loader
ARTYKUŁY

1 część BDSM oczami różnych narodów. Tabu BDSM

Francja i BDSM 

bdsm francja
Niewola i dyscyplina, dominacja i uległość, sado-masochizm
Akronim BDSM ( „  niewola, dyscyplina, sado-masochizm  ” ) oznacza zestaw praktyk seksualnych i umownych z użyciem bólu , przymusu , erotycznego upokorzenia lub inscenizacji różnych fantazji seksualnych . Praktyki sadomasochistyczne opierają się na umowie między dwiema stronami (dominujący biegun i dominowany biegun). BDSM jest przedmiotem szerokiej gamy praktyk.
Etymologia 
Termin sadomasochizm pochodzi od słów sadyzm i masochizm. Pojęcia sadyzm i masochizm wywodzą się od nazw markiz de Sade i Léopold von Sacher-Masoch. Chociaż nazwiska Sade i Sacher-Masoch są związane odpowiednio z terminami sadyzm i masochizm, sceny przedstawione w pracach Sade'a nie reprezentują współczesnych praktyk BDSM, szczególnie w odniesieniu do zgody .
 
Psychiatra Richard von Krafft-Ebing i seksuolog Havelock Ellis zastosowali i spopularyzowali w środowisku medycznym terminy masochizm i sadyzm 1 .
 
W 1905 r. Zygmunt Freud opisał „sadyzm” i „masochizm” w swojej pracy Trzy eseje na temat teorii seksu . Doprowadziło to do pierwszego użycia terminu sado-masochizm przez wiedeńskiego psychoanalityka Isidora Isaaka Sadgera w ich pracy Über den sado-masochistischen Komplex („Odnośnie kompleksu sadomasochistycznego”) w 1913 roku. ̟
 
Historia 
Jeśli Richard von Krafft-Ebing nadał im nazwy sadyzmu i masochizmu, to historia przyjemności w bólu fizycznym lub moralnym, podawana lub otrzymywana, daleka jest od Sade i Masocha.
 
Timur Leng zwany także Timur Lame Timur Wielkiego, stał Emir z Transoksania 2 , „miała przyjemność być bita przez swoich żon 3 ust  ”
Według psychoanalityka Sacha Nacht , Solomon , w zaawansowanym wieku, został ugryziony przez kobiety, aby wzbudzić upadek męskości. Józef Flawiusz powiedział, że brat Heroda , Pherosas, sam był przykuty łańcuchami i uderzony przez swoje niewolnice w tym samym celu. Według Sacha Nacht Sokrates w swoich relacjach z żoną Xanthippe oferuje przykład pełniejszego masochizmu. „Fakt, że wśród byłych wotów oferowanych przez kurtyzany starożytności Wenus były baty, uzdy i ostrogi wyraźnie potępiające erotyczne wykorzystanie tego urządzenia. » Ropa naftowa w Satyricon, uderz Encolpe pokrzywami, które stymulują męskość 4 . W filmie Federico Felliniego , Satyricon , Encolpius jest bita kijami, które wyglądają jak kulach. Według Raphaëla Ledosa de Beaufort Sacher-Masoch jest daleki od bycia inicjatorem teorii, której stał się obrońcą. „A kto głosi, że nic nie jest tak godne pozazdroszczenia, jak uderzenie ukochanej osoby: ta teoria przyjemności w bólu zawsze istniała, zawsze miała wyznawców i obrońców. „” Starożytna historia i mitologie obfitują w podobne przykłady: Bachus i Maenady , Hercules i Omphale ,Circe i towarzysze Ulissesa , Attisa i Cybele , Semiramis, biczując uwięzionych książąt, którzy zostali jego kochankami 5 .
 
Komponenty BDSM 
Sadyzm, masochizm, dominacja i uległość 
Główne  artykuły: masochizm i sadyzm .
Termin „sadomasochizm” pochodzi od słów „sadyzm” i „masochizm”. Sadyzm opisuje przyjemność seksualną, w której osoba czerpie przyjemność z zadawania bólu, poniżania lub poniżania innej osoby. Z drugiej strony masochista docenia wszelkie cierpienia fizyczne i moralne w zgodnym scenariuszu.
 
Istniałby poprzez związki sadomasochistyczne zwane twardymi lub miękkimi związkami . Trudne relacje byłyby relacjami masochistycznymi z bólem fizycznym. Relacje miękkie to relacje obejmujące cierpienie psychiczne, takie jak upokorzenie lub relacje służbowe bez bólu ciała. Dominacja i poddanie się (lub D / s) to gra zachowań i pragnień, w której osoba pragnie być zdominowana przez jedną (lub więcej) inną osobę (osoby) w celach erotycznych i seksualnych. Kontakt fizyczny nie jest konieczny, a tego typu gry można wykonywać anonimowo przez telefon, e-mail lub inny system przesyłania wiadomości. W innych przypadkach może być intensywnie fizyczny, czasami przechodząc w sadomasochizm. Osoby, które wybierają nadrzędną rolę, nazywane są dominującymi (dla chłopców) lub dominującymi (a nawet kochanką , dla dziewcząt), a osoby, które wybierają podrzędną rolę, nazywane są poddanymi(chłopiec i dziewczynka). Osoby mogą również zmieniać role w trakcie gry Gra D / s to zgodna wymiana między partnerami, oparta na zaufaniu i komunikacji między partnerami. Opiera się również na wzajemnym szacunku, w którym partnerzy mogą odkrywać siebie emocjonalnie. Związek D / s może być seksualny lub nie, długo- lub krótkoterminowy oraz intymny lub anonimowy.
 
Warianty D / s mogą przybierać różne formy. Obejmują one służebność domową, która może stać się seksualną, wymuszoną czystość , erotyzm lub ustne upokorzenie , fetyszystyczne poddanie się (stopy, buty, buty, mundury, papierosy, lateks, skóra ...), odczłowieczanie tam, gdzie uważa się dominację. jako zwierzę i traktowane jako takie patrz uprzedmiotowienie, gdy jest uważane za przedmiot nieożywiony, a na koniec Travesty (lub przebieranka)). Te warianty można łączyć z innymi formami BDSM. Niektóre relacje D / s są seksualne, a inne całkowicie czyste. Partnerzy mogą odgrywać klasyczną rolę, jak role dominującej / uległej lub niektórych autorytarnych postaci, takich jak nauczyciel / uczeń, policja / podejrzany lub rodzic / dziecko.
 
Bondage 
 Główny artykuł: Niewola .
Bondage jest praktyka dokonywania niewoli ciała 6 przez innych akcesoriów więzów i cokolwiek procesu. Bondage jest często, ale nie zawsze, to praktyka seksualna 7 . Chociaż niewola jest bardzo popularną odmianą w dziedzinie BDSM, często jednak różni się od reszty tego pola 8 . Ściśle mówiąc, niewola oznacza unieruchomienie zdominowanego partnera za pomocą akcesoriów, takich jak kajdanki i łańcuchy. Niewola obejmuje także krzyż Świętego Andrzeja i drążki 9 .
 
Termin „dyscyplina” opisuje psychologiczne ograniczenie, w którym reguły i kary są używane do kontrolowania wszystkich rodzajów ruchów lub zachowań dominujących 10 . Kara może zostać wydana fizycznie (np. Uderzenie), psychologicznie (przez upokorzenie, takie jak publiczne chłostanie) lub przez utratę wolności fizycznej (przywiązanej lub przykutej do łóżka lub prętów) 11 .
 
Psychoanaliza 
Freud and Reik 
Zygmunt Freud i „sado-masochizm”:
Freud pisze w „ Trzy eseje na temat teorii seksualnej” (1905): „Ten, kto podczas stosunku seksualnego czerpie przyjemność z zadawania bólu, jest również w stanie cieszyć się bólem, który odczuwa. Sadysta jest zawsze jednocześnie masochistą, co nie przeszkadza, że ​​strona aktywna lub pasywna strona perwersji może zdominować i scharakteryzować dominującą aktywność seksualną 12  " . Aw instynktów i ich losy (1915), uważa, że sadysta mógł czerpać przyjemność z bólu innych, gdyby pierwszy doświadczył „masochizm” odwołuje się jej ból i przyjemność 13 ,
 
Gdyby Freud potwierdził cytowany przez Kraffta-Ebinga termin „sadomasochizm” , pod koniec życia znalazłby się w zagadce związanej z koncepcją, którą rozwinął później w ramach swojej drugiej teorii napędów : W 1924 r. W The Economic Problem of Masochism zauważa, że „ponadto masochistyczne tortury wywołują takie samo wrażenie powagi, jak okrucieństwa - fantazjowane lub inscenizowane - sadyzmu 14 . "
 
Theodor Reik o masochizmie:
Theodor Reik pisze mas „masochizm jest instynktowną tendencją powszechną jako możliwość i realizacja dla wszystkich ludzi, i staje się patologiczny tylko poprzez przekroczenie pewnych granic i przyjęcie natury wykluczającej prawie wszystkie inne kierunki instynktu 15 . "
 
Deleuzowska krytyka „sado-masochizmu” we Freud 
 Powiązany artykuł: Masochizm # Masochizm w psychoanalizie i komentarze .
Gilles Deleuze jest ciekawy związku, jaki Freud stworzył między sadyzmem a masochizmem w 1915 r .: Według niego Freud stwierdza to w perspektywie swojej pierwszej tezy, w której sadyzm poprzedza masochizm. Ale wyróżnia dwa rodzaje sadyzmu: czystą agresywność, która dąży jedynie do zwycięstwa; drugi hedonista, który szuka bólu innych 16 .
 
