistycznej subkulturze.   Obejmują one od „gier bondage” po pary spoza sceny w ich domowej sypialni, które nie kojarzą się świadomie z pojęciem BDSM, po publicznie zainscenizowane „gry kliniczne” i pokazy na imprezach i ważnych imprezach publicznych, takich jak międzynarodowe parady Folsom odbywające się w kilku dużych miastach.

Odsetek kobiet jest zauważalnie wyższy niż w większości innych zachowań wcześniej klasyfikowanych jako parafilia . Szacunkowy odsetek preferencji seksualnych w obszarze BDSM w populacji waha się od pięciu do 25 procent, w zależności od rodzaju pytania. W niereprezentatywnym badaniu opartym na kwestionariuszu opublikowanym w 1997 r. Na temat nawyków seksualnych amerykańskich studentów, z odsetkiem odpowiedzi nieco poniżej 8,9 procent, stwierdzono, że 15 procent samozwańczych studentów homoseksualnych, 21 procent samowyznających się lesbijek i samozwańczych studentów biseksualnych, jedenaście Procent studentów heteroseksualnych i dziewięć procent studentów heteroseksualnych zgłosiło fantazje BDSM. Praktyczne doświadczenie z BDSM wskazało około sześciu procent respondentów we wszystkich grupach. W grupie wyznających kobiety biseksualne i wyznających lesbijki odsetek ten był znacznie wyższy i wyniósł 21 procent. Bez względu na ich orientację seksualną około 12 procent wszystkich ankietowanych studentów, 16 procent wyznających biseksualistów i wyznających lesbijek oraz 8 procent heteroseksualnych studentów było zainteresowanych klapsami . Doświadczenie z tą praktyką seksualną zgłosiło 30 procent heteroseksualnych mężczyzn, 33 procent wyznających kobiety biseksualne i wyznające lesbijki oraz 24 procent wyznających homoseksualistów i wyznających biseksualnych mężczyzn i kobiety heteroseksualne. Chociaż badanie to, oparte na ankiecie 1752 respondentów z 20 000 ankietowanych amerykańskich grup docelowych, nie może twierdzić, że jest reprezentatywne, inne badania wskazują również na podobne rzędy wielkości w różnych badanych grupach.   

Niektóre elementy BDSM zostały spopularyzowane dzięki większemu zasięgowi mediów od około połowy lat 90. Czarna skórzana odzież, a także gry seksualne, takie jak bondage i dominujące gry RPG, są coraz częściej spotykane poza BDSM. Według ankiety przeprowadzonej wśród 317 000 osób w 41 krajach, około 20 procent ankietowanych na całym świecie używało już masek, opasek na oczy lub innych przyborów niewolniczych, pięć procent wyraźnie zaangażowało się w sadomasochizm, w poprzednim roku 19 procent ankietowanych na całym świecie ćwiczyło klapsy, a 22 Procent użycia opasków i / lub kajdanek.  Niektóre akcesoria BDSM, takie jak „Pierścień O”, można teraz znaleźć również w kolekcjach biżuterii znanych międzynarodowych projektantów, takich jak Calvin Klein .

Klasyfikacja psychologiczna
W przeszłości wiele praktyk praktykowanych w ramach BDSM było ogólnie przypisywanych sadyzmowi lub masochizmowi i były uważane za patologiczne w sensie zaburzeń popędowych ze strony psychiatrii. Według ICD-10 sadomasochizm jest uważany za „zaburzenie preferencji seksualnych” (klawisz F65.5), który jest tam opisany następująco: „Preferowane są czynności seksualne powodujące ból, degradację lub wiązanie. Jeśli dotknięta osoba otrzymuje tego rodzaju stymulację, jest to masochizm; kiedy wyrządza to komuś sadyzmowi. Dana osoba często doświadcza podniecenia seksualnego zarówno w działaniach masochistycznych, jak i sadystycznych. ” 

Dopiero wraz z pojawieniem się DSM IV w 1994 r. Opublikowano kryteria diagnostyczne, zgodnie z którymi BDSM wyraźnie nie jest już uważany za zaburzenie preferencji seksualnych. Diagnozę sadyzmu lub masochizmu w odniesieniu do motywowanych seksualnie przejawów tych zaburzeń można postawić tylko wtedy, gdy dana osoba nie może osiągnąć satysfakcji seksualnej inaczej niż poprzez praktykę sadystycznych lub masochistycznych praktyk lub jeśli odrzuca swoje sadystyczne lub masochistyczne preferencje seksualne czuje się ograniczony w swoich okolicznościach życiowych lub w inny sposób cierpi z tego powodu. Istnieje jednak nakładanie się zaburzeń preferencji seksualnych i praktyki praktyk BDSM.

24 kwietnia 1995 r. Dania stała się pierwszym państwem członkowskim Unii Europejskiej, które całkowicie usunęło sadomasochizm z krajowego systemu klasyfikacji zdjęć klinicznych. W styczniu 2009 r. Szwecja.  

Ostatnie badania dotyczące rozpowszechniania fantazji i praktyk BDSM różnią się znacznie w zakresie ich wyników. Podsumowując, można jednak stwierdzić, że zdecydowana większość autorów zakłada, że ​​od pięciu do 25 procent populacji regularnie ćwiczy praktyki seksualne związane z przyjemnością z bólu lub z siłą i impotencją. Odsetek populacji z odpowiednimi fantazjami jest nawet regularnie wyższy. 


Dół z nadmuchiwanym knebelkiem, kołnierzem, łańcuchami i kajdankami
Istnieje tylko kilka badań, które uwzględniają psychologiczne aspekty tematu BDSM, biorąc pod uwagę współczesne standardy naukowe. Centralne badanie na ten temat pochodzi od amerykańskiego seksuologa Charlesa Mosera i zostało opublikowane w 1988 r. W Journal of Social Work and Human Sexuality . Dochodzi do wniosku, że generalnie brakuje danych na temat problemów zdrowia psychicznego zwolenników BDSM, ale pojawiają się jednak pewne podstawowe fakty. Podkreśla, że ​​nie ma dowodów na to, że osoby obserwujące BDSM mają wspólne objawy lub jakąkolwiek wspólną psychopatologię oraz że nie ma spójnego obrazu osób obserwujących BDSM w literaturze klinicznej. Moser zwraca uwagę, że nie można wykazać, że osoby wspierające BDSM mają jakieś szczególne problemy psychiatryczne, a nawet problemy oparte na ich preferencjach, szczególnie występujące tylko u nich, które są bezpośrednio związane z ich orientacją.

