loader
ARTYKUŁY

3 część BDSM oczami różnych narodów. Tabu BDSM

Anglicy o BDSM
BDSM
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Ten artykuł dotyczy konsensualnej sadomasochistycznej działalności dorosłych . Na schorzenia obejmującego zakaz konsensusie myśli lub zachowań, zobacz płciowego sadyzm . Aby zapoznać się ze stanem medycznym, w którym ból / upokorzenie jest wymagane do podniecenia seksualnego i powoduje niepokój lub upośledzenie, zobacz Zaburzenie masochizmu seksualnego .

BDSM to różnorodne często erotyczne praktyki lub odgrywanie ról obejmujące niewolnictwo , dyscyplinę , dominację i uległość , sadomasochizm i inną powiązaną dynamikę interpersonalną. Biorąc pod uwagę szeroki zakres praktyk, z których niektóre mogą być angażowane przez osoby, które nie uważają się za praktykujących BDSM, włączenie do społeczności lub subkultury BDSM zależy zwykle od samookreślenia i wspólnych doświadczeń.


Inicjalizacja BDSM
Termin „BDSM” został po raz pierwszy zapisany w poście Usenet od 1991 r.  i jest interpretowany jako kombinacja skrótów B / D (Bondage and Discipline), D / s (Domination and submission) i S / M ( Sadyzm i masochizm). BDSM jest teraz używany jako fraza uniwersalna obejmująca szeroki zakres działań, form relacji międzyludzkich i odrębnych subkultur. Społeczności BDSM zazwyczaj witają każdego, kto ma nienormatywną passę, która identyfikuje się ze społecznością; może to obejmować crossdresserów , entuzjastów modyfikacji ciała , odgrywania roli zwierząt , gumowych fetyszystów i innych.

Działania i relacje w kontekście BDSM często charakteryzują się tym, że uczestnicy przyjmują uzupełniające się, ale nierówne role; dlatego pomysł świadomej zgodyobu partnerów ma zasadnicze znaczenie. Terminy „uległe” i „dominujące” są często używane do rozróżnienia tych ról: dominujący partner („dom”) przejmuje psychologiczną kontrolę nad uległym („sub”). Stosowane są również terminy „góra” i „dół”: góra to inicjator akcji, a dół to odbiorca akcji. Te dwa zestawy terminów są subtelnie różne: na przykład ktoś może zdecydować, że będzie działał jako dno wobec innej osoby, na przykład przez bicie wyłącznie w celach rekreacyjnych, bez żadnych implikacji bycia przez nią psychicznie zdominowanym lub poddanie się może być nakazane masować dominującego partnera. Pomimo najniższego poziomu wykonania akcji i najlepszego otrzymania niekoniecznie zmienili role.

Skróty „sub” i „dom” są często używane zamiast „uległy” i „dominujący”. Czasami specyficzne dla kobiet terminy „kochanka”, „domme” lub „ dominacja ” są używane do opisania dominującej kobiety, zamiast neutralnego pod względem płci terminu „dom”. Osoby, które mogą zmieniać role między górną / dominującą a dolną / uległą - czy to od relacji do relacji, czy w ramach danej relacji - są znane jako przełączniki . Dokładne zdefiniowanie ról i samoidentyfikacja jest częstym przedmiotem dyskusji w społeczności. 

Podstawy

Kajdanki i mężczyzna z zawiązanymi oczami

Mężczyzna z zakneblowanymi ustami i zaciśniętymi sutkami
„BDSM” to ogólne określenie niektórych rodzajów zachowań erotycznych między osobami dorosłymi wyrażającymi zgodę. Istnieją różne subkultury pod tym pojęciem parasolowym. Terminologia ról różni się znacznie w poszczególnych subkulturach. Najważniejsze i dominujące są szeroko stosowane dla tych partnerów w związku lub aktywności, którzy są odpowiednio aktywnymi fizycznie lub kontrolującymi uczestnikami. Dolna i uległasą szeroko stosowane dla tych partnerów w związku lub działalności, którzy są odpowiednio wrażliwymi fizycznie lub kontrolowanymi uczestnikami. Interakcja między górą a dołem - w której fizyczna lub mentalna kontrola dna jest oddawana na szczyt - jest czasami nazywana „wymianą mocy”, zarówno w kontekście spotkania, jak i związku. 

Działania BDSM mogą często odbywać się w określonym czasie uzgodnionym przez obie strony, zwanym „graniem”, „sceną” lub „sesją”. Uczestnicy zwykle czerpią z tego przyjemność, nawet jeśli wiele praktyk - takich jak zadawanie bólu, upokorzenia lub powściągliwość - byłoby nieprzyjemnych w innych okolicznościach. Wyraźna aktywność seksualna , taka jak penetracja seksualna , może wystąpić w trakcie sesji, ale nie jest niezbędna. Taka wyraźna interakcja seksualna jest, z powodów prawnych, rzadko widywana w publicznych miejscach zabaw, a czasem jest szczególnie zabroniona przez zasady imprezy lub przestrzeni zabaw. Niezależnie od tego, czy jest to publiczna „przestrzeń do zabawy” - organizacja od imprezy w ustanowionym lochu społeczności do hostowanej „strefy” w klubie nocnym lub na imprezie towarzyskiej - parametry dodatku mogą się różnić. Niektóre mają politykę naklejek majtek / sutków dla kobiet (bielizna dla mężczyzn), a niektóre pozwalają na pełną nagość z dozwoloną wyraźną interakcją seksualną. 


Klatkowa kobieta na targach Folsom Street w Stanach Zjednoczonych z biczami na ciele.
Podstawowe zasady wykonywania BDSM wymagają, aby był on wykonywany za świadomą zgodą wszystkich zaangażowanych stron. Od lat 80. wielu praktyków i organizacji przyjęło motto (pierwotnie z oświadczenia o celu GMSMA - organizacji działającej na rzecz gejów SM) „ bezpieczne, rozsądne i zgodne ”, powszechnie skracane jako „SSC”, co oznacza, że ​​wszystko opiera się na bezpieczne działania, aby wszyscy uczestnicy byli wystarczająco zdrowi / rozsądni, aby wyrazić zgodę, i wszyscy uczestnicy wyrazili zgodę.  To wzajemna zgoda stanowi wyraźne prawne i etyczne rozróżnienie między BDSM a takimi przestępstwami, jak napaść seksualna lub przemoc domowa . 

Niektórzy praktykujący BDSM wolą kodeks postępowania, który różni się od „SSC” i jest opisany jako „ świadomy ryzyka konsensualny załamanie ” (RACK), co wskazuje na preferencję dla stylu, w którym jednostkaodpowiedzialność zaangażowanych stron jest podkreślana mocniej, przy czym każdy uczestnik jest odpowiedzialny za swoje własne samopoczucie. Zwolennicy RACK argumentują, że SSC może utrudniać dyskusję na temat ryzyka, ponieważ żadna działalność nie jest naprawdę „bezpieczna”, i że dyskusja na temat możliwości nawet niskiego ryzyka jest konieczna dla prawdziwie świadomej zgody. Twierdzą ponadto, że ustanowienie dyskretnej granicy między „bezpiecznymi” i „niezabezpieczonymi” działaniami ideologicznie odmawia zgody dorosłym na prawo do oceny ryzyka względem korzyści dla siebie; że niektórzy dorośli zostaną pociągnięci do pewnych działań, niezależnie od ryzyka; a BDSM gry play-szczególnie wyższym ryzykiem lub edgeplay- powinny być traktowane tak samo jak sporty ekstremalne, zarówno z szacunkiem, jak i wymaganiem, aby praktykujący się szkolili i ćwiczyli działania podwyższonego ryzyka, aby zmniejszyć ryzyko. RACK może być postrzegany jako koncentrujący się przede wszystkim na świadomości i świadomej zgodzie, a nie na akceptowanych bezpiecznych praktykach.  Zgoda jest tutaj najważniejszym kryterium. Zgodę i zgodność dla sadomasochistycznej sytuacji mogą udzielić tylko ludzie, którzy potrafią ocenić potencjalne wyniki. Aby uzyskać ich zgodę, muszą mieć pod ręką odpowiednie informacje (zakres, w którym nastąpi scena, potencjalne ryzyko, jeśli zostanie użyte słowo bezpieczeństwa, co to jest itd.) Oraz niezbędną zdolność umysłową do oceny. Uzyskana zgoda i porozumienie są czasami podsumowywane w formie pisemnej „ umowy ””, co stanowi porozumienie dotyczące tego, co może, a czego nie może mieć miejsce. 

Zasadniczo gra BDSM ma zwykle taką strukturę, że partner wyrażający zgodę może wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie sceny;  na przykład, używając wcześniej uzgodnionego słowa bezpieczeństwa .   Korzystanie z uzgodnionego słowa bezpieczeństwa (lub czasami „bezpiecznego symbolu”, takiego jak upuszczenie piłki lub dzwonienie dzwonkiem, zwłaszcza gdy mowa jest ograniczona), przez niektórych postrzegane jest jako wyraźne wycofanie zgody. Niezastosowanie się do słowa bezpieczeństwa jest uważane za poważne przewinienie, a nawet może zmienić sytuację zgody seksualnej w przestępstwo, w zależności od odpowiedniego prawa , ponieważ dno lub góra wyraźnie cofnęła swoją zgodę na wszelkie działania wynikające z użycia słowo bezpieczeństwa (patrzStatus prawny ). W przypadku innych scen, szczególnie w nawiązanych relacjach, można uzgodnić hasło bezpieczeństwa, które będzie oznaczać ostrzeżenie („staje się zbyt intensywne”), a nie wyraźne wycofanie zgody; a niektórzy decydują się w ogóle nie używać słowa bezpiecznego.

Terminologia i podtypy

Mężczyzna rigger bondage pokazuje publiczności, jak wykonać bondage linowe podczas imprezy BoundCon 2015 w Niemczech. Stosowaną tutaj techniką wiązania jest wiązanie pudełkowe , podstawowa forma wiązania ramienia i piersi . 
Inicjalizm BDSM obejmuje te aspekty psychologiczne i fizjologiczne:

Niewola i dyscyplina ( B&D )
Dominacja i poddanie ( D & s )
Dominacja mężczyzn
Mężczyzna poddany
Dominacja kobiet
Poddanie kobiety
Sadyzm i masochizm (lub sadomasochizm) ( S&M )
Ten model rozróżniania tych aspektów BDSM jest coraz częściej wykorzystywany w literaturze.  [ nieudana weryfikacja ] Jest to jednak próba fenomenologicznego zróżnicowania. Indywidualne upodobania i preferencje w zakresie ludzkiej seksualności mogą się pokrywać między tymi obszarami, które są tutaj omówione osobno.

Niewola i dyscyplina są dwoma aspektami BDSM, które nie wydają się ze sobą powiązane ze względu na rodzaj zaangażowanych działań, ale mają podobieństwa koncepcyjne i dlatego pojawiają się razem. W przeciwieństwie do pozostałych dwóch typów, B&D nie definiuje samych górnych i dolnych części i jest używany do opisania ogólnych działań, w których każdy partner jest odbiorcą i dawcą. 

Termin „ niewola” opisuje praktykę ograniczenia fizycznego. Niewola jest zazwyczaj, ale nie zawsze, praktyką seksualną.  Podczas gdy niewola jest bardzo popularną odmianą w większym polu BDSM, czasami jednak różni się od reszty tego pola.  Badanie z ponad 1000 Kanadyjczyków z 2015 r. Wykazało, że około połowa wszystkich mężczyzn ma fantazje o niewoli, a prawie połowa wszystkich kobiet również.  Ściśle mówiąc, niewola oznacza związanie partnera przez związanie jego przydatków; na przykład przez użycie kajdanek lub lin lub przymocowanie rąk do przedmiotu. Wiązanie można również osiągnąć, rozkładając przydatki i mocując je łańcuchami lub linami do krzyża Świętego Andrzeja lubdrążki rozporowe . 