Transformizm, „semiologiczny potwór” 
Deleuze widzi w „odwróceniu w sobie przeciwieństwo” i „odwróceniu się przeciwko sobie” „transformizmowi”, w którym impulsy seksualne prawdopodobnie przejdą w innych. Był zaskoczony, ponieważ Freud, powiedział, „ma wyjątkowo powściągliwe podejście do transformizmu w ogóle 17 . "
 
Sigmund Freud byłby jednak pierwszym kamieniem dla myśli Gillesa Deleuze 18 . Ale w oczach filozofa skojarzenie przez Freuda tych dwóch terminów, sadystycznego i masochistycznego , prowokuje „ semiologicznego potwora  ” w tym sensie, że sadysta , ten, który powoduje ból w pracy Sade'a , nie jest osobą które mogłyby być częścią mentalnego wszechświata masochisty u Leopolda von Sachera-Masocha . Rzeczywiście sadysta (wraz z Sade) zachwyca się cierpieniem drugiego, pod warunkiem, że nie jest to umowne„I cieszy się tym bardziej, że ofiara nie wyraża zgody  ” 18 , podczas gdy masochista (autor Leopold von Sacher-Masoch ) lubi regulować w umowach różne warunki swojego „poddania się”. " Dlatego, Deleuze'a, sadyzm i masochizm są dwa różne światy i nie może być doskonały przeciwieństwa, ani mieć doskonałą komplementarność. Sadyzm jest wszechświatem zbrodni, a więc bez zgody; masochizm, wszechświat kontraktu, w którym wszystko jest akceptowane przez podmiot kształcący kata. Tam, gdzie sadysta dąży do „ustanowienia posiadania”, masochista chce ustanowić „zawarty przymierze. „ Wyjaśnia to w przypadku spotkania„Każdy ucieka lub ginie 18 lat  ” .
 
Według Deleuze: „Czy u podstaw wiary w masadystyczną jedność nie ma przede wszystkim godnych ubolewania dwuznaczności i ułatwień? " Gilles Deleuze uważa, że istnieją dwie pary:
bdsm
masochista i jego kat; pedagogiczny masochista i jego kata są integralną częścią masochizmu: „Jeśli kata kobieta w masochizmie nie może być sadystyczna, to właśnie dlatego, że jest w masochizmie, ponieważ jest integralną częścią sytuacji masochistycznej, urzeczywistnionego elementu masochistycznego fantazmatu, stając się masochistycznym w tej sytuacji.
sadysta i jego ofiara; ofiara, która „należy całkowicie do sadyzmu. Jest integralną częścią sadyzmu 19 . "
Komentarze i debaty 
Jacques Lacan ocenia analizę Deleuze w następujący sposób w prezentacji Leopolda von Sachera-Masocha  : „Bez wątpienia najlepszy tekst, jaki kiedykolwiek napisano. Słyszę, najlepszy tekst w porównaniu do wszystkiego, co zostało napisane na ten temat w psychoanalizie 20 … ”. Dla Jacquesa Lacana masochista dąży do wywołania niepokoju Innego. Masochista w żaden sposób nie rzutuje się na sadystę, którego kapitulacji pragnie wręcz przeciwnie, dotykając swego punktu udręki 21 .
 
Według Julie Mazaleigue-Labaste niemożliwe jest „utrzymanie Freudowskiego twierdzenia, że ​​istnieje wzajemność między sadyzmem a masochizmem” 22 .
 
Jean-Paul Sartre również oddzielnie przywołuje sadyzm i masochizm. Pisze, że masochista, aby zaspokoić swój impuls, wzywa kobietę, którą płaci. Lub wykorzystuje miłość kobiet, podobnie jak Leopold von Sacher-Masoch . W obu przypadkach kobieta „czuje się” jak obiekt seksualny. W ten sposób Jean-Paul Sartre pokazuje, że masochista nie zwraca się do sadysty, ale kształtuje uzbrojone ramię, aby pełnić rolę dominanta w świecie masochistów.
 
„W szczególności masochista, który płaci kobiecie za biczowanie, traktuje ją jako narzędzie, a zatem stawia wobec niej transcendencję. W ten sposób masochista ostatecznie traktuje drugiego jako przedmiot i wykracza poza niego w kierunku własnej obiektywności. Przypominamy sobie na przykład udręki Leopolda von Sachera-Masocha, który, wzgardzony, obrażony, sprowadzony do upokarzającej pozycji, zmuszony był użyć wielkiej miłości, jaką niosły go kobiety, to znaczy postępować zgodnie z nimi, o ile poczuli się dla niego przedmiotem 23 … ”
 
Dla Michela de M'Uzana masochista popycha trzecią część swoich okopów do tego stopnia, że ​​„spuszcza powietrze”. Potwierdza „konwencjonalnie przywołaną” transmutację niewolnika w mistrza 24 . Leopold von Sacher-Masoch sam zadał sobie pytanie: „Kto jest młotem, a kto kowadłem?” "
 
Według Julie Mazaleigue-Labaste de M'Uzan wykrył i podkreślił istotny związek z osobą trzecią, katem lub depozytariuszem masochistycznych zeznań poświęconych pogardzie i instrumentalizacji, które już pojawiły się w Leopoldu von Sacher-Masoch 22 .
 
W swojej przedmowie do Wenus w futrze , Daniel Leuwers powiedział, że stosunki masochistyczne „To jest dać dominującej lub dominującej, złudzenie władzy, gdy jest pod wpływem podziemia zdominowanego, które zmusza go do bicia go bardzo dokładnie zgodnie z jego oczekiwaniami i pragnieniami ” 25 .
 
Régis Michel ostatnio potwierdza: „Wyjdź z sadomasochizmu, potwornego stworzenia semiologa Frankensteina, który został uwięziony jedynie w celach higienicznych na targach z koncepcją burżuazyjnej moralności 26 ...” precyzuje: „  Bataille jest Deleuzianem przed godziną, wie bardzo dobrze, że ta dwójka nie jest parą, nawet jeśli jest to Freudian 26 ...”
 
Według Bernarda Michela : „Wolę odwoływać się do książki Gillesa Deleuze, która pokazała, że ​​sadyzm i masochizm nie są komplementarne, ale całkowicie odrębne. I cytuje: „W rzeczywistości geniusz Sade'a i geniusz Masocha są zupełnie inne, ich świat nie komunikuje się; ich niespokrewniona technika romantyczna ”. Kończy „radykalną różnicą między sadystyczną apatią a masochistycznym zimnem ” 27 . "
 
Kiedy Virginie Despentes mówi o swoich fantazjach o gwałtach, jest w świecie masochistycznej fantazji, ale stoi w obliczu prawdziwego gwałtu, którego doznała. Mówi, że stoi w obliczu śmierci, niechętnej ofiary w świecie sadyzmu: nigdy więcej fantazji, ale strach przed śmiercią 28 . Jeśli w masochistycznej fantazji, zadumie, jak mówi Krafft-Ebing, sadysta ma swoje miejsce, nie ma go w akcie z masochistą. Masochista szuka kogoś, kto udaje, a zatem wykonawcę kontraktu, który jest integralną częścią masochistycznego wszechświata.
 
Leopold von Sacher-Masoch marzy o byciu rogaczem. Rogacz na swój sposób, prowadząc, wybierając kochanka Wandy . Ale kiedy jest poza rasą, poza kontraktem , staje się wściekły. Jego mizoginia staje się wyraźna. „Byłem osłem i uczyniłem mnie niewolnikiem kobiety, rozumiesz? Stąd morał tej historii: kto pozwala się bić, zasługuje na bicz ... Ale, jak widzicie, zniosłem ciosy, superssensowna różowa mgła mojej wyobraźni rozproszyła się i nikt już nie będzie mógł weź święte guenony z Benares 29 lub koguta z Platona 30 na obraz Boga ” 31 .
 