Jednak badanie z 2008 roku potwierdziło związek między cechą osobowości Experience Seeking (potrzeba nowych i silnych bodźców) a faktyczną praktyką BDSM. 

Czasami pojawiają się problemy związane z klasyfikacją własnych skłonności przez osoby dotknięte. Zatem kwestia własnej „normalności” jest szczególnie powszechna w fazie własnego wyjścia (patrz także tam). Odkrycie odpowiednich tendencji według Mosera, szczególnie w relacjach z „Vanillasem”, może prowadzić do obawy przed zniszczeniem obecnego związku. To, wraz ze strachem przed dyskryminacją w życiu codziennym, prowadzi czasami do bardzo stresującego podwójnego życia dla niektórych zwolenników BDSM. Jednocześnie zaprzeczanie tendencjom BDSM może również prowadzić do stresu i niezadowolenia z tak zwanego „waniliowego” stylu życia i budzi lęk przed niektórymi osobami, które nie znajdą partnera. Moser zauważa, że ​​osoby wspierające BDSM narzekają na problemy ze znalezieniem partnerów BDSM głównie mają problemy ze znalezieniem partnerów spoza BDSM. Chęć przyjęcia odpowiednich skłonności jest kolejnym możliwym powodem problemów psychologicznych osób poszkodowanych, ponieważ zwykle nie jest to możliwe. Naukowiec konkluduje w swojej pracy, że zwolennicy BDSM rzadko popełniają akty przemocy. Jego zdaniem, ewentualne zaangażowanie kibiców BDSM w akty przemocy zwykle nie jest związane z komponentem BDSM, który istnieje w ich życiu.

Podsumowując, Moser konkluduje w swojej pracy, że nie ma podstaw naukowych, które uzasadniałyby odmowę pracy w tej grupie lub zaświadczenia o bezpieczeństwie, opcje adopcji, prawa do opieki lub inne prawa lub przywileje społeczne. W swoim eseju Homoseksualizm - heteroseksualność - perwersja (1984) szwajcarski psychoanalityk Fritz Morgenthaler stwierdził również, że ewentualne problemy niekoniecznie wynikają z tendencji do odchylania się od normy, ale zazwyczaj przede wszystkim z faktycznej lub słusznie obawianej reakcji środowiska na tę tendencję. W australijskim badaniu ankietowym z ponad 19 000 przesłanych kwestionariuszy odpowiedzi stwierdzono, że tendencję BDSM i wykonywanie ich należy uznać za regularny wariant seksualny mniejszości. Nie ma związku z traumą psychiczną i problemami z seksualnością. 

Psychoanalityk Theodor Reik niejawnie doszedł do tego samego wniosku w 1940 r. W swojej obecnej pracy Aus Leiden Freuden. Masochizm i społeczeństwo .

historia
Historyczne korzenie

Tomba della Fustigazione
Praktyki BDSM potwierdzają już niektóre z najstarszych tabliczek klinowych na świecie, w połączeniu z rytuałami ku czci bogini Inanny ( Ištar po akadyjsku). Teksty klinowe pokazują, że wczesni sumeryjscy królowie miejscy odprawiali rytuały, w których musieli poddać się bogini (lub jej kapłance jako przejaw bogini). Odwołuje się także do starych pism, takich jak Inanna i Ebih, w których wspomniano o przeobrażeniach i rytuałach przebierańców, które „przenikały ból i ekstazę, co doprowadziło do inicjacji Ensis (książąt miejskich) i podróży ze zmienionymi stanami świadomości. Kara, jęki, ekstaza, narzekanie i śpiewanie, uczestnicy starali się płakać i opłakiwać ”.

„Przepełniony bólem i ekstazą, powodując inicjację i podróże odmiennych stanów świadomości; kara, jęki, ekstaza, lament i śpiew, uczestnicy wyczerpujący się płaczem i żalem. ”  

Od IX wieku pne BC, przedolimpijska religia była praktykowana w Artemis Orthia - jednym z najważniejszych miejsc kultu religijnego w starożytnym greckim mieście Sparta - z kultem Orthii . Doprowadziło to do regularnych rytuałów wici zwanych diamastigosis . Jeden z najstarszych graficznych dowodów praktyk sadomasochistycznych pochodzi z etruskiego grobowca w Tarquinia . W Tomba della Fustigazione (grób karny , koniec VI wieku pne) pokazano dwóch mężczyzn uderzających kobietę laską i ręką podczas uprawiania miłości.  Innym świadkiem flagellation znajduje się w szóstej księdze satyry starożytnego rzymskiego poety Juvenal (1 lub 2 wieku naszej ery. Chr.), Kolejna relacja znajduje się w Satyricon na Petroniusza , gdzie bita do pobudzenia seksualnego przestępca ,    Anegdotyczne historie o ludziach, którzy zgłosili się do związania lub bicia w ramach gry wstępnej lub jako substytutu seksu, pochodzą z III i IV wieku.

W Kamasutrze podczas uprawiania miłości pokazano cztery rodzaje uderzeń, strefy uderzeń ludzkiego ciała, które są dozwolone do uderzeń, oraz rodzaje bolesnych dźwięków bólu na dole. Kolekcja tekstów wyraźnie wskazuje, że podobnie jak szczypanie i gryzienie podczas stosunku seksualnego, gry w ciosy mogą odbywać się tylko za obopólną zgodą, ponieważ nie wszystkie kobiety uważają je za przyjemne. Z tego punktu widzenia Kamasutra prawdopodobnie będzie pierwszym pisemnym tekstem na temat praktyk SM i zasad bezpieczeństwa.  Kolejne teksty z odniesieniami sadomasochistycznymi pojawiały się na całym świecie od wieków.