Termin dyscyplina opisuje krępowanie psychiczne, z wykorzystaniem reguł i kar w celu kontrolowania jawnego zachowania.  Karą może być ból spowodowany fizycznie (taki jak chłosta), upokorzenie spowodowane psychologicznie (takie jak publiczne biczowanie) lub utrata wolności spowodowana fizycznie (na przykład przyklejenie posłusznego partnera do stóp łóżka). Kolejnym aspektem jest ustrukturyzowany trening dna. 

„ Dominacja i uległość ” (znana również jako D&S , Ds lub D / s ) to zestaw zachowań, zwyczajów i rytuałów związanych z dawaniem i akceptowaniem kontroli nad jedną osobą nad drugą w kontekście erotycznym lub stylu życia. Bada bardziej mentalny aspekt BDSM. Dotyczy to również wielu związków, które nie uważają się za sadomasochistów; jest uważany za część BDSM, jeżeli jest praktykowany celowo. Zakres jego indywidualnych cech jest zatem szeroki. 


Strappado z liną i drążkiem. Ta praktyka ma wyraźny efekt unieruchomienia i bólu.
Często „ umowy ” są sporządzane na piśmie w celu zarejestrowania formalnej zgody stron giełdy energii, określając ich wspólną wizję dynamiki relacji.  Celem tego rodzaju umowy jest przede wszystkim zachęcenie do wcześniejszych dyskusji i negocjacji, a następnie udokumentowanie tego porozumienia z korzyścią dla wszystkich stron. Takie dokumenty nie zostały uznane za prawnie wiążące, ani nie są przeznaczone. Umowy te są wiążące w tym sensie, że strony oczekują przestrzegania wynegocjowanych zasad. Często inni przyjaciele i członkowie społeczności mogą być świadkami podpisania takiego dokumentu podczas ceremonii, a zatem strony naruszające ich umowę mogą spowodować utratę twarzy, szacunku lub statusu ze znajomymi w społeczności.

Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z tradycyjnymi relacjami, uczestnicy BDSM dokładają wszelkich starań, aby z wyprzedzeniem negocjować ważne aspekty swoich relacji oraz zachować wielką ostrożność w uczeniu się i przestrzeganiu bezpiecznych praktyk. 

W D / S dominujący jest na górze, a uległość na dole. W S / M sadysta jest zwykle na górze, a masochista na dole, ale role te są często bardziej skomplikowane lub pomieszane (jak w przypadku dominacji, masochiści, którzy mogą zorganizować uległość do prowadzenia działań S / M na im). Podobnie jak w B / D, może być wymagana deklaracja góry / dołu , chociaż sadomasochiści mogą również grać bez żadnej wymiany mocy, przy czym obaj partnerzy w równym stopniu kontrolują grę.

Etymologia
Termin sadomasochizm pochodzi od słów sadyzm i masochizm . Terminy te różnią się nieco od tych samych terminów używanych w psychologii, ponieważ wymagają one, aby sadyzm lub masochizm powodował znaczny niepokój lub angażował partnerów nie wyrażających zgody.  Sadomasochizm odnosi się do aspektów BDSM otaczających wymianę bólu fizycznego lub emocjonalnego. Sadyzm opisuje przyjemność seksualną czerpaną z zadawania bólu , poniżania, poniżania innej osoby lub powodowania cierpienia innej osoby. Z drugiej strony masochista lubi być ranny, poniżany lub cierpiący w ramach zgodnego scenariusza. Sceny sadomasochistyczne czasami osiągają poziom, który wydaje się bardziej ekstremalny lub okrutny niż inne formy BDSM - na przykład, kiedy masochista jest doprowadzany do łez lub jest poważnie posiniaczony - i czasami jest niepożądany na imprezach lub przyjęciach BDSM. [ potrzebne źródło ] Sadomasochizm nie oznacza przyjemności poprzez powodowanie lub otrzymywanie bólu w innych sytuacjach (na przykład przypadkowe obrażenia, procedury medyczne). [ potrzebne źródło ]


Portret markiza de Sade przez Charles-Amédée-Philippe van Loo (1761)
Pojęcia sadyzm i masochizm wywodzą się od nazw markiz de Sade i Leopolda von Sachera-Masocha , opartych na treści dzieł autorów. Chociaż nazwy de Sade i Sacher-Masoch są związane odpowiednio z terminami sadyzm i masochizm, sceny opisane w pracach de Sade'a nie spełniają współczesnych standardów świadomej zgody BDSM.  BDSM opiera się wyłącznie na działaniach opartych na konsensusie oraz na jego systemie i przepisach. Koncepcje przedstawione przez de Sade'a nie są zgodne z kulturą BDSM, chociaż mają charakter sadystyczny.  W 1843 r. Ruski lekarz Heinrich Kaan opublikował Psychopathia sexualis( Psychopatia płci ), pismo, w którym przekształca grzechowe koncepcje chrześcijaństwa w diagnozy medyczne. Dzięki jego pracy po raz pierwszy teologiczne terminy „perwersja”, „aberracja” i „dewiacja” stały się częścią terminologii naukowej. [ wątpliwy - dyskutuj ] Niemiecki psychiatra Richard von Krafft Ebing wprowadził terminy „sadyzm” i „masochizm” do społeczności medycznej w swojej pracy Neue Forschungen auf dem Gebiet der Psychopathia sexualis ( Nowe badania w dziedzinie psychopatii płciowej ) w 1890 r. , 

W 1905 r. Zygmunt Freud opisał „sadyzm” i „masochizm” w swoich trzech esejach na temat teorii seksualności jako chorób rozwijających się w wyniku nieprawidłowego rozwoju psychiki dziecięcej i położył podwaliny pod naukową perspektywę na ten temat w następnych dziesięcioleciach. Doprowadziło to do pierwszego użycia złożonego terminu sado-masochizm (niemieckiego sado-masochizmu ) przez wiedeńskiego psychoanalitycznego Isidora Isaaka Sadgera w ich pracy „Über den sado-masochistischen Komplex” („Odnośnie kompleksu sadomasochistycznego”) w 1913 r. 

Pod koniec XX wieku działacze BDSM protestowali przeciwko tym konceptualnym modelom, ponieważ wywodzą się z filozofii dwóch osobliwych postaci historycznych. Zarówno Freud, jak i Krafft-Ebing byli psychiatrami; ich obserwacje na temat sadyzmu i masochizmu zależały od pacjentów psychiatrycznych, a ich modele zbudowano na założeniu psychopatologii .  działacze BDSM [ kto? ] twierdzą, że nielogiczne jest przypisywanie zjawisk ludzkich tak złożonych jak sadyzm i masochizm „wynalazkom” dwóch historycznych jednostek. Zwolennicy BDSM [ kto? ]starali się odróżnić od szeroko rozpowszechnionych pojęć przestarzałej teorii psychiatrycznej, przyjmując zainicjowany termin „BDSM” jako rozróżnienie od powszechnego obecnie używania tych terminów psychologicznych, w skrócie „S&M”. [ potrzebne źródło ]

Aspekty behawioralne i fizjologiczne

BDSM jest często błędnie postrzegany jako „wszystko o bólu”.  Ta sztuka z 1921 r. Odzianej, nagiej kobiety jest ilustracją męskiej dominacji i uległości kobiet .
Na poziomie fizycznym BDSM jest często błędnie postrzegany jako „wszystko o bólu”.  Nawet Freud był zdezorientowany złożonością i sprzecznością w sposobie, w jaki praktykujący robią rzeczy, które są autodestrukcyjne i bolesne.  Najczęściej jednak praktykujący BDSM zajmują się przede wszystkim władzą, upokorzeniem i przyjemnością.  Aspekty D / S i B / D mogą wcale nie obejmować fizycznego cierpienia, ale obejmują doznania odczuwane przez różne emocje umysłu. 

Spośród trzech kategorii BDSM tylko sadomasochizm wyraźnie wymaga bólu, ale zazwyczaj jest to środek do osiągnięcia celu, jako nośnik poczucia upokorzenia, dominacji itp. W psychologii aspekt ten staje się odbiegającym od normy działaniem po nałożeniu lub odczuwanie bólu staje się substytutem lub głównym źródłem przyjemności seksualnej.  W najbardziej ekstremalnym stopniu, zaabsorbowanie tego rodzaju przyjemnością może doprowadzić uczestników do postrzegania ludzi jako nieczułych środków zaspokojenia seksualnego. 

Dominacja i poddanie się władzy jest zupełnie innym doświadczeniem i nie zawsze jest psychologicznie związane z bólem fizycznym. Wiele działań BDSM może nie wiązać się z jakimkolwiek bólem lub upokorzeniem, ale jedynie z wymianą władzy i kontroli.   Podczas ćwiczeń praktycy mogą odczuwać endorfiny porównywalne do tak zwanego „wzlotu biegacza” lub poświaty orgazmu .  Odpowiedni stan mentalny podobny do transu jest również znany jako „ podprzestrzeń ” uległej lub „przestrzeń górna ” u dominującego. Niektórzy używają terminu „stres ciała”, aby opisać to odczucie fizjologiczne.algolagnia jest ważna, ale nie jest jedyną motywacją dla wielu praktyków BDSM. Filozof Edmund Burke określa to uczucie przyjemności wynikające z bólu słowem wzniosłym .  Badania wykazały, że pary zaangażowane w zgodny BDSM wykazują tendencję do zmian hormonalnych, które wskazują na zmniejszenie stresu i wzrost więzi emocjonalnej. 

Istnieje szeroka gama praktyków BDSM, którzy biorą udział w sesjach, za które nie otrzymują żadnej osobistej satysfakcji. W takie sytuacje wchodzą wyłącznie z zamiarem umożliwienia partnerom zaspokojenia własnych potrzeb lub fetyszy . Profesjonalne dominanty robią to w zamian za pieniądze na działania sesyjne, ale nieprofesjonalni robią to ze względu na swoich partnerów. 

W niektórych sesjach BDSM góra eksponuje dno na szereg doznań zmysłowych, na przykład: szczypanie, gryzienie, drapanie paznokciami, erotyczne klapsy lub używanie przedmiotów takich jak uprawy , bicze , płynny wosk , kostki lodu , koła Wartenberga oraz erotyczne urządzenia do elektrostymulacji .  Można również zastosować mocowanie za pomocą kajdanek , lin lub łańcuchów . Repertuar możliwych „zabawek” ogranicza jedynie wyobraźnia obu partnerów. Do pewnego stopnia przedmioty codziennego użytku, takie jak spinacze do bielizny , drewniane łyżki lubfolia z tworzywa sztucznego są używane jako przewrotne.  Powszechnie uważa się, że przyjemne doświadczenie BDSM podczas sesji jest bardzo silnie uzależnione od kompetencji i doświadczenia szczytu oraz od stanu fizycznego i psychicznego dna w czasie sesji. Zaufanie i podniecenie seksualne pomagają partnerom we wspólnym sposobie myślenia.  

Rodzaje zabawy
Niektóre rodzaje gry BDSM obejmują między innymi:

Odgrywanie roli zwierząt
Tortury piersi
Tortury kogutów i piłek (CBT)
Elektrostymulacja erotyczna
Edgeplay
Chłosta
Złote prysznice (oddawanie moczu)
Meble ludzkie
Japońska niewola
Zabawa medyczna
Parafiliczny infantylizm
Zagraj w piercing
Niewolnictwo w trudnej sytuacji
Tortury cipki
Salirofilia
Seksualna rola
Lanie
Zawieszenie
Łaskotać tortury
Graj w wosk
Bezpieczeństwo
Zobacz także: Konsensualne załamanie świadomości ryzyka

Kobieta w więzieniu zawieszenia w BoundCon , Niemcy, 2013. Ponieważ uległość jest podatna na potencjalny upadek, ważne jest, aby zachować szczególną ostrożność.
Oprócz ogólnych rad związanych z bezpiecznym seksem sesje BDSM często wymagają szerszej gamy środków ostrożności niż seks waniliowy (zachowania seksualne bez elementów BDSM).  Teoretycznie, aby zapewnić zgodę związaną z działalnością BDSM, negocjacje przedpremierowe są powszechne, szczególnie wśród partnerów, którzy nie znają się zbyt dobrze. W praktyce sceny pick-upów w klubach lub na imprezach mogą być czasami mało negocjowane (podobnie jak seks z pick-upami w pojedynczych barach może nie wymagać wielu negocjacji lub ujawnień). Negocjacje te dotyczą zainteresowań i fantazji każdego partnera i ustanawiają ramy zarówno akceptowalnych, jak i niedopuszczalnych działań. Ten rodzaj dyskusji jest typową „unikalną propozycją sprzedaży” sesji BDSM i dość powszechną.  Ponadto często organizowane są hasła bezpieczeństwa, które zapewniają natychmiastowe zaprzestanie jakiejkolwiek działalności, jeśli uczestnik tego sobie życzy. 