Według Michela Foucault , „można powiedzieć, że S / M jest erotyzm władzy, strategiczne raporty erotyzmu” za źródło przyjemności fizycznej, aniżeli seksualizacji bólu i przemocy. Dla filozofa „nie po raz pierwszy ludzie używają strategicznych relacji jako źródła przyjemności. Na przykład w średniowieczu istniała tradycja dworskiej miłości, wraz z trubadurem, sposób, w jaki nawiązano romantyczne relacje między damą i jej kochankiem itp. 32 , 33  " . Erotyka władzy, o której mówi Foucault, odpowiada temu, co wyraża Theodor Reik , mówiąc, że masochista karyktuje przemoc społeczeństwa 34, Według Larousse , „seksuologów zobaczyć tylko relatywne zainteresowanie chcą leczyć w imię ” normalności „fakt, który jest równowaga Moment” i dokładne encyklopedii: „To nie robi podobnie patologiczny sadyzm (agresja, gwałt itp.), który jest wynikiem poważnego zaburzenia osobowości 35 . „ ” Wiara w sado-masochistyczną jedność opiera się nie na argumentach właściwie psychoanalitycznych, ale na tradycji przedfreudowskiej, opartej na pochopnych asymilacjach i złych interpretacjach genetycznych, z którą psychoanaliza jest prawdą. sprawi, że będą bardziej przekonujący zamiast kwestionować je 36 . » DlaGilles Deleuze , czytając Leopolda von Sachera-Masocha, pozwala nam to zrozumieć.
 
Dla Élisabeth Lemirre i Jacquesa Cotina: „Przez długi czas wierzyliśmy, że masochizm jest tylko sadyzmem, który, zwracając się przeciwko sobie, zaatakował samego siebie. Nie można już tego twierdzić, ponieważ analiza Gillesa Deleuze 37 … ”
 
Sacher-Masoch , austriacki pisarz, oferuje kontrakty w celu poniżenia lub doznania ostrzejszych nadużyć. Masochistyczny program wystawia w swojej powieści La Vénus à la Furure . Odtąd nie przestanie manipulować swoimi towarzyszami, a dokładniej Wandą, swoją żoną, aby wcielili się w rolę Wenus w futrze 18 . Ból psychiczny (upokorzenie) lub fizyczny może stać się cierpieniem. Ale ból staje się przyjemnością, gdy ładunek endorfiny pokrywa szok bólu, który może stymulować pożądanie lub wzmacniać doznania.
 
Umowa 
 Główny artykuł: kontrakt masochistyczny .
Relacje BDSM są przeżywane między osobami dorosłymi wyrażającymi zgodę. Zależą od wzajemnego porozumienia zwanego umową . Kontrakt w dominującym / zdominowanym masochistycznym wszechświecie formalizuje relacje zgodnie z ustaleniami stron. Nie jest tak w przypadku sadyzmu, na który nie ma zgody i dlatego nie może zależeć od umowy. Według Gilles Deleuze , „nie ma masochizm bez umowy lub bez quasi-umowy. " .
 
Kontrakt jako wstęp do każdej relacji BDSM jest potwierdzona przez Damien Lagauzere: „Wydaje się właściwe, aby poświęcić część naszej pracy do charakteru wiążącego SM. Rzeczywiście, czy to milcząca, ustna czy pisemna, umowa jest niezbędnym wstępem do jakichkolwiek relacji SM, ponieważ to za jego pośrednictwem partnerzy uzgodnią warunki ich relacji, a także stanowi ważny element tego rytuału 38 . "
 
Kontrakty Leopold von Sacher-Masoch obejmują:
 
Umowa między samym Sacher-Masoch a jego żoną Wandą 39
Umowa pomiędzy M me Fanny Pistor i Leopold Sacher-Masoch 40
Na podstawie kontraktu Sacher-Masoch wyraźnie widać, że ofiara wznosi swój bourrelle. Mówi jej, co robić i, w końcu, że wymaga ona nosi futro do wyroku 41 . „Bohater La Venus à la fur opowiada, jak zgodnie z umową zawartą ze swoją kochanką zobowiązał się być niewolnikiem, zmuszonym do poddania się wszelkim poniżeniom, jakie uzna za stosowne: szczęścia nieskończenie naprzemiennie z bólem, jakby ktoś mógł pochodzić tylko od drugiego 42 . "
 
Praktycy 
 Główny artykuł: Dominatrix .
Można wyróżnić różnych praktyków [ref. wymagane]  :
 
pary, ćwiczące samodzielnie lub w relacjach z innymi parami podczas zorganizowanych wieczorów;
pojedyncze osoby, płci męskiej lub żeńskiej, szukające jednego lub większej liczby partnerów;
Sadomasochizm jest praktykowany w społeczności gejowskiej , z niektórymi gejowskimi specjalistami  ;
wyróżniającym amator;
profesjonalne dominatory.
Na całym świecie istnieją również „domy dominacji”  : autoryzowane w Niemczech , Holandii i Stanach Zjednoczonych , są zabronione we Francji i podlegają skazaniu za udzielenie zamówienia 43 . W filmie fabularnym Maîtresse z Gérardem Depardieu i Bulle Ogier występuje profesjonalna dominacja 44 .
 
Społeczności 
W ciągu 1970 roku , Gini Graham Scott  (w) , doktor socjologii i antropologa , ma sączył do sadomasochistycznego społeczności San Francisco . Pomógłby jej nawet zdominować i poddać się, aby lepiej zrozumieć swoje śledztwo. W swojej książce Kobieca dominacja opowiada o pierwszych dominantach i masochistach, których spotkała 45 . Gini Graham Scott opowiada o tym, czego uczy się w tych społecznościach, nie dodając żadnych osobistych przemyśleń. Uczestnicy używali terminów : poddanie , niewola i dyscyplina , sadomasochizm, Wiele polemiki narodziło się w szczególności w celu ustalenia, która praktyka była mniej lub bardziej nienormalna, tabu jedno w porównaniu z drugim. Użyto terminów Góra i dół / sub . W drodze wzajemnego porozumienia społeczności postanowiły, że są to praktyki siostrzane. Zdecydowanie przyjęli termin BDSM. Kiedy Gini Graham Scott przeprowadził to zapytanie, skrót BDSM jeszcze nie istniał. Korzysta z oryginalnej wersji (angielski) warunki D & S wyrazić dominację i uległość , i D & Sers do wyznaczenia tych, którzy na ochotnika 45 . Scott wyróżnia różne grupy aktywne 45  :
 
Towarzystwo Janusa  (IN) , organizacji konsultingowej;
Kościół SM poświęcony dominacji kobiet;
Samois, zrzeszający kobiety biseksualne lub lesbijki  ;
Towarzystwo Bliźniąt: zebranie dominujących mężczyzn i uległych kobiet;
klub 15: gromadzenie gejów .
Bezpieczeństwo i higiena 
Niektóre z tych praktyk mogą być niebezpieczne, jeśli zostaną wykonane bez znajomości ograniczeń uczestników. W tym momencie wchodzi umowa . Jeśli partnerzy się jeszcze nie znają, konieczne jest określenie limitów przed rozpoczęciem gry. Słuchanie, postęp i szczególna uwaga pozostają niezbędne podczas gry. Aby ograniczyć ryzyko zanieczyszczenia, zaleca się graj w gry igłowe tylko ze swoim stałym partnerem, aby nie zostać nakłutym igłą, którą dominujący przypadkowo sam ukłułby. Podobnie, penetrujące przedmioty muszą zostać wyczyszczone po użyciu i zabezpieczone prezerwatywą podczas użycia. woskgorący należy wylewać z odległości wystarczającej, aby nie spowodować prawdziwych oparzeń (większa odległość chłodzi wosk).
 
Specjaliści - i każdy dominujący praktykujący z podmiotem, o którym mało wie, lub nie - powinien sprawdzić, przed jakąkolwiek praktyką, trochę ostro zasugerowany przez jego podmiot, że nie przedstawia żadnych przeciwwskazań medyczne: problemy z sercem, niewydolność oddechowa, taka jak astma lub zapalenie zatok itp. Dominującym woli w tych przypadkach odmówić pewnych praktyk, takich jak zawieszenie za nogi, kontroli oddechu, gag twardych maski , kaptury na stres , itp Jeśli chodzi o wiązanie, należy sprawdzić, czy lina w żadnym miejscu na ciele nie jest efektem opaski uciskowej . Wskazane jest zaproponowanie znaku, gdy tylko pacjent odczuje dyskomforti w tym przypadku zwolnij go natychmiast. Nigdy nie pozostawiaj unieruchomionego obiektu bez opieki.
 