Grawerowanie, ok. 1780 r
Niektórzy autorzy widzą średniowieczne zjawisko miłości dworskiej w całym jej niewolniczym poddaniu i oddaniu jako kolejny, przynajmniej częściowo, prekursor BDSM.  Inne źródła widzą BDSM jako szczególny rodzaj zachowań seksualnych, które powstały na początku XVIII wieku, kiedy w społeczeństwach zachodnich powszechne stało się kategoryzowanie zachowań seksualnych pod względem medycznym i prawnym (patrz historia pojęć ). Doniesienia o burdelach specjalizujących się w biczowaniu sięgają 1769 roku, a sceny biczowania są również opisane w powieści Johna Clelanda Fanny Hill z 1749 roku. 

Inne źródła używają znacznie szerszej definicji i opisują zachowania podobne do BDSM we wcześniejszych epokach oraz z zupełnie innych obszarów kulturowych, na przykład średniowieczne wici lub boskie osądy niektórych ludów Indian amerykańskich . 


Ilustracja Edouard-Henri Avril w Fanny Hill
Chociaż nazwy markiz de Sade i Leopold von Sacher-Masoch są ściśle powiązane z terminami sadyzm i masochizm, w przypadku de Sadesa szczególnie wyraźnie widać, że jego biografia i zachowanie odpowiadają terminowi, który jest niezbędny do współczesnego zrozumienia dzisiejszego BDSM dobrowolności. 

Korzenie współczesnej kultury BDSM są w ciemności. Motywy i obrazy BDSM istniały na obrzeżach zachodniej kultury przez cały XX wiek. Robert Bienvenu widzi korzenie współczesnego BDSM w trzech głównych źródłach, które opisuje jako „europejski fetysz” (od 1928 r.), „Amerykański fetysz” (od 1934 r.) I „ruch ze skóry gejów” (od lat 50. XX wieku). 

Kolejnym źródłem są praktyki seksualne praktykowane w burdelach, które sięgają XIX wieku, jeśli nie wcześniej. W latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych Irving Klaw wyprodukował pierwsze filmy reklamowe i zdjęcia z motywami BDSM i po raz pierwszy opublikował komiksy znanych artystów bondage Johna Williego i Erica Stantona . Jego modelka Bettie Page stała się także jedną z pierwszych udanych modelek w dziedzinie fotografii fetyszowej i jedną z najbardziej znanych pinup dziewcząt w głównym nurcie amerykańskim. Włoski grafik i autor Guido Crepax, inspirowany Willieznacząco ukształtowało styl europejskich komiksów dla dorosłych w drugiej połowie XX wieku. Artyści Helmut Newton  i Robert Mapplethorpe są najbardziej znanymi przykładami rosnącego wykorzystania motywów BDSM we współczesnej fotografii i wynikającej z tego publicznej debaty. 

ruch skóra

Demonstracja chłosty podczas targów Folsom Street 2004 w San Francisco w 2004 roku
Duża część dzisiejszych pomysłów BDSM pochodzi z subkultury męskiej sceny skóry homoseksualnej , która powstała z subkultury motocyklowej w USA po drugiej wojnie światowej.  

W swojej książce Leatherman's Handbook z 1972 r. Larry Townsend podsumował te idee, które później należy nazwać ruchem skórzanym „ Old Guard ”. Kodeks postępowania opisany w tej pracy opierał się na ścisłych wymogach formalnych i ustalonych rolach w odniesieniu do zachowania zaangażowanych osób (na przykład bez zamiany) i nie miał rzeczywistego związku z lesbijkami i heteroseksualistami.

Dopiero w 1981 roku tytuł Coming to Power , opublikowany w USA przez lesbijsko-feministyczną organizację BDSM Samois , ostatecznie doprowadził do większej akceptacji i lepszego zrozumienia tematu BDSM w społeczności lesbijek. W Niemczech odpowiedni przedstawiciele wierzyli również w ruchu kobiecym, że BDSM i feminizm są kompatybilne. Weszli w konflikt z częścią ruchu Alice Schwarzer , która postrzega BDSM jako podstawę nienawiści do kobiet i pornografii przemocy .

Ruch skóry jest obecnie postrzegany głównie jako podzbiór kultury BDSM, a nie rozwój kultury gejowskiej, chociaż w przeszłości duża część zorganizowanej subkultury BDSM była faktycznie homoseksualna. Tak zwany ruch skórzany New Guard pojawił się w latach 90. w odpowiedzi na ograniczenia leżące u podstaw skórzanego ruchu Old Guard. Ten nowy kierunek z zadowoleniem przyjął zmianę i zaczął z jednej strony włączać aspekty intelektualne do ich gry, az drugiej strony coraz bardziej porzucać surową koncepcję roli i odrzucanie heteroseksualistów i kobiet przez stary ruch.

Internet

Flaga Leather Pride , symbol BDSM i subkultury skóry gejów
W połowie lat 90. Internet po raz pierwszy umożliwił znalezienie innych osób o specjalnych preferencjach seksualnych na całym świecie, ale szczególnie w odpowiednich regionach lokalnych, i anonimową interakcję z nimi. Doprowadziło to do eksplozji w dystrybucji informacji i zainteresowania tematem BDSM. W tej wczesnej fazie grupa Usenet alt.sex.bondage odegrała pionierską rolę. Oprócz tradycyjnych sklepów erotycznych coraz więcej dostawców internetowych sklepów erotycznych zaczęło włączać do swojej oferty zabawki BDSM lub koncentrować się wyłącznie na coraz wyraźniejszej „nowej” grupie docelowej.