Bezpieczne słowa to słowa lub frazy, które są wywoływane, gdy coś nie idzie zgodnie z planem lub przekroczyło próg, którego nie można znieść. Są czymś, co obie strony mogą zapamiętać i rozpoznać i z definicji nie są słowami powszechnie używanymi w jakiejkolwiek scenie. Słowa takie jak „ nie” , „ stop” i „ nie” są często nieodpowiednie jako hasło bezpieczeństwa, jeśli aspekt odgrywania ról obejmuje złudzenie braku zgody. Najczęściej używane słowa bezpieczeństwa to czerwony i żółty , czerwony oznacza, że ​​gra musi się natychmiast zatrzymać, a żółty oznacza, że ​​aktywność musi zostać spowolniona.  Zielonyjest czasem używany do wskazania, że ​​aktywność jest pożądana i powinna być kontynuowana.   W większości klubów i grupowych imprez i wydarzeń BDSM monitory w lochach (DM) zapewniają dodatkową siatkę bezpieczeństwa dla grających w nich osób, zapewniając przestrzeganie zasad domu i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Od uczestników BDSM oczekuje się zrozumienia praktycznych aspektów bezpieczeństwa. Na przykład oczekuje się, że rozpoznają, że części ciała mogą zostać uszkodzone, takie jak nerwy i naczynia krwionośne na skutek kontuzji , lub że skóra może być pokryta bliznami. Używając upraw, biczów lub chłosty , doskonałe umiejętności motoryczne i wiedza anatomiczna mogą sprawić różnicę między satysfakcjonującą sesją dla dna a wysoce nieprzyjemnym doświadczeniem, które może nawet spowodować poważne obrażenia fizyczne.  Bardzo szeroki zakres „zabawek” BDSM oraz technik kontroli fizycznej i psychologicznej często wymaga daleko idącej wiedzy na temat szczegółów związanych z wymaganiami poszczególnych sesji, takich jak anatomia , fizykai psychologia .    Pomimo tych zagrożeń, działania BDSM zwykle powodują znacznie mniej poważne obrażenia niż sporty takie jak boks i piłka nożna, a praktycy BDSM nie odwiedzają pogotowia częściej niż ogół populacji. 

Konieczne jest, aby móc z wyprzedzeniem zidentyfikować psychiczne „ squicks ” lub wyzwalacze, aby ich uniknąć. Takie straty równowagi emocjonalnej spowodowane przeciążeniem sensorycznym lub emocjonalnym są dość często dyskutowanym zagadnieniem. Ważne jest, aby empatycznie śledzić reakcje uczestników i odpowiednio kontynuować lub przerwać.   Dla niektórych graczy pożądanym efektem może być wywołanie „dziwaków” lub celowe użycie wyzwalaczy. Bezpieczne słowa są jednym ze sposobów postępowania BDSM w celu ochrony obu stron. Jednak partnerzy powinni być świadomi swoich psychicznych stanów i zachowań, aby zapobiegać sytuacjom, w których „dziwactwa” uniemożliwiają użycie słów bezpieczeństwa.

Aspekty społeczne
Role
Góra i dół

bdsm

Po lewej: Typowy kołnierz niewolnika wraz z pierścieniem do ewentualnego przymocowania smyczy . Takie kołnierze są noszone przez spodnie na szyi jako symbol własności ich panów . Po prawej: pierścień O jako pierścień na palec.
Na jednym końcu spektrum znajdują się obojętni, a nawet odrzucający fizyczną stymulację. Na drugim końcu spektrum są dna, które lubią dyscyplinę i erotyczne upokorzenie, ale nie są skłonne do podporządkowania się osobie, która je stosuje. Na dole często znajduje się partner, który określa podstawowe warunki sesji i udziela instrukcji, bezpośrednio lub pośrednio, podczas negocjacji, podczas gdy na górze często przestrzega się tych wskazówek. Inne dna, często nazywane „bachorami”, starają się ponieść karę z góry, prowokując je lub „źle zachowując się”. Niemniej jednak w społeczności BDSM istnieje purystyczna „szkoła”, która uważa takie „zwieńczenie z dołu” za niegrzeczne, a nawet niezgodne ze standardami relacji BDSM. 

Rodzaje relacji
Grać
Praktycy BDSM czasami uważają praktykę BDSM w życiu seksualnym za odgrywanie ról i tak często używają określeń „grać” i „grać”, aby opisać czynności w swoich rolach. Gra tego rodzaju przez określony czas jest często nazywana „sesją”, a treść i okoliczności gry są często nazywane „sceną”. W relacjach osobistych powszechne jest również używanie terminu „perwersyjne zagranie” dla działań BDSM lub bardziej szczegółowych określeń dla rodzaju działalności. Relacje mogą być różnych typów. 

Długoterminowy
Wczesne pisanie na temat BDSM zarówno przez środowisko akademickie, jak i społeczność BDSM niewiele mówiło o długoterminowych relacjach z niektórymi ze społeczności gejowskiej skóry, sugerując, że krótkoterminowe relacje z zabawami są jedynymi możliwymi modelami relacji, i zalecając ludziom, aby się pobrali i „bawili” z BDSM poza małżeństwem. W ostatnim czasie autorzy BDSM i strony BDSM bardziej skupili się na długoterminowych relacjach.

Badanie z 2003 r., Które jako pierwsze spojrzało na te związki, w pełni wykazało, że wśród praktyków BDSM istnieją „wysokiej jakości długotrwałe relacje funkcjonalne”, przy czym płeć jest najwyższa lub najniższa (pary homoseksualne nie były brane pod uwagę).  Respondenci w badaniu wyrazili swoją orientację w BDSM, którą należy uwzględnić w tym, kim są, ale uważali, że badanie ich zainteresowań BDSM jest ciągłym zadaniem, i wykazali się elastycznością i możliwością dostosowania, aby dopasować swoje zainteresowania do swoich partnerów.  „Idealne dopasowanie”, w którym oboje w związku dzielili te same gusta i pragnienia, było rzadkie, a większość związków wymagała od obu partnerów przyjęcia lub odłożenia niektórych swoich pragnień. Działania BDSM, w których uczestniczyły pary, różniły się pod względem seksualnym lub nieseksualnym dla partnerów, którzy zgłosili, że wykonali pewne działania BDSM w celu „łączenia się w pary, uwalniania stresu i poszukiwań duchowych”.  Najczęściej zgłaszanym problemem wśród respondentów było niedostateczne znajdowanie czasu na odgrywanie roli w życiu, w którym obaj partnerzy utrzymywali dominującą lub uległą rolę przez cały dzień. 

Wśród respondentów zazwyczaj dno chciało grać mocniej i być bardziej ograniczonym do swoich ról, gdy istniała różnica w chęci do gry w związku.   Autor badania, Bert Cutler, spekulował, że bluzki mogą rzadziej być w nastroju do gry ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na odpowiedzialność z ich strony: świadomość bezpieczeństwa sytuacji i gotowość do zdjęcia dno z niebezpiecznego scenariusza, będąc świadomym pragnień i ograniczeń dna, i tak dalej.  Autor badania podkreślił, że udane długoterminowe relacje z BDSM nastąpiły po „wczesnym i dokładnym ujawnieniu” obu stron ich zainteresowań BDSM. 

Wiele osób zaangażowanych w długoterminowe relacje z BDSM nauczyło się swoich umiejętności od większych organizacji i społeczności BDSM . Respondenci przeprowadzili wiele dyskusji na temat kontroli, jaką mają najwyżsi w relacjach, przy prawie nieistniejącej dyskusji na temat „na górze jest lepszy, mądrzejszy lub ma większą wartość” niż na dole.  Pary ogólnie były tego samego zdania, czy są w stałym związku, ale w takich przypadkach dno nie było stale zamknięte, ale ich rola w kontekście związku była zawsze obecna, nawet gdy na górze było wykonywanie czynności niedominujących, takich jak prace domowe, lub na dole zajmowanie bardziej dominującej pozycji.  W podsumowaniu badanie stwierdza:

Respondenci cenili siebie, swoich partnerów i relacje. Wszystkie pary wyraziły znaczną życzliwość wobec swoich partnerów. Wydaje się, że wymiana mocy między kohortami służy celom przekraczającym jakąkolwiek satysfakcję seksualną, w tym doświadczanie poczucia bycia opiekowanym i więzi z partnerem. 

Badanie dalej wymienia trzy aspekty, które sprawiły, że udane relacje zadziałały: wczesne ujawnienie zainteresowań i ciągła przejrzystość, zaangażowanie w rozwój osobisty oraz wykorzystanie dominujących / uległych ról jako narzędzia do utrzymywania relacji.  W swoich końcowych uwagach autor badania zakłada, że ​​ze względu na poważny potencjał wyrządzania krzywdy pary w związkach BDSM rozwijają zwiększoną komunikację, która może być wyższa niż w relacjach głównego nurtu. 

Profesjonalne usługi
Profesjonalna dominacja lub zawodowa dominująca , często określana w kulturze jako „pro-dom (ja)”, oferuje usługi obejmujące zakres niewoli, dyscypliny i dominacji w zamian za pieniądze. Termin „dominacja” jest mało używany w nieprofesjonalnej scenie BDSM. Nieprofesjonalna kobieta dominująca jest częściej określana po prostu jako „domme”, „dominujący” lub „ femdom ” (skrót od dominacji kobiet). Istnieją również usługi świadczone przez profesjonalne uległe kobiety („pro-subs”). Profesjonalna uległa zgadza się na dominujące zachowanie swojego klienta w ramach wynegocjowanych limitów i często pracuje w profesjonalnym lochu . Profesjonalni poddani , Większość ludzi, którzy pracują jako podwładni, zwykle ma tendencję do takich działań, szczególnie gdy dotyczy to sadomasochizmu. [ potrzebne źródło ] Mężczyźni pracują również jako profesjonalne „szczyty” w BDSM i są nazywane „mistrzami” lub „domami”. Jednak znacznie rzadziej można znaleźć mężczyznę w tym zawodzie. Męski „pro-dom” zazwyczaj działa tylko z męską klientelą. 

Sceny
W BDSM scena to etap lub ustawienie, w którym ma miejsce aktywność BDSM, a także sama aktywność.     Fizyczne miejsce gdzie aktywność BDSM odbywa się zwykle nazywa się loch , choć niektórzy wolą mniej dramatyczne warunki, w tym „Playspace” lub „klub”. Aktywność BDSM może, ale nie musi, pociągać za sobą aktywność seksualną lub odgrywanie roli seksualnej . Cechą charakterystyczną wielu związków BDSM jest wymiana mocy od dołu do dominującego partnera, a niewola jest wyraźnie widoczna w scenach BDSM i odgrywaniu roli seksualnej.

„Scena” (w tym użycie określonego artykułu „the”) jest również używana w społeczności BDSM w odniesieniu do całej społeczności BDSM. Tak więc ktoś, kto jest na „scenie” i jest przygotowany do publicznej gry, może wziąć udział w „scenie” na publicznej zabawie . 

Scena może mieć miejsce prywatnie między dwiema lub więcej osobami i może obejmować aranżację domową, taką jak służebność lub swobodny lub oddany styl życia pan / niewolnik . Elementy BDSM mogą obejmować ustawienia szkolenia niewolników lub karania za naruszenie instrukcji.

Scena może mieć miejsce także w klubie, gdzie sztukę mogą oglądać inni. Gdy scena ma miejsce w miejscu publicznym, może to wynikać z tego, że uczestnicy lubią być obserwowani przez innych, z powodu dostępnego sprzętu lub dlatego, że obecność osób trzecich zwiększa bezpieczeństwo partnerów do zabawy, którzy dopiero niedawno się spotkali. 