Kod bezpieczeństwa 
„Kod bezpieczeństwa” , „Słowo ostrzeżenie” lub bezpieczne słowo , które brzmi natychmiastowe zawieszenie sesji, w przypadku dominującego przekraczają możliwości zdominowanych. Jest używany przez zdominowany podmiot. Niewerbalne kody bezpieczeństwa, niezbędne przy użyciu kneblów, mogą składać się z ukłonem, a nawet aktem zwolnienia lub zadzwonienia wiązką kluczy umieszczonych w ręce dominującego podmiotu.
 
W swojej książce „ Dominacja kobiet” Gini Graham Scott ostrzega przed praktyką relacji z początkującą lub niezbyt uważną dominacją. „Kiedy Travis [Who?] Zaczął realizować fantazje, które miał od dawna, powiedział zawodowej dominatrix ”, że może znieść wszystko, w tym intensywną nutę bólu 1  ? ", Dlatego uderzyła go surowo i chociaż błagał ją, by przestała, zignorowała jego skargi, jakby to była kopia komedii, co zresztą często się zdarza. Ale podczas gdy doświadczona dominująca kobieta obserwowała język ciała mężczyzny w celu rozróżnienia autentycznych dolegliwości, kobieta ta nie zwracała uwagi i nadal pukała. Dla Travisa sesja była okropnym doświadczeniem i utrzymywał duże czerwone znaki przez dwa tygodnie. „ Travis powróci do swego doświadczenia: ” Ona nie dbał o to, co naprawdę chciał, to po prostu mnie owsianka 46 . "
 
Ustawodawstwo 
Przepisy głównych krajów zachodnich nie zabraniają już praktyk seksualnych BDSM. Jednak Zjednoczone Królestwo ustala próg praktyk, powyżej którego BDSM podlega przepisom prawa. Sprawa Spannera (1991 r.), Która polegała na kryminalizacji mężczyzn, którzy wyrazili zgodę, podczas gdy żadna skarga złożona przez nikogo nie została uznana za winną „dominującej” wyłącznie na podstawie znaków pozostawionych na „uległym” , " Lanie trochę wsparcia, szczelne bondage są zatem niezgodne z prawem (wyrok ten został potwierdzony przez Trybunał Europejski w czerwcu 1997 roku 47). Musimy trzymać się osądu. Uczestnicy tak zwanej sprawy Spanner zostali skazani za posiadanie twardych zdjęć między osobami dorosłymi wyrażającymi zgodę. Należy zauważyć, że w tamtym czasie prawo angielskie karało tych, którzy sami dokonali przemocy, stąd zakaz samobójstw. Osoba, która przeżyła samobójstwo, w Anglii podlegała więzieniu za próbę samobójstwa. To właśnie skłoniło Izbę Lordów do nałożenia kary więzienia na „zdominowanych”. » Zdania, które są około 50% niższe w porównaniu z dominującymi.
 
Europejski Trybunał Praw Człowieka (ETPC) także wykluczyć w KA i AD v / Belgia (gry seksualne między kilku mężczyzn i kobiety) 17 lutego 2005 roku przeciwko praktyce sadomasochizm, jeśli osoba „niewolnik” poprosił wyraźnie, ale także milcząco o zaprzestanie tych praktyk. W tej sprawie sądy oceniają naruszenie zgody, ale nie samą praktykę, co miało miejsce w sprawie Spanner. Od 2002 r. W Szwajcarii obowiązuje jedno z najbardziej represyjnych przepisów dotyczących tak zwanej twardej pornografii 48 .
 
Powiązania 
W każdym kraju (lub regionie) istnieją stowarzyszenia, które mają na celu (non-profit) powitanie ciekawskich, początkujących i zwolenników BDSM. Stowarzyszenia te zapewniają zdrowe i stabilne środowisko do odkrywania tego świata z całkowitym bezpieczeństwem.
 
Stowarzyszenie, które walczy o unieważnienie wyroku w sprawie Spanner: grupa ta chce „bronić praw sadomasochistów wszystkich orientacji seksualnych, a w szczególności unieważnić wyrok […], w którym niektóre działania SM są nielegalne nawet w przypadku zgody wszystkich stron 49  ” .
Kilka stowarzyszeń, których celem jest umożliwienie społeczności Fetysz BDSM wyrażania siebie, tworzenia linków, gromadzenia i rozpowszechniania informacji związanych z bezpiecznymi, zdrowymi i umownymi praktykami, są obecne w regionie paryskim 
 
 

Rosja widzi BDSM tak

Rosja widzi BDSM tak
BDSM  jest subkulturą psychoseksualną opartą na erotycznej wymianie władzy i innych formach stosunków seksualnych wpływających na odgrywanie ról w grach dominacji i poddania.
 
Fizjologicznie BDSM opiera się na zwiększeniu poziomu podniecenia seksualnego i przyjemności psychofizjologicznej w wyniku celowego naruszenia określonych społecznie uwarunkowanych warunków lub tabu , a także (choć nie zawsze) pewnych wpływów fizycznych. W takim przypadku BDSM może być zarówno samowystarczalną praktyką, która nie jest związana z bezpośrednim kontaktem seksualnym, i może być częścią czynności seksualnych.
 
Różnice między BDSM a agresywnymi społecznie i / lub przestępczymi czynami są określone przede wszystkim przez ścisłe przestrzeganie przez uczestników relacji BDSM ram systemu SSC ( skrót od angielskich słów „ bezpieczny , zdrowy , konsensualny” ) - zasady bezpieczeństwa, racjonalności i dobrowolności. Ponieważ większość aktywności BDSM wiąże się z efektami moralnymi i fizycznymi, stosowane są specjalne mechanizmy, aby odróżnić naturalne reakcje psychomotoryczne danej osoby na dyskomfort i ból od świadomej chęci zatrzymania działań BDSM. W szczególności w dowolnym momencie uczestnik sesji może wypowiedzieć wcześniej określony sygnał stop ( słowo stop, gest lub ruch), co będzie oznaczać wymóg bezwarunkowego natychmiastowego ustania wszelkich wpływów. Niektóre pary stosują bardziej wyrafinowany system alarmowy, który pozwala również podległemu partnerowi zgłosić ważność określonego rodzaju siły uderzenia lub siły uderzenia.
 
Etymologia koncepcji
W kompozytowego akronim - skrót BDSM zawarta nazwy podstawowych elementów tego zjawiska:
 
BD (Niewola i dyscyplina - niewola i dyscyplina, edukacja) - niewola (wiązanie, ograniczenie mobilności), gry dyscyplinarne i odgrywanie ról, poddanie się, upokorzenie, kara;
DS (Domination & Submission - dominacja i poddanie ( angielski ) ) - dominacja i poddanie; relacje, w których w wyniku przedwstępnej umowy występuje nierówność partnerów;
SM (sadyzm i masochizm - sadyzm i masochizm ) - sadomasochizm ; praktyki związane z czerpaniem przyjemności lub odczuwaniem bólu fizycznego.
Pojawienie się akronimu BDSM zamiast SM było spowodowane w szczególności tym, że początkowo niewola / dyscyplina (BD) i dominacja / poddanie (DS) były uważane za podsekcję sadomasochizmu (SM), co nie pasowało przedstawicielom tych obszarów. Sadystom sprawia przyjemność ranienie, masochistom to przeżywać. Ale dominacja i uległość przejawiają się w większym stopniu na poziomie psychologicznym, erotycznej wymianie władzy, aw mniejszym stopniu na poziomie działań fizycznych. Nie wszyscy masochiści są posłuszni i nie wszyscy podwładni lubią doświadczać bólu. Nie wszyscy sadystycy są dominujący i odwrotnie, nie wszyscy dominujący są sadystami. Po kilku rozmowach ze wszystkimi zainteresowanymi stronami wprowadzono prefabrykowany skrót BDDSSM, niemal natychmiast zredukowany do BDSM. Pojawienie się skrótu sięga początku lat dziewięćdziesiątych.
 
Historia występowania
BDSM jako zjawisko zakorzenione w starożytności. Rytualne wici były znane w XI wieku pne. e.[ źródło nieokreślone 1496 dni ] Tak więc w starożytnej Grecji corocznie przed ołtarzem Artemidy Orthi odbywały się publiczne chłosty spartańskich chłopców . Jeden z najwcześniejszych graficznych dowodów sadomasochistycznych scen seksu znaleziono w etruskim grobowcu w Toskanii . W jaskini Tomba della Fustigazione ( włoski:  Tomba della Fustigazione ; VI wiek p.n.e.) przedstawia dwóch mężczyzn, którzy podczas miłosnych radości biją kobietę kijem i ręką. Wiele fresków o charakterze erotycznym, odkrytych podczas wykopalisk w Pompejach , zawiera również elementy BDSM (chłosta dłoń kobiety mężczyzny, kobieta w imperatywnej pozie nad mężczyzną itp.) 
 