Dawny segment niszowy stał się zatem integralną częścią branży akcesoriów erotycznych. Obecnie praktycznie wszyscy główni niemieccy dostawcy zabawek erotycznych mają artykuły, które pierwotnie były używane głównie w subkulturze BDSM. Wyściełane kajdanki, odzież z lateksu, lakieru i skóry, a także bardziej egzotyczne przedmioty, takie jak bicze i urządzenia do stymulacji elektrycznej w celu erotycznej stymulacji elektrycznej, można znaleźć w katalogach skierowanych do klasycznej grupy „waniliowej”, co pokazuje, że niektóre granice coraz bardziej się przesuwają.

Od kilku lat Internet stał się głównym instrumentem sieciowania zainteresowanych stron. Oprócz niezliczonych prywatnych i komercyjnych stron internetowych, istnieją również oferty od wielu stowarzyszeń i grup samopomocy. Oprócz obszernych informacji ogólnych oferują także pomoc w mimowolnym outsourcingu i problemach zdrowotnych, a także listy kontaktów dla psychologów , lekarzy i prawników znających ten temat .

Begriffsgeschichte

Portret markiza de Sade autorstwa Charlesa-Amédée-Philippe van Loo, 1761
Opracowanie terminu BDSM jest złożone. Sadyzm i masochizm były pierwotnie czysto technicznymi terminami dla zjawisk psychologicznych, które zostały sklasyfikowane jako choroby psychiczne. Warunki pochodzą od autorów markiza de Sade i Leopolda von Sachera-Masocha . W 1843 r. Węgierski lekarz Heinrich Kaan opublikował dokument zatytułowany Psychopathia sexis , w którym przekształca chrześcijańskie idee grzechu w diagnozy medyczne. Pierwotnie teologiczne określenia „perwersja”, „aberracja” i „dewiacja” stały się częścią języka naukowego po raz pierwszy. Niemiecki psychiatra Richard von Krafft-Ebing prowadził w swoim piśmieNowe badania w dziedzinie psychopatii seksualnej 1890 po raz pierwszy wprowadziły do ​​medycyny terminy „sadyzm” i „masochizm”.  Po Sigmund Freud w swoim 1905 Three Essays na teorii seksualności sadyzmu i masochizmu jako pojawiających się chorób wykazały z wadliwego rozwoju psychiki i tak dalszej oceny dziecka tematu dziesięcioleci zasadniczy wpływ, w kształcie ostatecznie w 1913 roku wiedeński psychoanalityk Isidor Sadger w jego artykuł na temat kompleksu sado-masochistycznego po raz pierwszy jest złożonym terminem „sado-masochizm”. 

Erwin J. Haeberle , prezes DGSS , problematyzował te terminy, które pierwotnie wywodziły się z pojedynczych postaci historycznych, które również zawierały odniesienie patologiczne . Masoch bezskutecznie zaprotestował, że jego nazwisko posłuży za uproszczoną szufladę. Według Haeberle'a nazwy homoseksualizmu jako „ Leonardyzm ”, „ Michał Anioł ” lub „ Czajkowski ” nie zobiektywizowały dyskursu, a jedynie zdegradowały odpowiednią osobowość historyczną. 

Scena BDSM znacznie dystansuje się dziś od de Sade, ponieważ jej amoralna filozofia nie jest zgodna z zasadami moralnymi RACK lub SSC . Scena BDSM próbowała odróżnić się terminem „B&D” na określenie niewoli i dyscypliny od pejoratywnie kojarzonego terminu „S&M”. Skrót BDSM został prawdopodobnie ukuty w subkulturze wokół grupy dyskusyjnej alt.sex.bondage na początku lat dziewięćdziesiątych . Był tam po raz pierwszy w lipcu 1991 roku. Obszar dominacji i poddania został później włączony do zakresu BDSM, co oznacza, że wielowarstwowa , która jest dziś powszechnaPojawił się skrót .

Status prawny

BDSM Triskelion jest kolejnym symbolem BDSM
Bardzo zależy od sytuacji prawnej poszczególnych państw, czy praktyki z BDSM nie mają znaczenia prawnego lub mogą stanowić przestępstwo. Ewentualna odpowiedzialność karna za wzajemnie wykonywane praktyki BDSM wynika głównie z faktu, że takie praktyki, jak bicie i kajdany, zwykle naruszają prawa osobiste, dlatego są one zawsze karane. W Niemczech , Holandii , Japonii i krajach skandynawskich praktyki te zasadniczo nie są przestępstwami, w Austrii nie ma ustalonej sytuacji prawnej, podczas gdy w Szwajcarii praktyki BDSM mogą być karane w niektórych przypadkach. Spektakularne przypadki, takie jak amerykański skandalLudzie przeciwko Jovanovic i British Spanner Case pokazują, w których trudnych obszarach granicznych może prowadzić podmiot i władze.

Nawet w krajach, w których zgodne praktyki BDSM są dozwolone przez prawo, pornograficzne reprezentacje z dziedziny BDSM (takie jak literatura pornograficzna, komiksy, rysunki, zdjęcia lub filmy) mogą być objęte terminem „ brutalna pornografia ” i dlatego podlegają karze, na przykład w Niemczech § 184a StGB .

Niemcy
Praktyki praktykowane za obopólną zgodą w dziedzinie BDSM zasadniczo nie podlegają karze w Niemczech. Następujące przestępstwa mogą stać się istotne w kontekście aktów z obszaru BDSM:

Przymus seksualny ( § 177 StGB)
Wykorzystywanie seksualne osób niezdolnych do pracy ( § 179 StGB) 
Zniewaga ( § 185 StGB)
Napaść ( § 223 StGB)
Niebezpieczne uszkodzenie ciała ( § 224 StGB)
Poważne uszkodzenie ciała ( § 226 StGB)
Pozbawienie wolności ( § 239 StGB)
Przymus ( § 240 StGB)
Aby uświadomić sobie fakt przymusu, należy zastosować przemoc lub groźbę „wrażliwego zła”, a w przypadku przymusu seksualnego groźbę zagrożenia życia i ciała. Jeśli kontynuacja akcji może zostać natychmiast zakończona przy użyciu bezpiecznego słowa, oba fakty nie mogą zostać zrealizowane. To samo dotyczy wykorzystywania seksualnego osób, które nie są w stanie się oprzeć. Następnie ukaraj każdego, kto wykonuje czynności seksualne na kimś innym, wykorzystując niezdolność do przeciwstawienia się. Dopóki niezbędny opór, aby przerwać kontynuację akcji, może zostać podniesiony za pomocą bezpiecznego słowa, fakt nie może zostać zrealizowany, ponieważ nie ma prawdziwego oporu.