Etykieta
Podczas imprezy BDSM obowiązują standardowe zasady etykiety społecznej, takie jak nie dotykanie kogoś, kogo nie znasz, nie dotykanie cudzych rzeczy (w tym zabawek) i przestrzeganie zasad ubioru.  Wiele wydarzeń ogólnodostępnych ma również zasady dotyczące spożywania alkoholu, narkotyków, telefonów komórkowych i fotografii. 

Konkretna scena odbywa się w ramach ogólnych konwencji i etykiety BDSM, takich jak wymagania dotyczące wzajemnej zgody i porozumienia co do ograniczeń każdej działalności BDSM. Umowę tę można włączyć do formalnej umowy . Ponadto w większości klubów obowiązują dodatkowe zasady regulujące sposób, w jaki obserwatorzy mogą wchodzić w interakcje z rzeczywistymi uczestnikami sceny.  Zgodnie z ogólną regułą w BDSM, są one oparte na frazie „bezpieczny, rozsądny i zgodny”.

Imprezy i kluby
Imprezy BDSM to imprezy, w których praktycy BDSM i inne podobnie zainteresowane osoby spotykają się w celu komunikacji, wymiany doświadczeń i wiedzy oraz „zabawy” w erotycznej atmosferze. Partie wykazują podobieństwa z tymi w kulturze mroku , opierając się na mniej lub bardziej rygorystycznie przestrzeganych zasadach ubioru ; najczęściej ubrania wykonane z lateksu, skóry lub winylu / PVC, lycry itp., podkreślające kształt ciała oraz pierwotne i wtórne cechy seksualne. Wymagania dotyczące takich zasad ubioru są różne. Podczas gdy niektóre wydarzenia nie mają żadnych, inne mają politykę mającą na celu stworzenie bardziej spójnej atmosfery i zapobieganie wzięciu udziału widzów. 

Na tych imprezach BDSM może być publicznie wykonywany na scenie lub bardziej prywatnie w oddzielnych „lochach”.  Powodem stosunkowo szybkiego rozprzestrzeniania się tego rodzaju wydarzeń jest możliwość korzystania z szerokiej gamy „sprzętu do zabawy”, który w większości mieszkań lub domów jest niedostępny. Często dostępne są zawiesia, krzyże Świętego Andrzeja (lub podobne konstrukcje ograniczające), ławki z klapsami i karające podpory lub klatki. Problem zakłóceń hałasu jest również mniejszy podczas tych wydarzeń, podczas gdy w warunkach domowych wiele działań BDSM może być ograniczonych przez ten czynnik. Ponadto takie partie oferują zarówno ekshibicjonistów, jak i podglądaczyforum, na którym można oddać się ich skłonnościom bez krytyki społecznej. Współżycie seksualne nie jest dozwolone w większości publicznych przestrzeni gry BDSM lub rzadko spotykane w innych, ponieważ nie jest to nacisk na tego rodzaju grę. Aby zapewnić uczestnikom maksymalne bezpieczeństwo i komfort, ewoluowały określone standardy zachowania; obejmują one aspekty uprzejmości , prywatności , szacunku i słów bezpieczeństwa.  Dziś imprezy BDSM odbywają się w większości większych miast w świecie zachodnim.

Scena ta pojawia się szczególnie w Internecie, w publikacjach i na spotkaniach, takich jak kluby fetyszowe (takie jak Torture Garden ), imprezy SM, spotkania zwane munchami i targi erotyczne, takie jak Venus Berlin . Coroczne targi Folsom Street to największa na świecie impreza BDSM, która odbywa się w San Francisco.  Ma swoje korzenie w ruchu gejowskiej skóry. Weekendowe festyny ​​obejmują szeroki zakres sadomasochistycznej erotyki w opcjonalnej odzieży publicznej między 8. a 13. ulicą z nocnymi imprezami związanymi z organizacją. 

Istnieją również konwencje, takie jak Living in Leather i Black Rose .

Psychologia
Często zakładano, że preferencja dla BDSM jest konsekwencją wykorzystywania w dzieciństwie. Badania wskazują, że nie ma dowodów na to twierdzenie.  Niektóre raporty sugerują, że osoby wykorzystywane jako dzieci mogą mieć więcej obrażeń BDSM i mieć trudności z rozpoznaniem bezpiecznych słów oznaczających zatrzymanie uprzednio zgodnego zachowania  , dlatego możliwe jest, że ludzie wybierają BDSM jako część swojego stylu życia, którzy również byli wcześniej wykorzystywani, mogli mieć więcej raportów policji lub szpitala o obrażeniach. Istnieje również związek między osobami transpłciowymi, które zostały wykorzystane, a przemocą występującą podczas działań BDSM. 

Istnieje wiele powodów, dla których sadomasochista uważa praktykę S&M za przyjemną, a odpowiedź zależy w dużej mierze od osoby. Dla niektórych przyjęcie roli zgodności lub bezradności stanowi formę terapeutycznej ucieczki; od stresów życiowych, od odpowiedzialności lub od winy. Dla innych bycie pod silną, kontrolującą obecnością może wywoływać poczucie bezpieczeństwa i ochrony związane z dzieciństwem. Podobnie mogą czerpać satysfakcję z uzyskania akceptacji tej liczby (patrz: Servitude (BDSM) ). Z drugiej strony sadysta może cieszyć się poczuciem władzy i autorytetu, które wynika z odgrywania dominującej roli, lub czerpać przyjemność zastępczo przez cierpienie masochisty. Jednak słabo rozumie się, co ostatecznie łączy te doświadczenia emocjonalne z satysfakcją seksualną lub jak początkowo tworzy się to połączenie. [ potrzebne źródło ] Joseph Merlino, autor i doradca psychiatrii w „ New York Daily News” , powiedział w wywiadzie, że związek sadomasochistyczny, o ile jest zgodny, nie jest problemem psychologicznym:

Jest to problem tylko wtedy, gdy wpada w trudności tej osoby, jeśli nie jest ona z tego zadowolona lub powoduje problemy w życiu osobistym lub zawodowym. Jeśli nie, nie widzę w tym problemu. Ale zakładając, że tak się stało, zastanawiałbym się, jaka jest jego biologia, która spowodowałaby tendencję do problemu, i dynamicznie, jakie były doświadczenia tej osoby, które doprowadziły ją do jednego z krańców spektrum . 

Niektórzy psychologowie zgadzają się, że doświadczenia na wczesnym etapie rozwoju seksualnego mogą mieć głęboki wpływ na charakter seksualności w późniejszym życiu. Wydaje się jednak, że pragnienia sadomasochistyczne powstają w różnym wieku. Niektóre osoby twierdzą, że miały je przed okresem dojrzewania, podczas gdy inne nie odkryły ich aż do wieku dorosłego. Według jednego z badań, większość męskich sadomasochistów (53%) rozwinęła swoje zainteresowanie przed 15 rokiem życia, podczas gdy większość kobiet (78%) rozwinęła swoje zainteresowanie później (Breslow, Evans i Langley 1985). Częstość występowania sadomasochizmu w populacji ogólnej jest nieznana. Mimo że kobiety-sadystki są mniej widoczne niż mężczyźni, niektóre badania wykazały porównywalne ilości sadystycznych fantazji między kobietami i mężczyznami. Wyniki takich badań pokazują, że płeć nie determinuje preferencji wobec sadyzmu. 

Po fenomenologicznym badaniu dziewięciu osób uczestniczących w seksualnych sesjach masochistycznych, które uważały ból za główny element ich doświadczenia , masochizm seksualny został opisany jako skłonność podobna do uzależnienia, z kilkoma cechami przypominającymi uzależnienie od narkotyków: głód, zatrucie, tolerancja i wycofanie. Wykazano także, w jaki sposób pierwsze doświadczenie masochistyczne umieszcza się na piedestale, a następnie wykorzystuje w celu odzyskania utraconego wrażenia, podobnie jak opisano w literaturze opisowej na temat uzależnienia. Uzależniający wzór przedstawiony w tym badaniu sugeruje związek ze spinem behawioralnym występujący u problematycznych graczy. 

Rozpowszechnienie

Chłosta mężczyzny związanego przez dominację na imprezie dla dorosłych Exxxotica , Stany Zjednoczone, 2009
MENU0:00
Dwie profesjonalne dominatrices, z którymi David Shankbone przeprowadził wywiad na temat psychologicznych aspektów niektórych nieznajomych próśb 
BDSM jest praktykowany we wszystkich warstwach społecznych i jest powszechny zarówno u heteroseksualnych, jak i homoseksualnych mężczyzn i kobiet w różnych okresach i intensywności.   Spektrum waha się od par bez związków z subkulturą poza ich sypialniami lub domami, bez świadomości koncepcji BDSM, grania w gry typu „remis”, po sceny publiczne na St. Krzyże Andrzeja na dużych imprezach, takich jak Folsom Street Fair w San Francisco . Szacunki dotyczące ogólnego odsetka zachowań seksualnych związanych z BDSM są różne, ale nie jest to już [ kiedy? ] przyjęto za rzadkie. 

Alfred Kinsey stwierdził w swojej książce o zachowaniu seksualnym z 1953 r. Pt. „ Sexual Behavior in the Human Female”, że 12% kobiet i 22% mężczyzn zgłosiło reakcję erotyczną na sadomasochistyczną historię.  W tej książce odpowiedzi erotyczne na ugryzienie podano jako: 

Reakcje erotyczne Przez kobiety Przez mężczyzn
Określone i / lub częste 26% 26%
Jakaś odpowiedź 29% 24%
Nigdy 45% 50%
Liczba spraw 2200 567
W niereprezentatywnym badaniu zachowań seksualnych amerykańskich studentów opublikowanym w 1997 r. I opartym na kwestionariuszach odsetek odpowiedzi wyniósł około 8–9%. Jego wyniki wykazały 15% mężczyzn homoseksualnych i biseksualnych, 21% lesbijek i kobiet biseksualnych studentów, 11% mężczyzn heteroseksualnych i 9% kobiet heteroseksualnych studentów zaangażowanych w fantazje związane z BDSM. We wszystkich grupach poziom praktycznych doświadczeń związanych z BDSM wynosił około 6%. W grupie kobiet otwarcie lesbijek i biseksualnych liczba ta była znacznie wyższa i wyniosła 21%. Niezależnie od orientacji seksualnej około 12% wszystkich ankietowanych studentów, 16% lesbijek i kobiet biseksualnych oraz 8% heteroseksualnych mężczyzn wyraziło zainteresowanie laniem. Doświadczenie z takimi zachowaniami seksualnymi wskazało 30% mężczyzn heteroseksualnych, 33% kobiet biseksualnych i lesbijek oraz 24% mężczyzn homoseksualnych i biseksualnych mężczyzn i kobiet heteroseksualnych.  Chociaż badanie to nie zostało uznane za reprezentatywne, inne badania wskazują na podobne wymiary w różnych grupach docelowych.   

Reprezentatywne badanie przeprowadzone w latach 2001–2002 w Australii wykazało, że 1,8% osób aktywnych seksualnie (2,2% mężczyzn, 1,3% kobiet, ale bez znaczącej różnicy płci) zaangażowało się w aktywność BDSM w poprzednim roku. Z całej próby 1,8% mężczyzn i 1,3% kobiet było zaangażowanych w BDSM. Aktywność BDSM była znacznie bardziej prawdopodobna wśród osób biseksualnych i homoseksualnych obu płci. Ale wśród mężczyzn w ogóle nie stwierdzono wpływu związku na wiek, wykształcenie, język używany w domu ani status związku. Wśród kobiet w tym badaniu aktywność była najczęstsza u osób między 16 a 19 rokiem życia, a najmniej prawdopodobne u kobiet powyżej 50 lat. Aktywność była również znacznie bardziej prawdopodobna dla kobiet, które miały stałego partnera, z którym nie mieszkała, ale nie była istotnie związana z mówieniem językiem innym niż angielski lub edukacją.