Teksty treści sadomasochistycznych są również dostępne w Kama Sutra :
 
... Mówią, że przyjemność z miłości jest jak konkurs, ponieważ miłość charakteryzuje się walką i złym nastrojem ... Z powodu tej tendencji uderzanie jest również częścią [przyjemności z miłości]. Miejsca [pociągnięcia] - ramiona, głowa, klatka piersiowa, plecy, boki ... Te [pociągnięcia] są czterech rodzajów: grzbiet dłoni, zgięta dłoń, pięść i wyprostowana dłoń. (Część 7, rozdz. 15-16: O użyciu strajków)
Jednak jako szczególną formę zachowań seksualnych BDSM zaczęto rozważać dopiero pod koniec XVIII wieku, kiedy w Europie rozpoczął się proces medycznej i prawnej kategoryzacji stosunków seksualnych. W powieści „Fanny Hill” angielskiego pisarza Johna Clelanda , opublikowanej w 1749 r., Jest scena erotycznej biczowania. Wzmianka o burdelach, specjalizujących się m.in. w chłostie, pochodzi z 1769 r. Nieco później opublikowano dzieła markiza de Sade . Zasadniczo powieści de Sade'a były pierwszymi dziełami literackimi zawierającymi pełny opis BDSM, w tym sadyzm jako taki. Jednak dzieła de Sade'a praktycznie zawierały opisy wyłącznie sadyzmu(co było przyczyną pojawienia się terminu „ sadyzm ”, wywodzącego się od nazwiska pisarza). W XIX wieku dzieła de Sade były „wyważone” dzieło Leopold von Sacher-Masoch , w szczególności, znanej powieści „Wenus w futrze” ( Engl.  Wenus w futrze ), w której główny bohater chce, aby jego ukochana traktuje go jako niewolnika .
 
Jednocześnie, pomimo konsolidacji pojęć takich jak sadyzm i masochizm w literaturze medycznej , idee Sachera-Masocha, a zwłaszcza de Sade'a, były bardzo dalekie od współczesnej subkultury BDSM, głównie w oparciu o podstawowe zasady pełnej informacji, bezpieczeństwa i dobrowolności. Uważali sadyzm i masochizm za rzeczywiste sytuacje, często sugerujące całkowicie pozbawione zabawy tortury i uległość. W swojej nowoczesnej formie BDSM powstał na przełomie XIX i XX wieku i był rozwinięciem gier erotycznych z elementami dominacji-uległości, praktykowanych w europejskich domach publicznych, a nie pomysłów de Sade'a i Sachera-Masocha.
 
Dalszy rozwój nastąpił na drodze izolacji BDSM na odrębny typ zachowań seksualnych. W szczególności powstały dzieła literackie o orientacji BDSM. Amerykański psycholog Robert Bienvenu uważał, że współczesny BDSM zawdzięczał swój wygląd trzem książkom: European Fetish (1928), American Fetish (1934) i Gay Leather (1950).
 
Pojawienie się pierwszych prac graficznych z elementami BDSM sięga początku XX wieku. Pierwsze zdjęcia w całości poświęcone tematyce BDSM pojawiły się w latach 50. XX wieku w USA i Japonii. Byli pierwszym amerykańskim autorem był znany fotograf i reżyser Irving Klaw [en] , który opublikował w tym czasie cykl fotografii w stylu BDSM (głównie z udziałem dobrze znane w momencie erotyczne zdjęcia modelu Bettie Page ). Ponadto Clow nakręcił jeden z pierwszych filmów erotycznych na ten temat i zorganizował publikację komiksu stworzonego później przez słynnych artystów BDSM, Johna Williego i Erica Stantona.
 
Mniej więcej w tym samym czasie Betty Page stała się jednym z najpopularniejszych modeli takich kierunków, jak fetysz i pin-up , wznoszącym się prawie do poziomu symbolu seksu , który w wyniku rewolucji seksualnej, która rozpoczęła się na Zachodzie, doprowadził do rozprzestrzeniania się BDSM. Włoski pisarz i projektant Guido Crepex, którego prace w dużej mierze determinowały rozwój europejskiego stylu „komiksu dla dorosłych” w drugiej połowie XX wieku, wykorzystał wizerunek Page w swoich pracach. Przykładami szybkiego rozprzestrzeniania się tematów BDSM w sztuce fotograficznej drugiej połowy XX wieku są prace takich fotografów jak Helmut Newton (Niemcy) i Robert Maplethorpe (USA)
 
Pojawienie się takich ruchów jak „skóra Old Guard” i „Samois” miało pewien wpływ na rozprzestrzenianie się BDSM. „Old Guard leather” to sieć zamkniętych klubów homoseksualnych stworzonych przez żołnierzy amerykańskich, którzy powrócili z Europy po zakończeniu II wojny światowej. W tych klubach odtworzono atmosferę przenikania się okrucieństwa, erotyzmu, hierarchii i dyscypliny podobnej do wojskowości. Organizacja pozostała odizolowana do lat 70. XX wieku, po czym subkultura „weszła na świat” i straciła orientację homoseksualną. «Samois» Organizacja była tego samego typu, ale tworzą lesbijki - feministki. Działania tej organizacji doprowadziły do ​​rozprzestrzeniania się BDSM wśród lesbijek, aw latach 70. Samois, podobnie jak skóra Old Guard, „wszedł na świat”, ale nie stracił orientacji lesbijskiej. W dzisiejszej formie oba te ruchy są jedną z gałęzi subkultury BDSM.
 
Rozprzestrzenianie się BDSM zostało znacznie przyspieszone w latach 90. wraz z pojawieniem się Internetu, szczególnie po pojawieniu się sieci Usenet i grup dyskusyjnych, takich jak alt.sex.bondage, które zgromadziły osoby zainteresowane alternatywnymi związkami seksualnymi, aw szczególności BDSM. Stworzenie skrótu „BDSM” na początku lat 90. przypisuje się również tej samej sieci bazowej alt.sex.bondage (najwcześniejsza publikacja internetowa, w której zastosowano skrót, pochodzi z czerwca 1991 r.).
 
Społeczność BDSM
Społeczność BDSM
Subkultura BDSM składa się z wielu oddzielnych obszarów, określonych przez preferencje konkretnych uczestników - dyscypliny i klapsów ( chłosta ), niewoli i fiksacji (niewola), władzy i poddania (DS, dominacja i poddanie), nieograniczonej hierarchicznej „przynależności” (LS, styl życia) i innych . Kierunki te można łączyć lub istnieć osobno.
 
Zgodnie z orientacją BDSM uczestników działania są zwykle podzielone na podwładnych (górny, górny) i podwładnych (dolny, dolny), a także tych, którzy łączą chęć podporządkowania się i posłuszeństwa (przełącznik-przełącznik). „Regularne” relacje, które nie zawierają żadnych elementów BDSM, są powszechnie nazywane w społeczności „wanilią” (analogicznie do smaków lodów, lody bez dodatkowego smaku w USA nazywane są wanilią).
 
Zgodnie z wynikami ankiet   zidentyfikowano następujące preferencje partnerstwa:
 
Rolę dominującego partnera wybiera:
71% mężczyzn o orientacji heteroseksualnej
11% kobiet o orientacji heteroseksualnej
12% mężczyzn o orientacji homoseksualnej
Rola partnera podrzędnego jest wybierana przez:
29% mężczyzn o orientacji heteroseksualnej
89% kobiet o orientacji heteroseksualnej
88% homoseksualnych mężczyzn
Atrybuty i slang uczestników
 
Uczestnicy BDSM w swojej praktyce (i niektórzy w życiu codziennym) używają atrybutów i modów fetyszowych .
 
Klasyczne elementy atrybutów to wszelkiego rodzaju skórzane elementy odzieży z elementami dekoracyjnymi wykonanymi ze stali (lub bez nich), garnitury lateksowe, kołnierze, kajdanki, maski itp.
 
Istnieje biżuteria należąca do kategorii atrybutów BDSM. Najczęściej są to pierścienie lub wisiorki z wizerunkiem symbolu „triskel” kultury BDSM.
 