Zniewagę można ścigać zgodnie z art. 194 Kodeksu karnego, jeżeli zażąda się jej. Pozbawienie wolności następuje, jeżeli ofiara jest ograniczona swobodą wyboru miejsca zamieszkania zgodnie z obiektywnymi względami.

Zgodnie z art. 228 kodeksu karnego każdy, kto wyrządzi szkodę cielesną za zgodą osoby poszkodowanej, będzie działał nielegalnie tylko wtedy, gdy czyn narusza przyzwoitość pomimo zgody. W dniu 26 maja 2004 r zdecydował 2nd Wydziału Karnego z Federalnego Sądu Najwyższego (BGH), które sadomasochistyczna motywację uraz nie jest samo w sobie niemoralne są i § 228 Kodeksu Karnego jest w zasadzie w sadomasochistycznego stosowania praktyk. Jednak „wyrok w sprawie niemoralności w poszczególnych przypadkach zależy od stopnia naruszenia praw”, innymi słowy od zbliżających się konsekwencji zdrowotnych szkód cielesnych. Granica z norm moralnych jest głośno BGH przekroczone w każdym przypadku, jeżeli „jest umieszczony w perspektywicznego obiektywnym rozpatrzeniu wszystkich istotnych okoliczności zgodę poprzez osobiste działania szkody w betonowym niebezpieczeństwie śmierci”. W decyzji przełomowym , Sąd Najwyższy uchylił wyrok Sądu Okręgowego w Kassel , w którym człowiek , który udusił swojego partnera na jej prośbę i mimowolnie go udusił, został skazany na próbę za niedbałe zabójstwo . Skazanie zaSąd okręgowy odrzucił obrażenia ciała skutkujące śmiercią , ponieważ jego zdaniem czyn został dokonany za zgodą ofiary.

Po tym, jak sadomasochistyczne praktyki w procesach opieki były wielokrotnie stosowane w celu wywierania nacisku na byłych partnerów, Wyższy Sąd Okręgowy w Hamm orzekł w lutym 2006 r., Że skłonność seksualna do sado-masochizmu nie uniemożliwia rodzicowi wychowania dzieci.  Orientacja seksualna rodzica jest zasadniczo sprawą prywatną, chyba że ma negatywny wpływ na dziecko. Predyspozycje seksualne rodzica nie są same w sobie dyskwalifikacją jako opiekuna. Oceny stylu życia i moralności należy również oceniać wyłącznie pod kątem ich wpływu na dziecko, które mogą się różnić w zależności od wieku dziecka.

Neurochirurg z wieloma wcześniejszymi wyrokami skazującymi za przestępstwa, który podał swój profil „dominujący sadysta” pod adresem internetowym i został oskarżony przez dwóch pacjentów o sadystyczne praktyki seksualne, otrzymał 10 marca 2010 r. Zawiadomienie od samorządu okręgowego o cofnięciu jego licencji na praktykę medyczną . Po złożeniu skargi przez lekarza sąd administracyjny w Arnsberg unieważnił zawiadomienie o odwołaniu wydane przez władze okręgowe i zezwolił mu na kontynuowanie praktyki lekarskiej, ponieważ jego postępowanie nie spełniało warunków cofnięcia licencji lekarskiej. 

Austria
Zgodnie z sekcją 90 (1) StGB , uszkodzenie ciała ( sekcja 83 (2 ) StGB) lub zagrożenie bezpieczeństwa fizycznego ( sekcja 89 StGB, odnoszące się do sekcji 81 , nieumyślne zabójstwo) nie podlega karze, jeżeli „ofiara” wyrazi zgodę, a obrażenia lub niebezpieczeństwo jako taki nie narusza (obecnie obowiązujących) dobrych obyczajów .  szkoda moll (w wyroku: „ściągacze do niewoli i chłosty”) jest zgodne w zasadzie, „ofiara” dozwolony .  Zdecydowanie podlega karze, jeżeli można przewidzieć poważne obrażenia fizyczne ( § 84 ust. 1 kodeksu karnego, to jest uszczerbku na zdrowiu lub niepełnosprawności zawodowej trwającej dłużej niż 24 dni) lub skutkuje śmiercią „ofiary”. W trakcie walki z obrzezaniem żeńskich narządów płciowych uraz, który może spowodować „trwałe upośledzenie odczuć seksualnych” jest wyraźnie wykluczony z ewentualnej zgody zgodnie z § 90 ust. 3 Kodeksu karnego. Jeśli chodzi o zagrożenie bezpieczeństwa fizycznego, zależy to od prawdopodobieństwa wystąpienia obrażeń. Jeśli prawdopodobne jest poważne obrażenia, a nawet śmierć, ryzyko podlega karze.

Nie ma jednak utrwalonego orzecznictwa dotyczącego konkretnego przypadku lekkiego uszkodzenia ciała spowodowanego działaniami w obszarze BDSM.  Może się zdarzyć, że Sąd Najwyższy w obszarze BDSM również uważa, że ​​drobne obrażenia ciała z dala od pasków są niemoralne i dlatego podlegają karze. W Austrii to, czy czyn narusza powszechną przyzwoitość, zależy od tego, czy przykładna osoba byłaby bardziej zaniepokojona stanem zdrowia „ofiary” niż rozważyłaby jego życzenia. Nie ma więc pewności prawnej.