W innym reprezentatywnym badaniu, opublikowanym w 1999 r. Przez niemiecki Institut für rationale Psychologie, stwierdzono, że około 2/3 kobiet, z którymi przeprowadzono wywiady, wyraziło chęć od czasu do czasu na łaskę swoich partnerów seksualnych. 69% przyznało się do fantazji dotyczących uległości seksualnej, 42% wyraziło zainteresowanie wyraźnymi technikami BDSM, 25% w niewoli.  Badanie przeprowadzone w 1976 r. W ogólnej populacji USA sugeruje, że trzy procent miało pozytywne doświadczenia z Bondage lub odgrywaniem roli master-slave. Ogółem 12% ankietowanych kobiet i 18% mężczyzn było skłonnych spróbować.   A 1990 Kinsey Instituteraport stwierdził, że od 5% do 10% Amerykanów czasami angażuje się w czynności seksualne związane z BDSM. 11% mężczyzn i 17% kobiet zgłosiło próbę niewoli.   Niektóre elementy BDSM zostały spopularyzowane dzięki zwiększonemu zasięgowi mediów od połowy lat 90. Tak więc zarówno czarna skórzana odzież, biżuteria seksualna, jak łańcuchy, jak i rola dominująca pojawiają się coraz częściej poza kontekstami BDSM.

Według kolejnej ankiety przeprowadzonej wśród 317 000 osób w 41 krajach około 20% ankietowanych przynajmniej raz używało masek, opasek na oczy lub innych narzędzi niewoli, a 5% wyraźnie łączyło się z BDSM.  W 2004 r. 19% wymieniło klapsy jako jedną ze swoich praktyk, a 22% potwierdziło stosowanie opaski na oczy lub kajdanek. 

Badanie z 1985 r. Wykazało, że 52 ze 182 kobiet (28%) było zaangażowanych w działania sadomasochistyczne. 

Najnowsze ankiety
Badanie z 2009 r. Na dwóch osobnych próbach studentów studiów licencjackich w Kanadzie wykazało, że od 62 do 65%, w zależności od próby, żywiło się sadystycznymi fantazjami, a od 22 do 39% było zaangażowanych w sadystyczne zachowania podczas seksu. Liczby te wynosiły 62, a 52% w przypadku fantazji związanych z niewolnictwem, a 14–23% w przypadku zachowań związanych z niewolnictwem. 0 Badanie z 2014 r. Obejmujące mieszaną próbę kanadyjskich studentów i ochotników online, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, wykazało, że 19% próbek mężczyzn i 10% próbek kobiet oceniło sadystyczne scenariusze opisane w kwestionariuszu jako przynajmniej „nieznacznie” wzbudzanie ”w skali od„ bardzo odpychającej ”do„ bardzo pobudzającej ”; 0 różnica była istotna statystycznie. 0Odpowiednie liczby dla scenariuszy masochistycznych wyniosły 15% dla studentów płci męskiej i 17% dla studentów płci żeńskiej, co nie jest znaczącą różnicą. 0 W badaniu z 2011 r. Dotyczącym 367 mężczyzn w średnim wieku i starszych rekrutowanych z szerszej społeczności w Berlinie , 21,8% mężczyzn zgłosiło sadystyczne fantazje i 15,5% zachowań sadystycznych; 0 24,8% zgłosiło takie fantazje i / lub zachowania. 0 Odpowiednie liczby dla zgłoszonego przez siebie masochizmu wynosiły 15,8% dla fantazji, 12,3% dla zachowania i 18,5% dla fantazji i / lub zachowania. 0 W badaniu z 2008 r. Dotyczącym gejów w Puerto Rico, 14,8% z ponad 425 wolontariuszy społeczności zgłosiło wszelkie sadystyczne fantazje, pragnienia lub zachowania w ciągu swojego życia; odpowiednia liczba dla masochizmu wyniosła 15,7%. 0 Przekrojowe reprezentatywne badanie z 2017 r. Wśród ogólnej populacji Belgii wykazało znaczną częstość występowania fantazji i działań związanych z BDSM; 12,5% populacji regularnie wykonywało jedną lub więcej praktyk BDSM. 0

Dożywotnie zachowania BDSM wśród studentów medycyny w Ameryce Północnej 0 Prostych mężczyzn Geje Biseksualni mężczyźni Proste kobiety Gejowskie kobiety Kobiety biseksualne
Został powstrzymany dla przyjemności 12% 20% 13% 19% 38% 55%
Powściągnął kogoś dla przyjemności 17,5% 17% 13% 13% 36% 51%
Otrzymał ból dla przyjemności 4% 6,5% 18% 8% 10% 36%
Zadawał ból przyjemności 5% 6% 9% 4% 6,5% 26%
Kategoryzacja medyczna
Zobacz także: Zespół sadyzmu seksualnego i zespół masochizmu seksualnego
Odzwierciedlając zmiany w normach społecznych , współczesna opinia medyczna odchodzi obecnie od traktowania działalności BDSM jako zaburzeń medycznych, chyba że są one niezgodne z umową lub wiążą się ze znacznym cierpieniem lub krzywdą.

DSM
W przeszłości Podręcznik diagnostyczny i statystyczny zaburzeń psychicznych (DSM), podręcznik Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego , definiował niektóre działania BDSM jako zaburzenia seksualne. 0 Po kampaniach organizacji rzeczniczych, w tym National Coalition for Sexual Freedom , 0 obecna wersja DSM, DSM-5 , wyklucza zgodną BDSM z diagnozy, gdy interesy seksualne nie powodują szkód ani stresu. 0

ICD
Światowa Organizacja Zdrowia jest Międzynarodowa Klasyfikacja Chorób (ICD) dokonał podobnych ruchów w ostatnich latach.

Sekcja F65 aktualnej wersji, ICD-10 , wskazuje, że „łagodny stopień stymulacji sadomasochistycznej jest powszechnie stosowany w celu zwiększenia normalnej aktywności seksualnej”. Wytyczne diagnostyczne dla ICD-10 stwierdzają, że ta klasa diagnozy powinna być dokonywana „tylko wtedy, gdy aktywność sadomasochistyczna jest najważniejszym źródłem stymulacji lub jest niezbędna do zaspokojenia seksualnego”. 0

W Europie organizacja o nazwie ReviseF65 pracowała nad usunięciem sadomasochizmu z ICD. 0 W 1995 r. Dania stała się pierwszym krajem Unii Europejskiej, który całkowicie usunął sadomasochizm z krajowej klasyfikacji chorób. Następnie Szwecja w 2009 r., Norwegia w 2010 r. I Finlandia w 2011 r. 1 1 1 Ostatnie badania dotyczące rozpowszechniania fantazji i praktyk BDSM wykazują silne różnice w zakresie ich wyników. 1 Niemniej naukowcy zakładają, że od 5 do 25 procent populacji praktykuje zachowania seksualne związane z bólem lub dominacją i poddaniem się. Uważa się, że populacja z pokrewnymi fantazjami jest jeszcze większa. 1

ICD jest w trakcie przeglądu, a ostatnie projekty odzwierciedlają te zmiany w normach społecznych. 1 Według stanu na lipiec 2018 r. Ostateczny wstępny podgląd ICD-11 zdezatologizował większość rzeczy wymienionych w sekcji F65 ICD-10, charakteryzując jako patologiczne tylko te działania, które są albo przymusowe, albo wiążą się ze znacznym ryzykiem obrażeń lub śmierci lub przeszkadzanie jednostce popełniającej je, a zwłaszcza wykluczenie konsensualnego sadyzmu seksualnego i masochizmu z patologii. 1 1 1 Klasyfikacja ICD-11 uważa sadomasochizm za wariant podniecenia seksualnego i zachowania prywatnego bez znaczącego wpływu na zdrowie publiczne i dla których leczenie nie jest wskazane ani poszukiwane. ”1

Według grupy roboczej WHO ICD-11 ds. Zaburzeń seksualnych i zdrowia seksualnego stygmatyzacja i dyskryminacja osób z fetyszami i BDSM są niezgodne z zasadami praw człowieka zatwierdzonymi przez Organizację Narodów Zjednoczonych i Światową Organizację Zdrowia. 1

Ostateczny tekst z wyprzedzeniem ma zostać oficjalnie przedstawiony członkom WHO w 2019 r., Gotowy do wejścia w życie w 2022 r. 1

Wychodzić

Działacze BDSM na Taiwan Pride 2005, Taipei

Nadąsany koszyk rysowane przez kucyka-girl, przykładem petplay w Folsom Parade 2005. Ona ma na sobie knebel bitową i obrożę na szyję , do którego są przyłączone, tworzą pierścień O i smyczy . Do jej sutków przymocowane są dzwony . Wszystkie te symbole świadczą o jej roli w roli zwierzaka- niewolnika BDSM .

Pornografia bondage pędów w USA, 2011
Niektóre osoby, które czują pociąg do sytuacji zwykle kompilowanych pod pojęciem BDSM, dochodzą do punktu, w którym decydują się wyjść z ukrycia , choć wielu sadomasochistów pozostaje zamkniętych . Mimo to, w zależności od uczestników badania, około 5 do 25 procent populacji USA wykazuje powinowactwo do tego tematu.  2 Poza kilkoma artystami i pisarzami, 2 praktycznie żadna gwiazda nie jest publicznie znana jako sadomasochiści.

Publiczna wiedza o stylu życia BDSM może mieć niszczycielskie skutki zawodowe i społeczne dla sadomasochistów. Wiele osób doświadcza poważnych konsekwencji zawodowych 2 lub odrzucenia społecznego, jeśli są narażeni, dobrowolnie lub mimowolnie, na sadomasochistów.

W kręgach feministycznych dyskusja została z grubsza podzielona na dwa obozy: niektórzy postrzegają BDSM jako aspekt lub odbicie ucisku (na przykład Alice Schwarzer ), a z drugiej strony feministki sprzyjające BDSM, często zgrupowane pod sztandarem feminizm pozytywny płciowo (patrz Samois ); oba z nich sięgają lat siedemdziesiątych. 2

Niektóre feministki skrytykowały BDSM za erotyzację władzy i przemocy oraz za wzmocnienie mizoginii . Twierdzą, że kobiety zaangażowane w BDSM dokonują wyboru, który jest ostatecznie zły dla kobiet. 2 Feministyczni obrońcy BDSM argumentują, że wiele kobiet korzysta z konsensualnych działań BDSM i potwierdzają seksualne skłonności tych kobiet. 2 Twierdzą, że nie ma związku między zgodnymi perwersyjnymi działaniami a przestępstwami seksualnymi oraz że feministki nie powinny atakować pragnień seksualnych innych kobiet jako „antyfeministycznych”. Twierdzą także, że głównym celem feminizmu jest zapewnienie każdej kobiecie swobodnego wyboru w życiu; który obejmuje jej pożądanie seksualne. Podczas gdy niektóre feministki sugerują powiązania między zgodnymi scenami BDSMoraz bezsensowny gwałt i napaść na tle seksualnym , inne pozytywne seksualnie uważają to za obraźliwe dla kobiet. 2 2

Często wspomina się, że w BDSM role nie są przypisane płci , ale osobiste preferencje. Dominującym partnerem w związku heteroseksualnym może być kobieta, a nie mężczyzna; lub BDSM może być częścią związków płciowych mężczyzna / mężczyzna lub kobieta / kobieta. Wreszcie, niektórzy ludzie zmieniają się , przyjmując rolę dominującą lub uległą przy różnych okazjach. Kilka badań dotyczących możliwości korelacji między pornografią BDSM a przemocą wobec kobiet również wskazuje na brak korelacji. Na przykład Japonia jest wymieniona jako kraj o najniższym wskaźniku przestępczości seksualnej spośród wszystkich krajów uprzemysłowionych, pomimo tego, że znana jest z wyraźnej pornografii BDSM i niewoli (patrz Pornografia w Japonii ). 2W 1991 r. Boczna ankieta doszła do wniosku, że między 1964 a 1984 r., Pomimo wzrostu ilości i dostępności sadomasochistycznej pornografii w USA, Niemczech, Danii i Szwecji, nie ma korelacji z krajową liczbą gwałtów. 2