Przydzielane są osobne przedmioty, które są przeznaczone bezpośrednio na fizyczny wpływ na partnera („akcja”, z angielskiego „akcja” - akcja), ale jednocześnie, których użycie jest możliwe w sensie atrybutowym - bicze, baty, stosy itp. Dane elementy rosyjskiej społeczności BDSM są najczęściej nazywane „urządzeniami” (od angielskiego „urządzenie” - urządzenie, urządzenie). Ten sam termin można zastosować w odniesieniu do elementów mocujących - kajdanek, kołnierzy itp., Używanych zgodnie z ich przeznaczeniem (z reguły nie stosuje się ich w odniesieniu do elementów dekoracyjnych).
 
Z szacunkiem góra nazywa się Mistrz , Mistrz, Pan (M), Pani (F).
 
Gry erotyczne BDSM w krajach zachodnich często odbywają się w wyspecjalizowanych „ ciemnych pokojach ” w klubach gejowskich, swingersach i klubach BDSM.
 
Godło społeczności BDSM
Potrzeba emblematów BDSM była dyskutowana w grupach dyskusyjnych w Internecie od wczesnych lat 90. W rezultacie w 1995 roku emblemat został stworzony przez Steve'a Quagmyra na podstawie starożytnego symbolu - triskelion , używanego w wielu kulturach (takich jak Celtowie , Wikingowie , Saksoni ). Ponadto istnieje wyraźny wpływ taoistycznego symbolu relacji Yin i Yang .
 
Godło to zyskało światowe uznanie społeczności BDSM. Trzyczęściowy projekt można interpretować jako wzajemne połączenie i współzależność głównych elementów subkultury - BD, DS i SM; jako trzy podstawowe zasady BDSM - SSC ( ang.  Safe, Sane & Consensual  - Safety, Intelligence and Voluntary, BDR); jako trzy grupy uczestników społeczności BDSM - szczyty, dna i przełączniki. Zakrzywione linie można postrzegać jako poruszające się pręty, a okrągły kształt - jako samowystarczalność i bezpieczeństwo całego systemu BDSM. Kolory mogą się różnić, ale okrąg i krzywe dzielące są zwykle metaliczne. Muszę powiedzieć, że użycie godła BDSM w formie, w jakiej został zaproponowany przez jego twórców, nie jest obowiązkowe w subkulturze, ale jest najbardziej znanym i rozpowszechnionym godłem BDSM. Usuwając lub modyfikując dowolny z jego elementów, możesz uzyskać emblemat o zupełnie innym znaczeniu. 
 
Ten emblemat BDSM jest szeroko stosowany w projektowaniu biżuterii, towarów tematycznych, stron internetowych, plakatów z wydarzeń BDSM itp.
 
Istnieją również inne warianty symbolu subkultury BDSM, ale są one znacznie mniej powszechne.
 
Ćwicz
Bastinado (lub Falaka  ) - uderzanie bosymi stopami. Górny partner uderza w podeszwy stóp (pięty) dolnej bambusowej lub ratanowej trzciny, wiosła itp., Podczas gdy zwykle nogi są pozbawione ruchomości, tak że dolny partner nie może ich usunąć.
Bondage  - ograniczenie mobilności, na przykład wiązanie, przykuty łańcuchem, zamykanie w klatce, wylewanie plastra dłoni i stóp.
Mumifikacji  - rodzaj niewoli kompletny organizm ludzki zapelenyvanie jak mumie, aby całkowicie unieruchomiony, niekiedy w połączeniu z maską, tępe słuchu i zamykających wykresów, zatyczki do uszu , gag .. Itd Podsekcja mumifikacji można zakładać bondage poprzez łóżka próżniowe (vacbed) lub sześcian próżniowy (vac-cube).
Zawieszenie jest formą fiksacji, w której osoba jest zawieszona w stanie związanym.
Shibari  jest rodzajem niewoli, japońskiej sztuki wiązania.
Branding , tatuowanie  - narysowanie nieusuwalnego obrazu na ciele partnera jako symbolu przynależności.
Pet-play (Pet-play) - niższy partner gra rolę zwierzęcia, często psa.
Gra w kucyki ( kucyk ) - osobno przydzielona odmiana gry w kucyki , w której niższy partner gra rolę konia ( kucyka ).
Deprywacja sensoryczna  - ograniczenie lub całkowite pozbawienie pacjenta możliwości używania dotyku , słuchu , wzroku , smaku lub węchu podczas sesji, odbywa się za pomocą masek , knebelów , zatyczek do uszu i mumifikacji.
Mumifikacja  - gdy dolna jest całkowicie pozbawiona odczuć, owija ciało bandażami, folią spożywczą lub specjalnymi urządzeniami lateksowymi. Ta praktyka jest niebezpieczna w odniesieniu do wpływu na psychikę i wymaga specjalnych środków bezpieczeństwa, w szczególności możliwości użycia dolnego słowa stop do natychmiastowego uwolnienia.
Feyssitting (Facesitting) - siedzenie górnego partnera na dolnej twarzy.
Złoty deszcz (złoty deszcz) - górny partner emituje mocz na dole.
Fisting  - wprowadzenie ręki do pochwy lub odbytu .
Biczowanie  to chłostanie partnera (za jego uprzednią zgodą) za pomocą bata , bata, bata i innych elastycznych urządzeń.
Fracturofilia  jest atrakcją seksualną dla osób w gorsetach ortopedycznych, bandażach i urządzeniach do rozciągania kończyn.
Fornifilia  - używanie partnera jako podstawek lub mebli.
Fetyszyzm stóp  - pociąg seksualny do stóp, butów.
Kult stóp (kult stóp) - rodzaj fetyszu stóp: lizanie podeszew, pięt i stóp górnego partnera dolnym. Przed sesją nogi z reguły nie są myte.
Uduszenie erotyczne  - pobudzenie seksualne podczas ucisku tętnicy szyjnej w gardle i krótkotrwała utrata przytomności.
Klapsy  - uderzenie w pośladki dłonią, pasem i innymi elastycznymi i sztywnymi urządzeniami (takimi jak wiosło ).
Tamakeri  - uderzenie w mosznę mężczyzny, a także ściskanie, tupanie itp. Czasami penis jest również odsłonięty .
Tafephilia  - podniecenie seksualne z możliwości zakopania, pochowania, przemoczenia gipsu lub wciągnięcia w torfowisko.
Cuntbusting - uderzanie w krocze i narządy płciowe kobiety .
Niektóre urządzenia
 
Dla deprywacji sensorycznej
Knebel
Maska
Z zasłoniętymi oczami
Torba na ręce
Do bicia
Urządzenia zaprojektowane do chłosty (biczowanie) są tradycyjnie podzielone na trzy kategorie: sztywne ( wiosło , klapsy), elastyczne ( pręty , stos ), mobilne ( chłosty , bicz , baty ).
 
Plaga  - składa się ze sztywnego uchwytu i plecionego ogona z rdzeniem i bez fału. Ogon kończy się węzłem i grzechotką wykonaną z tej samej skóry. Całkowita długość bicza jednoogonowego z reguły wynosi od 600-1000 mm. Istnieje opcja bez twardego uchwytu - węża ( angielski  wąż  - wąż ).
Bicz  - zwykle składa się z rączki o długości od 20 do 100 cm i bardzo długiego ogona o długości od 1,5 do 12 metrów, z fałem (klapy) wykonanym ze skóry lub innego materiału na końcu.
Flogger ( politytail ) - rzęsy z kilkoma gładkimi ogonami.
Wiosło  - drewniana płyta do chłosty.
Stos  to krótka, cienka, elastyczna laska z kawałkiem skóry lub sznurkiem na końcu, powszechnie używana do jazdy konnej i szkolenia psów.
Pręty  - wiązane w pęczki lub używane pojedynczo do pędów drzew lub krzewów.
Laska  to cienka laska wykonana z bambusa . Często używany do bastinado.
Dostępne również dla improwizowanych chłosty.
 