Szwajcaria
Zgoda seksualna rozpoczyna się w Szwajcarii w wieku 16 lat, co dotyczy również gier BDSM. Nawet dzieci (tj. Poniżej 16 roku życia) nie podlegają karze, jeśli różnica wieku między zaangażowanymi osobami wynosi mniej niż trzy lata. Jednak niektóre praktyki wymagają zgody na niewielkie obrażenia fizyczne i dlatego są dozwolone tylko w wieku 18 lat. Od czasu zaostrzenia szwajcarskiego kodeksu karnego, art. 135 i 197 w dniu 1 kwietnia 2002 r. Posiadanie „przedmiotów lub demonstracji [...] związanych z aktami seksualnymi z użyciem przemocy” jest karalne w Szwajcarii. Prawo to jest bliskie uogólnionej kryminalizacji sadomasochistów, ponieważ prawie każdy sadomasochista może znaleźć media spełniające te kryteria. Krytycy nadal narzekająPytani są pedofile i pederasty . 

wielka Brytania
Brytyjskie prawo karne nie ma zgody na obrażenia ciała, takie działania są również wzajemnie nielegalne wśród dorosłych, ta sytuacja prawna jest również egzekwowana. Prowadzi to do nieco dziwnej sytuacji, w której Wielka Brytania i Londyn są uważane za światowe centrum ściśle powiązanej sceny fetyszyzmu, ale w przypadku sceny BDSM są to prawie wyłącznie prywatne wydarzenia i żadne wydarzenia porównywalne z niemiecką sceną gier . Ten fakt jest taki. B. w filmie „ Głoszenie zboczeńcom” komediowo ukierunkowane. Wiele spraw sądowych, znanych jako Spanner Case, przyciągnęło szczególną uwagębyć streszczone i być wykorzystane jako szablon do tego filmu. W toku tych postępowań wielu homoseksualnych osób cierpiących na BDSM zostało skazanych za udział w sadomasochistycznych praktykach w Wielkiej Brytanii.

W dniu 19 lutego 1997 r. Europejski Trybunał Praw Człowieka orzekł w odniesieniu do tych postępowań, że każde państwo może przyjąć własne przepisy prawne przeciwko obrażeniom ciała, niezależnie od tego, czy uszkodzenie ciała jest zgodne czy nie. W czerwcu 2007 roku rząd brytyjski podjął decyzję reprezentuje również zdjęć i filmów, odpowiedniego zachowania kompromisowe pomiędzy dorosłymi, jako część Criminal Justice and Immigration Bill jako „skrajnej pornografii” klasyfikowana i dlatego jest zabronione. 

BDSM w kulturze i mediach
prasa

Pokazywanie klapsów na targach Folsom Street w 2004 roku w San Francisco
Wydarzenia i osobowości związane z BDSM znalazły się w centrum uwagi raportów w niektórych przypadkach:

Berliner Zeitung zgłaszane na burmistrza i wyznający homoseksualiści Klaus Wowereit pod nagłówkiem „Wowereit i sadomasochistycznego party” po nim adresowej powitanie w Folsom-Europe Parade pisał. Gazeta mówiła o „naprawdę trudnej liczbie” po tym, jak lokalny CDU opisał powitanie Wowereita jako „niezgodne z godnością wysokiego urzędu” i pojawiły się ulotki, w których twierdzono, że Wowereit „zbanalizował rasistowską pornografię gwałtu jako czystą joie de vivre” , W 2006 roku Wowereit, który ubiegał się o reelekcję, wsparł to wydarzenie powitaniem. Jego konserwatywny przeciwnikZ drugiej strony Friedbert Pflüger wyjaśnił, że festiwal nie otrzyma od niego pozdrowienia, że ​​trzeba dokładnie przemyśleć, które wydarzenie należy oznaczyć pozdrowieniem.
W październiku 2005 r. Wieczorna monachijska gazeta zatytułowała „Powstanie przeciwko Sado Maso Party” i podała w części wewnętrznej pod nagłówkiem „Sado Maso Party podnieca Allgäu” o wynajęciu zamku przez organizatora imprez SM, między innymi: „To było gigantyczna kałuża grzechów dla 150 osób ”. Z drugiej strony lokalne gazety informowały, że impreza była tak zwyczajna, jak podczas uroczystości rodzinnych. W ubiegłym roku zespół kamer RTL wykonał zdjęcia tego samego wydarzenia bez pozwolenia na filmowanie i ukrytą kamerą. Nadawca porównał imprezę na swojej stronie z filmem Oczy szeroko zamknięte .
Po ujawnieniu się zaangażowania Jacka McGeorge'a w inspektorów zbrojeń ONZ w BDSM , niektórzy komentatorzy wielokrotnie porównali BDSM z technikami tortur w reżimie Saddama Husseina, inni porównali dzisiejszą dyskryminację zwolenników BDSM z sytuacją homoseksualistów w przeszłości.
Oprócz tych raportów istnieją informacje prasowe, w których używany jest również termin „Sado-Maso”, ale nie odnosi się do BDSM lub jest odrzucany przez studentów BDSM:

W przypadku Armina Meiwesa , który stał się znany jako kanibal Rotenburga , wiele tabloidów i programów telewizyjnych wielokrotnie nawiązywało do „gier sado maso” ofiary przez tygodnie.
Magazyn EMMA , opublikowany przez feministkę Alice Schwarzer, kontynuował kampanię PorNO przeciwko nienawiści do kobiet i pornografii przeciwko przemocy . Schwarzer uważa w nim, między innymi, że praktyki chado-masochistyczne należy na ogół utożsamiać z potępiającą przemocą wobec kobiet. W publikacji fotograf Helmut Newton został ponownie oskarżony o „pornografię fotografii mody” i „o jego sado-masochistyczne obsesje, które nie są w niej zahamowane”. 

Uczestnik CSD 2006 w Kolonii
Sadomasochistyczne organizacje i media skrytykowały przede wszystkim jednostronne raporty na temat BDSM lub ludzi i wydarzeń w tym obszarze.  Grupa rzeczników Sadomasochizmu Association (BVSM) skrytykowała fakt, że redaktorzy często ignorowali złożone emocjonalne aspekty tego tematu i zamiast tego zaspokajali głównie pożądanie voyeurystyczne odczuć swojej grupy docelowej , koncentrując się na różnych praktykach i wykorzystywanych przedmiotach. W tym kontekście podkreśla, że ​​wywiady były często edytowane i komentowane w sposób odpowiedni dla kwot, dzięki czemu powstało zupełnie inne ogólne wrażenie niż w oryginalnych wywiadach.