Operacja Spanner w Wielkiej Brytanii dowodzi, że praktykujący BDSM nadal narażeni są na ryzyko napiętnowania jako przestępcy. W 2003 r. Relacje medialne Jacka McGeorge'a pokazały, że samo uczestnictwo i praca w grupach wsparcia BDSM stanowi ryzyko dla pracy, nawet w krajach, w których nie ogranicza tego prawo. 3 Tutaj widać wyraźną różnicę w sytuacji homoseksualizmu. [ potrzebne wyjaśnienie ] Napięcie psychiczne występujące w niektórych indywidualnych przypadkach zwykle nie jest ani wyrażane, ani publicznie potwierdzane. Niemniej jednak prowadzi to do trudnej sytuacji psychologicznej, w której dana osoba może być narażona na wysoki poziom stresu emocjonalnego. 3

Na etapach „samoświadomości” realizuje swoje pragnienia związane ze scenariuszami BDSM lub decyduje się być na nie otwarty. Niektórzy autorzy nazywają to wewnętrzne wyjście . Dwie odrębne ankiety na ten temat niezależnie doszły do ​​wniosku, że odpowiednio 58 procent i 67 procent próby zdążyło się uspokoić przed 19 urodzinami. Inne ankiety na ten temat pokazują porównywalne wyniki. 3 3 Niezależnie od wieku wychodzenie z domu może potencjalnie doprowadzić do trudnego kryzysu życiowego, prowadząc niekiedy do myśli lub samobójstw. Podczas gdy homoseksualiści utworzyli sieci wsparcia w ostatnich dziesięcioleciach, sadomasochistyczne sieci wsparcia dopiero zaczynają się rozwijać w większości krajów. W krajach niemieckojęzycznych są one tylko umiarkowanie bardziej rozwinięte.3 Internet jest obecnie głównym punktem kontaktowym dla grup wsparcia, umożliwiając tworzenie sieci lokalnych i międzynarodowych. W Stanach Zjednoczonych Kink Aware Professionals (KAP), finansowana ze środków prywatnych usługa non-profit, zapewnia społeczności skierowania do specjalistów psychoterapeutów, lekarzy i prawników, którzy są dobrze poinformowani i wrażliwi na BDSM, fetysz i społeczność skórzaną. 3 W USA i Wielkiej Brytanii fundacja i federacja Woodhull Freedom Foundation , National Coalition for Sexual Freedom (NCSF) i Sexual Freedom Coalition (SFC) okazały się reprezentować interesy sadomasochistów. Niemiecki Bundesvereinigung Sadomasochismusdąży do tego samego celu, jakim jest dostarczanie informacji i stymulowanie relacji z prasą. W 1996 r. Strona internetowa i lista mailingowa Datenschlag zostały udostępnione online w języku niemieckim i angielskim, zapewniając największą bibliografię , a także jedną z najobszerniejszych historycznych kolekcji źródeł związanych z BDSM.

Badania społeczne (niemedyczne)
Richters i in. (2008) Badanie wykazało również, że osoby zaangażowane w BDSM częściej doświadczyli szerszy zakres praktyk seksualnych (np oralny lub analny , więcej niż jednego partnera, seks grupowy , seks telefon , postrzegane pornografia , użył płeć zabawka , fisting , rimming itp.). Nie byli jednak bardziej skłonni do przymusu, nieszczęścia, niepokoju ani trudności seksualnych . Przeciwnie, mężczyźni, którzy brali udział w BDSM, uzyskali niższą punktację w skali stresu psychicznego niż mężczyźni, którzy tego nie zrobili. 

Przeprowadzono niewiele badań dotyczących psychologicznych aspektów BDSM z wykorzystaniem nowoczesnych standardów naukowych. Psychoterapeuta Charles Moser powiedział, że nie ma dowodów na teorię, że BDSM ma wspólne objawy lub jakąkolwiek wspólną psychopatologię, podkreślając, że nie ma dowodów na to, że osoby praktykujące BDSM mają jakiekolwiek inne problemy psychiatryczne oparte na ich preferencjach seksualnych. 3

Czasami pojawiają się problemy w zakresie samoklasyfikacji przez osobę zainteresowaną. W fazie „wychodzenia” zadawanie pytań związanych z własną „normalnością” jest dość powszechne. Według Mosera odkrycie preferencji BDSM możespowodować strach przed zniszczeniem obecnego związku niebędącego BDSM. W połączeniu ze strachem przed dyskryminacją w życiu codziennym prowadzi to w niektórych przypadkach do podwójnego życia, które może być bardzo uciążliwe. Jednocześnie zaprzeczanie preferencjom BDSM może wywoływać stres i niezadowolenie z własnego „stylu waniliowego”, podsycając obawy, że nie uda się znaleźć partnera. Moser twierdzi, że praktykujący BDSM mający problemy ze znalezieniem partnerów BDSM prawdopodobnie mieliby również problemy ze znalezieniem partnera spoza BDSM. Chęć usunięcia preferencji BDSM jest kolejnym możliwym powodem problemów psychologicznych, ponieważ w większości przypadków nie jest to możliwe. Wreszcie naukowiec twierdzi, że osoby praktykujące BDSM rzadko popełniają brutalne przestępstwa. Z jego punktu widzenia przestępstwa praktyków BDSM zwykle nie mają związku z komponentami BDSM istniejącymi w ich życiu. Badanie Mosera dochodzi do wniosku, że nie ma dowodów naukowych, które mogłyby uzasadniać odmowę członkom tej grupy świadectw pracy lub bezpieczeństwa, możliwości adopcyjnych, opieki lub innych praw lub przywilejów społecznych. Szwajcarski psychoanalityk Fritz Morgenthaler podziela podobną perspektywę w swojej książce,Homoseksualizm, Heteroseksualność, Perwersja (1988). Twierdzi, że możliwe problemy niekoniecznie wynikają z nienormatywnego zachowania, ale w większości przypadków przede wszystkim z rzeczywistych lub budzących lęk reakcji środowiska społecznego na własne preferencje. 3 W 1940 roku psychoanalityk Theodor Reik doszedł wprost do tego samego wniosku w swojej standardowej pracy Aus Leiden Freuden. Masochismus und Gesellschaft . 3

Wyniki Mosera są dodatkowo wspierane przez australijskie badanie z 2008 r. Richtersa i in. w sprawie cech demograficznych i psychospołecznych uczestników BDSM. Badanie wykazało, że osoby ćwiczące BDSM nie były bardziej narażone na napaść na tle seksualnym niż grupa kontrolna i nie były bardziej narażone na niezadowolenie lub niepokój. Mężczyźni z BDSM zgłaszali wyższy poziom dobrostanu psychicznego niż kontrole. Stwierdzono, że „BDSM jest po prostu interesem seksualnym lub subkulturą atrakcyjną dla mniejszości, a nie patologicznym objawem przeszłego znęcania się lub trudności z„ normalnym ”seksem”. 3

Różnice płci w badaniach
Zobacz także: Feministyczne poglądy na temat BDSM
Przeprowadzono kilka ostatnich badań dotyczących różnic między płciami i cech osobowości praktyków BDSM. Wismeijer i van Assen (2013) stwierdzili, że „związek roli i płci BDSM był silny i znaczący”, przy czym tylko 8% kobiet w badaniu było dominujących w porównaniu z 75% poddanymi; 3 Hébert i Weaver (2014) stwierdzili, że 9% kobiet biorących udział w badaniu było dominujących w porównaniu z 88% poddanymi; 4Weierstall1 i Giebel (2017) również stwierdzili znaczącą różnicę, przy czym 19% kobiet w badaniu było dominujących w porównaniu z 74% poddanymi. Doszli do wniosku, że „mężczyźni częściej angażują się w dominujące praktyki, podczas gdy kobiety biorą udział w uległości. Ten wynik jest zgodny z niedawnym badaniem preferencji partnerów, które wykazało, że kobiety mają ogólnie wyższą preferencję dla dominującego partnera niż mężczyźni. (Giebel, Moran, Schawohl i Weierstall, 2015). Kobiety preferują również dominujących mężczyzn, a nawet mężczyzn agresywnych, do krótkotrwałych związków i do celów współżycia seksualnego (Giebel, Weierstall, Schauer i Elbert, 2013 ) ”. 4Podobnie badania różnic w fantazjach seksualnych między mężczyznami i kobietami pokazują, że ci ostatni wolą fantazje uległe i pasywne od dominujących i aktywnych, przy czym powszechny jest gwałt i siła. 4

Różnice płci w skryptach masochistycznych

Scena biczowania, w której zarówno dominującą, jak i uległą są kobiety, Paryż, 1930 r
Jednym z powszechnych przekonań dotyczących BDSM i załamania jest to, że kobiety częściej przyjmują role masochistyczne niż mężczyźni. Roy Baumeister (2010) faktycznie miał więcej męskich masochistów w swoich badaniach niż kobiet i mniej męskich dominantów niż kobiet. Brak istotności statystycznej w tych różnicach między płciami sugeruje, że nie należy przyjmować żadnych założeń dotyczących płci i masochistycznych ról w BDSM. Jedno wytłumaczenie, dlaczego moglibyśmy myśleć inaczej, tkwi w naszych społecznych i kulturowych ideałach dotyczących kobiecości ; masochizm może podkreślać pewne stereotypowo kobiece elementy poprzez działania takie jak feminizacjamęskiej i ultra kobiecej odzieży dla kobiet. Ale takich tendencji uległej roli masochistycznej nie należy interpretować jako związku między nią a stereotypową rolą kobiety - wiele pism masochistycznych nie zawiera żadnej z tych tendencji. 4

Baumeister odkrył, że masochistyczni mężczyźni doświadczyli większego: nasilenia bólu, częstotliwości upokorzenia (utraty statusu, poniżania, ustnej), niewierności partnera, aktywnego udziału innych osób i przebierania się. Trendy sugerowały również, że męski masochizm obejmował więcej niewoli i seksu oralnego niż kobiety (choć dane nie były znaczące). Z drugiej strony, masochistki doświadczyły większej: częstości bólu, bólu jako kary za „wykroczenia” w kontekście związku, okazywania upokorzenia, stosunku płciowego i obecności nieuczestniczących odbiorców. Wyłączność dominujących mężczyzn w związku heteroseksualnym ma miejsce, ponieważ historycznie mężczyźni u władzy preferowali wielu partnerów. Wreszcie Baumeister dostrzega kontrast między skupieniem męskiego masochizmu na „intensywnym odczuciu” a bardziej kobiecym pismem masochistycznym skoncentrowanym na „znaczeniu i emocjach”. 4

Wcześniej twierdzi, że chociaż niektóre z tych kobiet mogą wydawać się angażować w tradycyjne role podporządkowane lub uległe, BDSM pozwala kobietom zarówno dominującym, jak i uległym, na wyrażanie i doświadczanie osobistej mocy poprzez swoją tożsamość seksualną. W badaniu, które przeprowadziła w 2013 r., Stwierdziła, że ​​większość kobiet, z którymi przeprowadziła wywiad, zidentyfikowała jako osoby dolne, uległe , uwięzione lub niewolnicze / seksualne. Z kolei Prior był w stanie odpowiedzieć, czy te kobiety znalazły niezgodność między swoją tożsamością seksualną a tożsamością feministyczną. Jej badania wykazały, że te kobiety nie widziały wcale niezgodności lub nie miały jej wcale, i faktycznie uważały, że ich feministyczna tożsamość wspierała tożsamość uległości i niewolnika. Dla nich są to role i tożsamości spełniające seksualnie i emocjonalnie, które w niektórych przypadkach karmią inne aspekty ich życia. Prior twierdzi, że feminizm trzeciej fali zapewnia kobietom w społeczności BDSM przestrzeń do pełnego wyrażania swojej tożsamości seksualnej, nawet gdy tożsamości te wydają się sprzeczne z intuicją w stosunku do ideałów feminizmu. Ponadto kobiety, które identyfikują się jako uległy, seksualne lub w inny sposób, znajdują w BDSM przestrzeń, w której mogą w pełni wyrazić się jako zintegrowane, zrównoważone i silne kobiety. 4

Kobiety w kulturze S / M
Badanie Levitt, Moser i Jamison z 1994 roku zapewnia ogólny, choć nieaktualny, opis cech kobiet w subkulturze sadomasochistycznej (S / M). Twierdzą, że kobiety w S / M mają wyższe wykształcenie, stają się bardziej świadome swoich pragnień jako młode osoby dorosłe, rzadziej biorą ślub niż ogólna populacja. Naukowcy odkryli, że większość kobiet zidentyfikowanych jako heteroseksualne i uległe, znaczna mniejszość była wszechstronna - zdolna do przełączania się między rolą dominującą i uległą - a mniejsza mniejszość identyfikowała się wyłącznie z dominującą rolą. Seks oralny, niewola i scenariusz master-slave były jednymi z najpopularniejszych zajęć, podczas gdy kał / sporty wodne były najmniej popularne. 4

Obserwacje orientacyjne w badaniach
BDSM nie jest orientacją seksualną ani tożsamością, ale niektórzy praktykujący uważają ją za taką. 4 Scena BDSM i supeł jest częściej postrzegana jako różnorodna społeczność panseksualna. Często jest to społeczność bez osądu, w której płeć, seksualność, orientacja, preferencje są akceptowane w takiej formie, w jakiej są lub pracowały, aby stać się czymś, z czego osoba może być zadowolona. 4 W badaniach, badania koncentrowały się na biseksualności i jej podobieństwach z BDSM, a także heteroseksualnych różnicach między praktykami.