Do mocowania i wiązania
Wiązanie wykonane z lin, łańcuchów lub pasów otaczających tułów lub całe ciało jako kostium erotyczny lub element sceny wiążącej. Można również stosowaćchusty jedwabne , szaliki itp.
Carbine  - karabinek powszechnie stosowane podczas wspinaczki alpinistów. W scenach BDSM jest stosowany jako środek wiążący do zawieszenia.
Koń  - projekt mocowania osoby, rodzaj analogu sprzętu sportowego „koń”. Z reguły służy do utrwalania podczas biczowania.
Hiszpańska klacz, drewniany koń  - urządzenie podobne do konia używane do tortur przez inkwizycję . Różni się od klasycznego Kon tym, że „powierzchnia robocza” jest krawędzią dwóch desek przymocowanych pod kątem 90 stopni, czasami krawędź jest pokryta warstwą miękkiego materiału, na przykład silikonu, aby uniknąć obrażeń.
Podkładki  - masywny uchwyt stałego zamocowania między sobą ciała, szyi, ramion i nóg.
Krzyż  jest konstrukcją do mocowania osoby, jest zwykle wykonany z drewna i wyposażony w środki do mocowania ramion, nóg, szyi itp. Najczęściej stosuje się krzyże typu Andreev .
Mankiety na kostki  - urządzenie do blokowania nóg, wykonane ze skóry, metalu, itp ...
Kajdanki (kajdanki wykonane z metalu, bransoletki ze skóry lub tkaniny, legginsy - analog do mocowania nóg) - służą do mocowania i jako atrybut gier fabularnych.
Naprawiona bransoletka - jest noszona jako symbol akcesoriów na kostce lub nadgarstku i zapieczętowana (lub przymocowana małym zamkiem, którego klucze znajdują się u partnera).
Stały pierścień - noszony jako symbol przynależności do palca partnera, wymiary pierścienia są przyjmowane o dwa do trzech rozmiarów mniejszych niż to konieczne.
Odczepianie  to małe urządzenie do lin, łańcuchów lub pasów, służące do szybkiego uwolnienia ofiary w razie niebezpieczeństwa.
Obroża  - jest najbardziej uderzającym atrybutem BDSM. Obroża - znak własności i kontroli, główny emblemat poddania. Dominanty prawie nigdy nie noszą kołnierzyków, podczas gdy uległe często w nich chodzą. Niektóre magazyny lub projektanci gier, próbując stworzyć atmosferę SM, nakładają kołnierze na „dominujące” kobiety, tym samym pokazując swoją ignorancję. Dla uległego noszenie kołnierza jest dumą, dla „dominującego” to upokorzenie.
Podkładka - sztywne mocowanie do swobodnego mocowania w odległości części ciała.
Inne
Pas cnoty  jest specjalnym urządzeniem do pozbawiania możliwości współżycia seksualnego i wpływania na narządy płciowe . Analog dla mężczyzn należy uznać za stalowe ograniczniki erekcji .
Pająk knebel, kot knebel - od tradycyjnego kneblu z piłką wyróżnia się obecnością dziury, która pozwala im wykonywać obowiązkowe czynności ustne u poddanego. Do tych celów wykorzystywany jest również ekspander medyczny.
Cewniki  - urządzenia do wprowadzania do cewki moczowej . Wraz z pochwowymi rozszerzaczami odbytu są urządzenia do tak zwanego „medycznego” BDSM.
Klipsy do sutków  - urządzenia w postaci spinaczy do bielizny, siłę ściskającą można regulować za pomocą specjalnych śrub. Istnieje odmiana z wibracjami, a także z wisiorkami w postaci biżuterii, dzwonów, dzwonków, piór, pierścieni, do których można przymocować wiązanie. Istnieją również odmiany klamer narządów płciowych.
Środki ostrożności
Jedną z kluczowych zasad relacji BDSM jest bezpieczeństwo. Jednocześnie wiele działań BDSM (głównie o charakterze fizycznym) wiąże się z pewnym stopniem ryzyka.
 
W klasycznej formie relacji „wyższy partner” - „niższy partner” odpowiedzialność za bezpieczeństwo życia i zdrowia w większym stopniu spoczywa na „najwyższym partnerze”. Niemniej jednak „niższe” należy z kolei z góry określić zakres dopuszczalnych oddziaływań (które za obopólną zgodą można później zmienić).
 
Podczas korzystania ze słów stop i innych mechanizmów w celu poinformowania górnego partnera dolnego o chęci zatrzymania działań BDSM, „górny” partner powinien natychmiast zareagować na pierwszy sygnał od „dolnego” i zatrzymać (lub, pod warunkiem uprzedniej zgody, osłabić) wpływ. Jeżeli „akcja” odbywa się bez porozumienia w sprawie słowa zatrzymania , do „góry” przypisany jest dodatkowy stopień odpowiedzialności i kontroli.
 
Szczególną uwagę należy zwrócić na środki bezpieczeństwa podczas wykonywania działań BDSM, które mogą stanowić potencjalne traumatyczne zagrożenie. Szczególnie traumatycznymi zagrożeniami są takie rodzaje uderzeń i praktyki, jak niewola (ciągnięcie naczyń krwionośnych przez długi czas może prowadzić do martwicy tkanek kończyn, istnieje również ryzyko uduszenia), biczowanie (uderzenia w nerkę lub kręgosłup mogą uszkodzić narządy wewnętrzne, przypadkowe uderzenia w uszkodzenie twarzy), zawieszenie (możliwe urazy stawów i szarpanie naczyń krwionośnych), deptanie (możliwe uszkodzenie kości i narządów wewnętrznych, krwiaki), uduszenie (op czystość uduszenie, aż do śmierci), stosowanie otwartego ognia (ciężkie oparzenia), oraz przekłucia i inne działania z wykorzystaniem wygląd krwi (zakażenia ran). Głównymi przyczynami obrażeń są nieumiejętne korzystanie z urządzeń i praktyk, a także brak kontroli nad stopniem narażenia. W związku z tym „Top Partner” wymaga co najmniej minimalnej wiedzy z zakresu anatomii i medycyny (pożądane są umiejętności udzielania pierwszej pomocy), przeszkolenia w zakresie stosowania zastosowanego urządzenia, jasnego zrozumienia siły zastosowanego efektu, przestrzegania zalecanych środków bezpieczeństwa w szczególnych przypadkach ogólna ostrożność i uwaga.
 
Ważną cechą jest to, że skutki narażenia na różne „ urządzenia ” mogą nie pojawić się natychmiast, ale po pewnym czasie. Dlatego pracując z nowym „ urządzeniem ”, które nie było wcześniej testowane z konkretnym partnerem, należy najpierw upewnić się, że mniejsze narażenie na tego rodzaju narażenie jest indywidualne, przeprowadzić próbne zastosowanie (o połowę lub mniej zwykłej mocy), a dopiero potem przejść do normalnego poziomu narażenia . W takich sytuacjach niezwykle zaleca się stosowanie rozgrzewki dolnego partnera z bardziej oszczędnymi „ urządzeniami ”, które pozwolą zarówno fizycznie, jak i psychicznie przygotować dolnego partnera na silniejsze obciążenia.  Ponownie, ze względu na indywidualność każdej osoby, to samo „ urządzenie ” może być bezpieczne dla jednego partnera i prowadzić do poważnych obrażeń u drugiego.
 
Oddzielne wymagania bezpieczeństwa są również nakładane na ubrania osób uczestniczących w akcji BDSM. „ Working ” odzież, w przeciwieństwie atrybuty muszą zawierać co najmniej elementy traumatycznych - .. Nity, elementy złączne, armatura, kolce itp Dotyczy to zarówno górnych i dolnych partnerów. Z butów należy stosować buty zapewniające maksymalny komfort stóp i dobrą stabilność.
 
Wymagania dotyczące minimalizacji fałszywych elementów dotyczą również „ urządzeń ”. Obecność nitów, sztucznych kamieni, ozdobnych kolców lub sprzączek może spowodować poważne obrażenia. Dlatego wybierając „ urządzenie ” należy jasno zrozumieć, do jakich celów powinno się go używać - być noszonym jako dekoracja lub nakładanym na partnera.
 
Zdecydowanie nie zaleca się przeprowadzania „akcji”, jeśli jeden z partnerów jest odurzony (a tym bardziej narkotyczny).
 
Większość działań SM w taki czy inny sposób prowadzi do mikrourazów skóry , dlatego należy pamiętać o banalnych zasadach higieny i po „działaniu” leczyć uszkodzony obszar ciała środkiem antyseptycznym .
 