W swoim oświadczeniu BVSM jest zdania, że ​​taka sprawozdawczość wzbudziła z jednej strony sensacyjne zainteresowanie, az drugiej niezrozumienie do obrzydzenia. Organizacja krytykuje, że uprzedzenia są scementowane zamiast jasnego przedstawienia tła. Prezentacja jest często jednostronna i niezróżnicowana i koncentruje się bardziej na skrajności (morderstwo z pożądania) i efektownych aspektach (strony SM) zamiast na faktycznym informowaniu o tym temacie.

magazyny
W ostatnich dziesięcioleciach ukazały się regularne publikacje na temat BDSM. Oprócz małych wydawców działały tu również grupy zorganizowane i stowarzyszenia. Niektóre publikacje to darmowe forum , Lakier i skóra , Żółty wujek , Markiz , New Court Newspaper , „O” , RS Magazine , Skin Two i Twilight . Od tego czasu większość mediów drukowanych została zakończona lub została przełączona na Internet.

Nagłówki , po raz pierwszy opublikowane w 1988 r. Jako magazyn stowarzyszenia, są obecnie uważane za główny magazyn niemieckojęzycznej subkultury BDSM. Regularnie publikowany magazyn jest wydawany przez Charon-Verlag w Hamburgu .

fikcja
→ Główny artykuł : literatura sadomasochistyczna
W literaturze szczególnie sadomasochizm jest odwiecznym faworytem i przyniósł pewne klasyki, np. B. historia O o Dominique Aury (pod ps Pauline Réage) Justine do Markiza Sade Wenus futrami Leopold von Sacher Masoch lub komiksach sekt przez Eric Stanton . Jako literackiego ciekawości wspominając list do Marty Leopolda Blooma w Ulissesa przez Jamesa Joyce'a . W 1978 roku opublikowano powieść 9 1/2 tygodnia. Wspomnienia o romansie Elizabeth McNeill stanowiły podstawę bardzo udanej adaptacji hollywoodzkiej trwającej 9,5 tygodnia, Współczesna niemieckojęzyczna sadomasochistyczna autobiografia jest grudniowym dzieckiem Leandra Sukova z 2005 roku.

W połączeniu z trzytomową trylogią Śpiąca królewna ( The Claiming of Sleeping Beauty , 1983), Beauty's Punishment (1984) i Beauty's Release (1985) opublikowaną przez znaną amerykańską pisarkę Anne Rice pod pseudonimem AN Roquelaure, pokazuje to , że temat BDSM dotarł w międzyczasie do literatury międzynarodowej. Cykl literatury wydanej przez BILD i grupę wydawniczą Random House z lipca 2006 pod nazwą Bild-Erotic Libraryjest najwyraźniejszym wskaźnikiem komercyjnego potencjału tematu. Spośród dziewięciu tomów serii trzy tytuły skupiają się na sadomasochizmie. W 2011 roku ukazał się pierwszy tom trylogii Shades of Grey autorstwa brytyjskiego pisarza EL Jamesa , który stał się bestsellerem.

non-fiction
→ Główny artykuł : literatura sadomasochistyczna
W listopadzie 1981 r. Amerykańska feministyczna grupa lesbijska Samois opublikowała książkę pt. Coming to Power: Writing and graphic on Lesbian S / M , w której opowiadania na przemian zawierały szczegółowe informacje i instrukcje; jest to pierwszy na świecie podręcznik BDSM. Jego koncepcja została przyjęta z wielu późniejszych publikacji na całym świecie. Najpóźniej od późnych lat dziewięćdziesiątych w Niemczech istnieje odpowiednia literatura skierowana zarówno do heteroseksualnych, jak i homoseksualnych grup czytelników. Najbardziej znaną z tych publikacji w krajach niemieckojęzycznych jest prawdopodobnie podręcznik SM autorstwa Matthiasa TJ Grimme .

Dzięki książce non-fiction The Choice of Agony autorstwa Kathrin Passig i Ira Strübel po raz pierwszy od 2000 roku jest publikacją na rynku, która nie jest skierowana do osób z subkultury BDSM, ale raczej zapewnia szerokim grupom ludności szeroką bazę wiedzy na temat BDSM, a tym samym zmniejsza uprzedzenia chce. Oprócz książek non-fiction o szczególnym znaczeniu praktycznym istnieje obszerna literatura na temat publikacji naukowych związanych z tym tematem (patrz pod Literaturą ).


Kobiece dno w niewoli dzięki skórzanej rękawicy mono
muzyka
Już w 1967 roku eksperymentalny zespół rockowy The Velvet Underground opublikował piosenkę Venus in Furs , która - inspirowana powieścią Venus in fur w wykonaniu Leopolda von Sachera-Masocha - zawiera liczne aluzje do praktyk BDSM. Brytyjska grupa popowa Depeche Mode wydała utwór Master and Servant u. Na swoim albumie Some Great Reward w 1984 roku . a. z następującymi liniami tekstu: Jest nowa gra / Lubimy się bawić, widzimy / Gra z dodaną rzeczywistością / Traktujesz mnie jak psa / Upadasz na kolana // Nazywamy to panem i sługą. Kolejne utwory związane z BDSM, takie jak Strangelove, podążają za nimi(1987) i In Your Room (1993). Z piosenką słodki Gwendoline komponować lekarzy w 1986 roku, to hołd dla fikcyjnej postaci Sweet Gwendoline od Bondagekünstlers Johna Willie . Dwa lata później następuje piosenka „ Proszę”, która opisuje życzenia mężczyzny: Nie mogę już być zbawiony / Wyciągam się, kładę w łańcuchach / Od dziś jestem twój sam / ... / Proszę, pozwól mi / Pozwól mi bądźcie niewolnikami. W ponad siedmiominutowym „Domina-Mix”, który był w Best of Das Beste w 1994 r., Wkrótce potempojawiła się przyjazna dominacja „Dominique” wyjaśnia warunki BDSM. OF 1992 Nine Inch Nails wydana piosenka Szczęście w niewoli zapożycza tytuł i refren od tego z Jean Paulhan napisał przedmowę do historii O . NDH zespół Rammstein flirtuje w ich piosenek kilka razy z warunkami BDSM, takie. B. w Punish me , Bend over and Firewheels (wszystkie 1997) i zraniłem cię (2009). W ognistych kołach piosenki uległa osoba zamienia się w słowa ze słowamiZałóż na mnie obrożę / Wtedy padnę na kolana / I zacznę szczekać / Ból jest lepszy niż kiedykolwiek .