Porównanie gejów i heteroseksualistów w S / M
Demograficznie badanie Nordlinga i wsp. (2006) nie wykazało różnic wieku, ale 43% homoseksualnych respondentów płci męskiej w porównaniu z 29% heteroseksualnych mężczyzn miało wykształcenie wyższe. Homoseksualiści mieli także wyższe dochody niż ogół populacji i mieli tendencję do pracy na białych kołnierzykach, podczas gdy prości ludzie mieli tendencję do pracy w niebieskich kołnierzykach. Ponieważ nie było wystarczającej liczby respondentek (22), nie można z nich wyciągnąć wniosków.

Pod względem seksualnym to samo badanie z 2006 roku przeprowadzone przez Nordlinga i in. odkryli, że geje byli świadomi swoich preferencji dotyczących S / M i brali w nich udział we wcześniejszym wieku, preferując skórę , seks analny , rymowanie , wibratory i specjalne wyposażenie lub sceny mundurowe. Natomiast heteroseksualni mężczyźni woleli werbalne upokorzenie, maski i opaski, knebel , stroje z gumy / lateksu , chłosty , seks z pochwy , kaftany bezpieczeństwa i przebieranki . Na podstawie kwestionariusza badacze byli w stanie zidentyfikować cztery odrębne tematy seksualne: hipermaskulinowość, dawanie i otrzymywanie bólu, ograniczeń fizycznych (tj. niewoli) i upokorzenia psychicznego. Homoseksualiści preferowali działania, które zmierzały w kierunku hipermaskalności, podczas gdy heteroseksualiści wykazywali większą preferencję do upokorzenia, znacznie wyższą rolę w roli mistrza / pani-niewolnicy na poziomie ~ 84%. Chociaż nie było wystarczającej liczby respondentek, aby wyciągnąć podobny wniosek, fakt, że istnieje różnica w stosunku do homoseksualnych i heteroseksualnych mężczyzn, sugeruje zdecydowanie, że S / M (i ogólnie BDSM) nie mogą być uważane za zjawisko jednorodne. Jak Nordling i in. (2006): „Ludzie, którzy identyfikują się jako sadomasochiści, przez te identyfikacje znaczą różne rzeczy”. (54) 4

Biseksualność
W oryginalnym artykule Steve'a Leniusa z 2001 roku badał akceptację biseksualności u rzekomo panseksualnegoSpołeczność BDSM. Powodem tego jest to, że „wychodzenie” stało się przede wszystkim terytorium gejów i lesbijek, a biseksualiści odczuwają nacisk na bycie jednym lub drugim (i mają rację tylko o połowę w obu przypadkach). W 2001 roku odkrył, że ludzie w BDSM byli otwarci na dyskusję na temat biseksualności i panseksualności oraz wszelkich kontrowersji, jakie przynieśli, ale osobiste uprzedzenia i problemy utrudniały aktywne używanie takich etykiet. Dziesięć lat później Lenius (2011) spogląda wstecz na swoje badania i zastanawia się, czy coś się zmieniło. Doszedł do wniosku, że pozycja biseksualistów w społeczności BDSM i Kink nie uległa zmianie i uważa, że ​​pozytywne zmiany nastawienia są moderowane przez zmieniające się poglądy społeczeństwa na różne seksualności i orientacje.4 5

Brandy Lin Simula (2012), z drugiej strony, twierdzi, że BDSM aktywnie przeciwstawia się płci i zidentyfikowała trzy różne rodzaje biseksualności BDSM: przełączanie płci, style oparte na płci (przyjmując inny styl płci w zależności od płci partnera podczas gry ) i odrzucenie płci (przeciwstawianie się poglądowi, że płeć ma znaczenie u partnerów w grze). Simula (2012) wyjaśnia, że ​​osoby zajmujące się BDSM rutynowo kwestionują nasze koncepcje seksualności, przekraczając granice wcześniejszych idei orientacji seksualnej i norm płciowych. Dla niektórych BDSM i kink stanowią platformę do tworzenia płynnych, ciągle zmieniających się tożsamości. 5

Historia psychoterapii i aktualne rekomendacje
Psychiatria ma niewrażliwą historię w dziedzinie BDSM. Instytucje władzy politycznej wielokrotnie angażowały się w marginalizowanie podgrup i mniejszości seksualnych.  Specjaliści od zdrowia psychicznego mają długą historię utrzymywania negatywnych założeń i stereotypów na temat społeczności BDSM. Począwszy od DSM- II, seksualny sadyzm i masochizm seksualny zostały wymienione jako zachowania dewiacyjne seksualne. Sadyzm i masochizm znaleziono również w sekcji zaburzeń osobowości. 5 To negatywne założenie nie zmieniło się znacząco, co jest widoczne w dalszym włączaniu seksualnego sadyzmu i masochizmu seksualnego jako parafilii do DSM-IV-TR . 5 DSM-Vjednakże zdepatologizował język wokół parafilii w sposób, który oznacza „zamiar APA, by nie żądać leczenia zdrowej, wyrażającej zgodę płciowej osoby dorosłej”. 5 Te uprzedzenia i dezinformacja mogą powodować patologię i niezamierzone szkody dla klientów, którzy identyfikują się jako sadystów i / lub masochistów oraz lekarzy przeszkolonych w starszych wersjach DSM, mogą powoli zmieniać swoje sposoby praktyki klinicznej.

Według Kolmesa i in. (2006), głównymi tematami stronniczej i nieodpowiedniej opieki dla klientów BDSM są:

Uważanie BDSM za niezdrowe
Wymaganie od klienta rezygnacji z działań BDSM w celu kontynuowania leczenia
Mylące BDSM z nadużyciami
Konieczność edukowania terapeuty na temat BDSM
Zakładając, że interesy BDSM wskazują na wykorzystywanie w przeszłości rodziny / małżonka
Terapeuci mylnie przedstawiają swoją wiedzę, twierdząc, że są pozytywni pod względem BDSM, kiedy nie mają wiedzy na temat praktyk BDSM
Ci sami badacze zasugerowali, że terapeuci powinni być otwarci na więcej informacji na temat BDSM, aby wykazać się komfortem w rozmowach na temat zagadnień związanych z BDSM oraz zrozumieć i promować „bezpieczny, zdrowy, zgodny” BDSM. 

Przeprowadzono również badania sugerujące, że BDSM może być korzystnym sposobem dla ofiar napaści seksualnej na poradzenie sobie z traumą, szczególnie przez Corie Hammers, ale praca ta ma ograniczony zakres i do tej pory nie została poddana testom empirycznym jako leczenie. [ potrzebne źródło ]

Problemy kliniczne
Nichols (2006) opracował kilka typowych problemów klinicznych: przeciwprzeniesienie, nieujawnianie, wychodzenie z domu, partner / rodziny i krwawienie. 5

Przeciwprzeniesieniejest częstym problemem w warunkach klinicznych. Pomimo braku dowodów terapeuci mogą uwierzyć, że patologia ich klienta jest „oczywista”. Terapeuci mogą odczuwać intensywne obrzydzenie i reakcje awersyjne. Poczucie przeciwprzeniesienia może zakłócać terapię. Innym częstym problemem jest ukrywanie preferencji seksualnych przez terapeutów przez klientów. Może to zagrozić każdej terapii. Aby uniknąć nieujawnienia, zachęca się terapeutów do pośredniego komunikowania swojej otwartości z literaturą i dziełami sztuki w poczekalni. Terapeuci mogą również celowo poruszać tematy związane z BDSM podczas terapii. W przypadku mniej świadomych terapeutów czasami nadmiernie koncentrują się na seksualności klientów, co szkodzi oryginalnym problemom, takim jak relacje rodzinne, depresja itp. Specjalną podgrupą wymagającą porady jest „nowicjusz”. Osoby, które dopiero co wyjdą, mogły uwewnętrznić wstyd, strach i nienawiść do siebie na temat swoich preferencji seksualnych. Terapeuci muszą zapewnić akceptację, opiekę i modelować pozytywne nastawienie; zapewnianie,psychoedukacja i biblioterapia dla tych klientów są kluczowe. Średni wiek, w którym osoby z BDSM zdają sobie sprawę z preferencji seksualnych, wynosi około 26 lat.  Wiele osób ukrywa swoją seksualność, dopóki nie będzie już w stanie powstrzymać swoich pragnień. Jednak do tego momentu mogą być małżeństwem lub mieć dzieci. [ potrzebne źródło ]

Historia
Początki

Fresk w etruskiej Grobie biczowanie , 5 wpne

Grawerowanie miedzi, około 1780 r

Scena biczowania, ilustracja do Fanny Hill autorstwa Édouard-Henri Avril , 1907
Praktyki BDSM przetrwały z jednych z najstarszych zapisów tekstowych na świecie, związanych z rytuałami wobec bogini Inanny ( Ishtar po akadyjsku ). Teksty klinowe poświęcone Inannie, które zawierają rytuały dominacji. W szczególności zwraca uwagę na starożytne pisma, takie jak Inanna i Ebih (w których bogini dominuje Ebih), i Hymn do Inanny opisujący transformacje i rytuały przebierania się „przepojone bólem i ekstazą, wywołujące inicjację [ sic ? ] I podróże zmienionych stany świadomości; kara, jęki, ekstaza, lament i śpiew, uczestnicy wyczerpujący się płaczem i żalem. ” 5 5

W IX wieku pne rytuały wici zostały wykonane w Artemis Orthia , jednym z najważniejszych obszarów religijnych starożytnej Sparty , gdzie praktykowano Kult Orthii , religię przedolimpijską . Tutaj miało miejsce rytualne biczowanie zwane diamastigozą , podczas którego młodzi dorośli mężczyźni byli biczowani podczas ceremonii nadzorowanej przez kapłankę. 5 Są one wymieniane przez wielu starożytnych autorów, w tym Pauzaniasza (III, 16: 10-11). 5

Jeden z najstarszych graficznych dowodów sadomasochistycznych działań znajduje się w etruskim grobowcu biczowania w pobliżu Tarquinia , datowanym na V wiek pne. Wewnątrz grobowca znajduje się fresk przedstawiający dwóch mężczyzn, którzy biczują kobietę laską i ręką w sytuacji erotycznej. 6 Kolejne odniesienie do biczowania znajduje się w szóstej księdze Satyry starożytnego rzymskiego poety Juvenala (I – II wne), 6 dalsze odniesienia można znaleźć w Satyriconie Petroniusa , w którym przestępca jest bita dla podniecenia seksualnego. 6Anegdotyczne narracje dotyczące ludzi, którzy sami dobrowolnie związali się, biczowali lub biczowali jako substytut seksu lub w ramach gry wstępnej, sięgają III i IV wieku p.n.e. [ potrzebne źródło ]

W Pompejach postać przedstawiająca bicz-kochankę ze skrzydłami jest przedstawiona na ścianie Willi Tajemnic w ramach inicjacji młodej kobiety w Tajemnice . Rola bata-kochanki doprowadziła do świętej inicjacji ceremonialnej śmierci i odrodzenia. 6 Archaiczna grecka Afrodyta mogła też kiedyś zostać uzbrojona w narzędzie, z archeologicznymi dowodami uzbrojonych Afrodytów znanymi z wielu miejsc w Cythera, Akrokorynt i Sparta 6, i które mogły być biczem. 6

Kama Sutra Indii opisuje cztery różne rodzaje uderzania podczas stosunku, dozwolone regiony ludzkiego ciała do celu i różne rodzaje „radosne okrzyki bólu” praktykowanych przez dno. Zbiór tekstów historycznych związanych z doznaniami zmysłowymi wyraźnie podkreśla, że gra udarowa , gryzienie i szczypanie podczas czynności seksualnych powinna być wykonywana wyłącznie w sposób konsekwentny, ponieważ tylko niektóre kobiety uważają takie zachowanie za radosne. Z tej perspektywy Kamasutrę można uznać za jedno z pierwszych pisemnych zasobów dotyczących sadomasochistycznych działań i zasad bezpieczeństwa. Kolejne teksty o konotacji sadomasochistycznej pojawiają się regularnie na całym świecie w kolejnych stuleciach. 6

Istnieją niepotwierdzone doniesienia o ludziach, którzy dobrowolnie są związani lub biczowani, jako preludium lub substytut seksu, w XIV wieku. Średniowieczne zjawisko dworskiej miłości w całym jej niewolniczym oddaniu i ambiwalencji zostało zasugerowane przez niektórych pisarzy jako prekursor BDSM. 6 6 Niektóre źródła [ kto? ] twierdzą, że BDSM jako odrębna forma zachowań seksualnych powstała na początku XVIII wieku, kiedy cywilizacja zachodnia zaczęła kategoryzować zachowania seksualne pod względem medycznym i prawnym (patrz Etymologia ).

Biczowanie praktykowane w ciągu erotycznym ustawienia zostały zarejestrowane od co najmniej 1590 świadczy John Davies epigram, 6 6 i odniesienia do „chłostach szkół” w Thomas Shadwell „s wirtuoza (1676) i Tim Powiedz troth za łotrostwo Astrologii (1680). 7 7 Zidentyfikowano również dowody wizualne, takie jak mezzotinty i media drukowane, ujawniające sceny biczowania, takie jak „The Cully Flaug'd” z kolekcji British Museum. 7

Powieść Johna Clelanda Fanny Hill , opublikowana w 1749 r., Zawiera scenę biczowania między bohaterem postaci Fanny Hill a panem Barville. 7 Następnie pojawiło się wiele publikacji z flagami, w tym Modne wykłady: skomponowane i dostarczone z dyscypliną brzozy (ok. 1761), promujące imiona pań oferujących usługi w sali wykładowej z prętami i kocimi ogonami. 7


Oddawanie czci jednej z nóg dominacji przez poddanego człowieka. Druga stopa spoczywa nad głową mężczyzny, wykorzystując go jako podnóżek ( meble ludzkie ). Ten szkic pochodzi z pracy z 1950 roku o nazwie Dziwny miesiąc miodowy .
Inne źródła podają szerszą definicję, powołując się na zachowanie podobne do BDSM we wcześniejszych czasach i innych kulturach, takich jak średniowieczne wici i fizyczne rytuały udręki niektórych społeczeństw indiańskich . 7

Pomysły i zdjęcia BDSM istniały na obrzeżach zachodniej kultury przez cały XX wiek. 7 Robert Bienvenu przypisuje pochodzenie współczesnego BDSM trzem źródłom, które określa jako „Europejski fetysz” (od 1928 r.), „Amerykański fetysz” (od 1934 r.) I „Skóra ze skóry gejów” (od 1950 r.). 7 Innym źródłem są gry seksualne rozgrywane w domach publicznych , które sięgają XIX wieku, jeśli nie wcześniej. Charles Guyette był pierwszym Amerykaninem, który produkował i dystrybuował materiały związane z fetyszem (kostiumy, obuwie, zdjęcia, rekwizyty i akcesoria) w USA. Jego następca, Irving Klaw , wyprodukował komercyjny film o seksualizacji i fotografię na temat BDSM (przede wszystkim zBettie Page ) i wydała komiksy fetysz (znane wówczas jako „seriale rozdziałów”) przez kultowych artystów Johna Williego , Gene'a Bilbrew i Erica Stantona .

Modelka Stanton Bettie Page stała się jednocześnie jedną z pierwszych udanych modelek w dziedzinie fotografii fetyszowej i jedną z najbardziej znanych pin-up girls amerykańskiej kultury głównego nurtu. Włoski pisarz i projektant Guido Crepax był pod jego głębokim wpływem, kształtując styl i rozwój europejskich komiksów dla dorosłych w drugiej połowie XX wieku. Artyści Helmut Newton i Robert Mapplethorpe są najbardziej znanymi przykładami coraz częstszego wykorzystywania motywów związanych z BDSM we współczesnej fotografii i wciąż z tego wynikających dyskusji publicznych. 7

Alfred Binet po raz pierwszy ukuł termin erotyczny fetyszyzm w swojej książce z 1887 r. Du fétichisme dans l'amour 7 Richard von Krafft-Ebing widział interesy BDSM jako koniec kontinuum. 8

Ruch skóry
Główny artykuł: Subkultura skórzana

Początek skórzanego kontyngentu na paradzie gejowskiej w San Francisco w 2004 roku
Skóra to głównie homoseksualne określenie męskie, które odnosi się do jednego fetyszu , ale może oznaczać wiele innych. Członkowie społeczności męskiej ze skóry gejów mogą nosić skóry, takie jak skóry motocyklowe, lub mogą być pociągane do mężczyzn noszących skórę. Skóra i BDSM są postrzegane jako dwie części jednej całości. Znaczna część kultury BDSM wywodzi się z kultury gejowskiej skóry męskiej , która sformalizowała się z grupy mężczyzn, którzy byli żołnierzami wracającymi do domu po II wojnie światowej (1939–1945). 8II wojna światowa była miejscem, w którym niezliczeni homoseksualni mężczyźni i kobiety próbowali życia wśród homoseksualnych rówieśników. Po wojnie osoby homoseksualne gromadziły się w większych miastach, takich jak Nowy Jork, Chicago, San Francisco i Los Angeles. Tworzyli skórzane kluby i kluby rowerowe; niektóre były służbami braterskimi. W tym czasie dokonano ustanowienia Mr. Leather Contest i Mr. Drummer Contest. Taka była geneza społeczności gejowskiej zajmującej się skórami. Wielu członków pociągało ekstremalne formy seksualności, których szczytowa ekspresja miała miejsce w latach 70. przed AIDS. 8 Podkultura ta jest uosobieniem Podręcznika Leathermana autorstwa Larry'ego Townsenda, opublikowany w 1972 r., który szczegółowo opisuje praktyki i kulturę sadomasochistów-gejów na przełomie lat 60. i 70. XX wieku. 8 8 Na początku lat 80. lesbijki również dołączyły do ​​skórników jako rozpoznawalny element gejowskiej społeczności skórzanej. Tworzyli także skórzane kluby, ale były pewne różnice między płciami, takie jak brak barów skórzanych kobiet. W 1981 r. Publikacja „ Dojście do władzy” przez lesbijsko-feministyczną grupę Samois doprowadziła do większej wiedzy i akceptacji BDSM w społeczności lesbijek. 8 Do lat 90. XX wieku wspólnoty skórzane mężczyzn i kobiet gejów nie były już pod ziemią i odgrywały ważną rolę w społeczności załamań. 8

Dziś ruch skórzany jest ogólnie postrzegany jako część kultury BDSM zamiast rozwoju wywodzącego się z subkultury gejów, nawet jeśli znaczna część subkultury BDSM była gejami w przeszłości. W latach 90. rozwinęła się tak zwana subkultura skórzana New Guard . Ta nowa orientacja zaczęła uwzględniać aspekty psychologiczne w swojej grze. [ potrzebne źródło ]

San Francisco South of Market Leather Historia Aleja składa się z czterech dzieł sztuki wzdłuż Ringold Alley uhonorowanie skórzanym kultury; otwarto go w 2017 r. 8 8 Jednym z dzieł sztuki są metalowe ślady butów wzdłuż krawężnika, które honorują 28 osób (w tym Steve'a McEachern, właściciela Catacombs , klubu fisting gejów i lesbijek S / M oraz Cynthia Slater , założyciel Society of Janus , drugiej najstarszej organizacji BDSM w Stanach Zjednoczonych), którzy byli ważną częścią skórzanych społeczności w San Francisco. 8 8

Internet
Pod koniec lat 80. Internet umożliwił znalezienie osób o specjalnych zainteresowaniach na całym świecie, a także na poziomie lokalnym, i komunikowanie się z nimi anonimowo.  8 Spowodowało to eksplozję zainteresowania i wiedzy o BDSM, szczególnie w grupie usenet alt.sex.bondage . Kiedy ta grupa stała się zbyt zagracona spamem , skupiono się na soc.subculture.bondage-bdsm . Z większym naciskiem na formy mediów społecznościowych, FetLifepowstało, które reklamuje się jako „sieć społecznościowa dla BDSM i społeczności fetyszowej”. Działa podobnie do innych serwisów społecznościowych, z możliwością zaprzyjaźnienia się z innymi użytkownikami, wydarzeniami i stronami o wspólnych zainteresowaniach.

Oprócz tradycyjnych sklepów erotycznych, które sprzedają akcesoria związane z seksem, nastąpił gwałtowny rozwój internetowych firm oferujących zabawki dla dorosłych , które specjalizują się w skórzanych / lateksowych narzędziach i zabawkach BDSM. Niegdyś bardzo niszowy rynek , obecnie jest bardzo mało firm oferujących zabawki erotyczne, które nie oferują w swoim katalogu jakiegoś rodzaju BDSM ani sprzętu do fetyszu . Wydaje się, że perwersyjne elementy trafiły na rynki „ waniliowe ”. Poprzednia nisza stała się ważnym filarem działalności dzięki akcesoriom dla dorosłych. 8Obecnie praktycznie wszyscy dostawcy zabawek erotycznych oferują przedmioty, które pierwotnie znalazły zastosowanie w subkulturze BDSM. Wyściełane kajdanki, lateks i odzież skórzaną, a także bardziej egzotyczne przedmioty, takie jak miękkie bicze do pieszczenia i TENS do erotycznej stymulacji elektrycznej, można znaleźć w katalogach skierowanych do klasycznych grup docelowych wanilii, co wskazuje, że dawne granice coraz bardziej się przesuwają.

W ostatnich latach Internet stanowi także centralną platformę do nawiązywania kontaktów między osobami zainteresowanymi tematem. Oprócz niezliczonych prywatnych i komercyjnych wyborów powstaje coraz więcej lokalnych sieci i grup wsparcia. Grupy te często oferują obszerne informacje ogólne i zdrowotne dla osób, które zostały niechętnie wychodzące, a także listy kontaktów z informacjami na temat psychologów , lekarzy i prawników, którzy znają tematy związane z BDSM. 9

Kluby uniwersyteckie
Główny artykuł: Lista uniwersytetów z klubami BDSM
Coraz częściej amerykańskie uniwersytety są świadkami edukacji BDSM i supresji , zapewniając kluby studenckie , takie jak Conversio Virium Columbia 9 9 Uniwersytetu Columbia i mankiety Uniwersytetu Stanowego Iowa . 9 Uniwersyteckie kluby BDSM znajdują się również w Wielkiej Brytanii, 9 9 9 9 Kanadzie, 9 9 Belgii, 0 i na Tajwanie . 0

Niektóre amerykańskie uniwersytety - takie jak Indiana University i Michigan State University - mają profesorów, którzy badają i biorą udział w BDSM. 0 0 0 0 0 0

https://en.wikipedia.org/wiki/BDSM

Kategorie WIKI

Czytane

Wiki z innej strony

Jedna wikipedia, wiele różnych punktów widzenia.

Jak na tematy patrzą nasi sąsiedzi ze wschodu, jak niemieccy koledzy spoglądają na codzienne sprawy, czy angielska wikipedia naprawdę jest najlepsza?

Na wszystkie te pytania będziecie mogli poznać odpowiedzi na naszym portalu.

Wartościowe