Z Umbra i Imago , Ordo Rosarius Equilibrio , Die Form , Genitorturers i Cruel Daughters, istnieją również znane zespoły koncepcyjne BDSM ze środowiska czarnej sceny , które wykorzystywały elementy BDSM do ukończenia występów BDSM w programach scenicznych. Szwajcarski muzyk Carlos Perón , znany z zespołu Yello , ma tak zwane „Fetishsoundtracks” Terminatrix (1993), La salle blanche (1994), La salle noire (1996) i La salle violette (2002) kilka BDSM Komponowane albumy koncepcyjne .

Film i telewizja
Po tym, jak BDSM po raz pierwszy pojawił się podprogowo jako motyw w niektórych produkcjach filmowych, ważne dzieła literackie, takie jak historia O i Wenus w futrze, zostały częściowo sfilmowane bardzo wyraźnie na początku lat sześćdziesiątych . Najpóźniej z adaptacją filmu trwającą 9 i pół tygodnia , temat BDSM został zwrócony do wiadomości publicznej i odnoszących sukcesy komercyjne szerokich odbiorców, przy czym zwrócono uwagę na estetyczną kompatybilność masy.

Od końca lat 90. filmy takie, jak Kazanie zboczonym i sekretarz , łączyły komercyjne aspiracje z autentycznością. Wraz z rozwojem produkcji dokumentalnych, takich jak SICK: Życie i śmierć Boba Flanagana, super masochista i Wir leben… SM! Opracowano kolejne filmowe podejście do tego tematu, które jest skierowane specjalnie do szerokich grup odbiorców.

Filmy z tematami BDSM, takimi jak 9 1/2 tygodnia , dekadencja w Tokio lub sekretarka, są teraz regularnie wyświetlane w niemieckiej telewizji. Od 2001 roku kanadyjska produkcja KinK jest także pierwszym niezależnym serialem telewizyjnym, który koncentruje się na BDSM. Do tej pory nie był nadawany w Niemczech. Zakres produkcji jest bardzo duży i pokazuje, że tematy BDSM są teraz mocno osadzone w głównym nurcie filmowym

Oprócz tych bardziej zorientowanych estetycznie filmów istnieje szeroki rynek sadomasochistycznej pornografii w postaci filmów porno .  Jako typowy przedstawiciel gatunku eksploatacyjnego hiszpański reżyser Jess Franco stworzył dużą liczbę filmów opartych między innymi na pracach markiza de Sade i częściowo indeksowanych w Niemczech.

marketing
Od początku lat 90. motywy z BDSM były wielokrotnie wykorzystywane w większych kampaniach marketingowych . Dobrze znanymi przykładami w krajach niemieckojęzycznych są motywy plakatowe marek papierosów Camel and West , które zawierają wielbłąda owiniętego w „typową” odzież skórzaną lub dominację z batem. Podczas gdy West wciąż musiał wycofać motyw z powodu „naruszenia powszechnej przyzwoitości”, motywy BDSM były ponownie wykorzystywane w kolejnych latach.  Na przykład w marcu 2007 r. Sieć modowa H&M reklamowała sprzedaż jednej z nich przez Madonnęskompilował kolekcję mody z reklamowym wideo w niemieckiej telewizji. To pokazało artystkę, która była wielokrotnie krytykowana za stosowanie sadomasochistycznych tematów, jako dominującej ikony stylu życia , która tęskniła za modną mądrością typu „Nie myśl o tym - musisz to wiedzieć” za nieodpowiednio ubraną studentkę pod uderzeniem bata aby następnie całkowicie modnie przekonwertować.

W Kanadzie Mini 2005 przedstawia sprzęt zimowy Mini Cooper w formie interaktywnej sesji BDSM, podczas której użytkownik może przetestować różnorodne uderzające narzędzia w pojeździe za pomocą wirtualnej dominacji, a opcjonalne wyposażenie specjalne jest wyjaśnione. Niemiecki producent kotwic Fischer wykorzystuje również sadomasochistyczne tematy w satyrycznym klipie wideo, aby pokazać jakość swoich produktów. W Stanach Zjednoczonych Anheuser-Busch pojawia się jako sponsor targów Folsom Street Fair , a marka jeansów Diesel wielokrotnie publikowała sadomasochistyczne motywy reklamowe w magazynach o modzie w ostatnich latach. Dostawcy marki satyrycznie rozpowszechniają stereotypy.

podcasty
Po tym, jak różne możliwości Internetu zostały wielokrotnie bardzo szybko wykorzystane w ostatnich latach w celu dostarczenia informacji na temat BDSM, podcasty koncentrujące się na BDSM są coraz częściej oferowane od połowy 2005 roku . Wraz z rosnącym rozpowszechnianiem platform wideo, takich jak YouTube , coraz częściej można znaleźć na nich również oferty informacyjne w postaci samodzielnie tworzonych formatów wideo.

https://de.wikipedia.org/wiki/BDSM

Kategorie WIKI

Czytane

Wiki z innej strony

Jedna wikipedia, wiele różnych punktów widzenia.

Jak na tematy patrzą nasi sąsiedzi ze wschodu, jak niemieccy koledzy spoglądają na codzienne sprawy, czy angielska wikipedia naprawdę jest najlepsza?

Na wszystkie te pytania będziecie mogli poznać odpowiedzi na naszym portalu.

Wartościowe