Istnieje jednak ryzyko śmierci w wyniku praktyki BDSM, ponieważ partner połączony z mufkami nie zawsze może zatrzymać gorącego partnera na czas 
 
Sekcja Zamówień
Ta sekcja nie jest kompletna .
Pomożesz projektowi, poprawiając go i uzupełniając .
Wyniki ćwiczeń BDSM
W przypadku podporządkowanego (niższego) partnera głównym celem przy prowadzeniu aktywnych działań BDSM jest z reguły uzyskanie przyjemności psychofizycznej z działań partnera dominującego. Z medycznego punktu widzenia oznacza to stymulowanie produkcji endorfin w ciele podporządkowanego partnera z powodu popełnienia określonych działań przez dominującego partnera. Oprócz zwykłych reakcji organizmu ludzkiego na wzrost poziomu endorfin (takich jak przyjemność, euforia, częściowe osłabienie bólu itp.), Partner podrzędny może spełnić jeden z następujących warunków:
 
Podprzestrzeń  jest specjalną, zmienioną formą świadomości ( trans ) powstającą w wyniku uwalniania znacznej ilości endorfin do krwi. Najczęściej taki wybuch jest wynikiem wpływów fizycznych (należy zauważyć, że taki stan można osiągnąć nie tylko w wyniku praktyk BDSM, ale także przy zwykłym masażu). Niemniej jednak osiągnięcie podprzestrzeni można zaobserwować również przy braku wpływów fizycznych, tylko ze względu na podłoże emocjonalne (szczególnie u osób podatnych na popadanie w trans).
Stan jest dość niebezpieczny pod względem obrażeń. Uwalnianie endorfin hamuje korę mózgową, w wyniku czego reakcja na ból jest stępiona, poczucie rzeczywistości i kontrola nad tym, co się dzieje, zostają utracone. „Niższy partner” nie może w żaden sposób zasygnalizować swojej faktycznej kondycji fizycznej, co może pociągać za sobą niepożądane i niebezpieczne konsekwencje. W takim przypadku dominujący (górny) partner wymaga szczególnej uwagi i ostrożności.
Podsłuch  nie jest fizjologicznie niezbędnym elementem działania i najczęściej jest spowodowany nieprofesjonalizmem (górnego) partnera, czasem z powodu problemów psychologicznych dolnego lub kombinacji negatywnych okoliczności życiowych. Charakteryzuje się negatywnymi objawami różnego rodzaju, które czasami można zaobserwować w dolnych kilka godzin lub dni po akcji.
Orgazm  - w wyniku efektów BDSM możliwe jest osiągnięcie orgazmu;
Łzy  - w ogólnym przypadku nie są celem samym w sobie, lecz jedynie mechanizmem relaksacyjnym. Psychologowie zauważają, że szloch przyczynia się do usuwania napięcia emocjonalnego  . Wywołanie płaczu podczas „akcji” pozwala uruchomić „mechanizm rozładowania” w ciele „niższego partnera”. Oczywiście łzy mogą być reakcją na ból i nie mogą mieć emocjonalnego koloru.
Należy jednak pamiętać, że celem może być również czerpanie przyjemności z samego bólu lub przeżycie emocji (same działania mogą nie być lubiane przez „niższego partnera” jako takie, ale będąc w relacji „Dom” - „sub”, pójdzie na nich w celu zaspokojenia pragnienia „Wyższego” i zabawy o charakterze psycho-emocjonalnym).
 
Zadowolenie „najwyższego partnera” z reguły ma charakter psycho-emocjonalny i nie ma nic wspólnego z ich własnymi doznaniami fizycznymi. Wyjątkiem może być sytuacja, gdy podczas procesu „działania” dochodzi do kontaktu seksualnego między partnerami.
 
Sekcja Zamówień
Ta sekcja nie jest kompletna .
Pomożesz projektowi, poprawiając go i uzupełniając .
BDSM pod względem psychologicznym
BDSM jako subkultura psychoseksualna najwyraźniej opiera się na starożytnych instynktach, w tym seksualnych. Takie działania często nie są akceptowane przez większość ludzi, są potępiane. Elementy gier BDSM mają wyraźną emocjonalną konotację, ponieważ większość z nich to działania, które są zabronione lub surowo ograniczone we współczesnym społeczeństwie. W zwykłym życiu działają na ciało głównie przygnębiające, jeśli nie ma takiej potrzeby lub dzieje się to nie na prośbę osoby, a także bez jej kontroli. Zjawisko BDSM można wyjaśnić z różnych punktów widzenia, na przykład przez fakt, że dana osoba może chcieć tak zwanych „dreszczy”, adrenaliny, której brakuje w bezpiecznym społeczeństwie. Reakcja na te bodźce w niektórych przypadkach może być pozytywna. Na przykład, z różnymi wpływami, możesz odczuwać rozładowanie psychoseksualne, podniecenie, satysfakcję. Te niestandardowe reakcje ciała powstały od czasów starożytnych, w których istniało wiele niebezpieczeństw i trzeba było jakoś się do nich dostosować. Z bólu niektórzy ludzie (masochiści) mogą się nim cieszyć, jest to spowodowane kompensacyjną reakcją ich ciała na bodźce bólowe. Ponadto niektórzy badacze uważają, że centra bólu i przyjemności znajdują się obok siebie, aw nagłych przypadkach możliwe jest wydzielanie endorfin, które blokują ból, .
 
Motywy psychologiczne poddania się (niekoniecznie związane z bólem fizycznym) wynikają z umiejętności pozbycia się strachu przed utratą małżonka lub stałego partnera. Silne uczucia do bliskiej osoby mogą powodować obawy, że podziela je zauważalna liczba ludzi, którzy mogą stać się bardziej skutecznymi rywalami - z powodu fizycznej lub społecznej wyższości. Istnieją powiedzenia, które mogą wzmocnić te obawy („Piękna żona - żona innej kobiety”). Praktyka BDSM eliminuje „niższe” z potrzeby „przestrzegania”, a jednocześnie umożliwia zaoferowanie partnerowi „wyłączności” - prawa i możliwości dominującego zachowania. W ten sposób „górna” pozbywa się potrzeby poświęcania siły i uwagi na budowanie relacji („niższa” wiele wytrzyma), cieszy się z możliwości władzy nad człowiekiem. Ale jednocześnie zdaje sobie sprawę że takie relacje z innymi są niemożliwe lub bardzo trudne, a także niosą ryzyko ujawnienia - a zatem utraty reputacji. Taki sojusz może być długoterminowy i trwały - z zastrzeżeniem pewnych predyspozycji „niższych” do upokorzenia i poddania się.
 
Prostytucja bdsm
Prostytucja BDSM jest szczególnym rodzajem prostytucji , która oprócz możliwych aktów seksualnych obejmuje również wpływy fizyczne związane z dziedziną BDSM. Często akty seksualne są całkowicie wykluczone.
 
Prostytucja BDSM jest powszechna zarówno w formach heteroseksualnych, jak i homoseksualnych. Płatne usługi BDSM są świadczone zarówno przez podmioty górne, jak i dolne. Co więcej, wielu z nich w żaden sposób nie kojarzy siebie i swoich działań ze zjawiskiem prostytucji i stara się unikać tego terminu (najczęściej nazywają siebie „płatną panią (mistrzem)”, „płacą niżej” itp.).
 
W społeczności BDSM stosunek do płatnych usług BDSM jest niejednoznaczny - od ostrej wrogości po lojalność.
 
Bdsm w sztuce
W literaturze
Wzmianki o BDSM są dość szeroko spotykane w dziełach literackich, z wyraźną orientacją erotyczną i bardziej neutralną.
 
Pierwszy może obejmować:
 
Markiz de Sade , powieści „ Justyna lub niefortunny los cnoty ”, „Filozofia w buduar” i inne;
Leopold von Sacher-Masoch , powieść „ Wenus w futrach ” i inni;
Reazh Pauline (Pauline Réage), powieść " Story of O » (Histoire d'O);
Anna Mar , powieść „Kobieta na krzyżu”.
Laurel Hamilton , seria książek o Anicie Blake .
Ryu Murakami , powieści Ekstaza, Melancholia i Tanatos, które skompilowały trylogię Monologi o przyjemności, apatii i śmierci.
Drugi obejmuje:
 
John Cleland , powieść Fanny Hill;
Ann Rice (Anne Rice), seria powieści " Sleeping Beauty » ( «Sleeping Beauty» seria) ( pod nazwą Roquelaure);
Tom Sharpe (Tom Sharpe), powieść „Wilt” (Wilt) i „Blott na ratunek” (Blott On The Landscape);
Paulo Coelho , „ Jedenaście minut ” (Onze Minutos);
Zara Devero , Show dla elity, Błędna zabawa, Wolność pożądania i inni.
John Norman (niewolnica z góry, niewolnica z Gor).
Eva Hansen, Seria Color of Pain
Temat BDSM znajduje się w pracach współczesnej literatury rosyjskiej. Na przykład Andrei Gusev, „Rola gra w dorosłości” (M., 2003), powieść „Artysta i Eros w super formacie” (The Painter & Eros), a także inni autorzy.
 
W kinie
Kino artystyczne również nie zignorowało tematu BDSM. Następujące filmy są oznaczone jako ujawniające temat BDSM   :
 
Scorpio Rising [en] (1963);
Nun (1966);
Wenus w futrach (1967);
Daytime Beauty (1967);
Wenus w futrach (1969);
De Sade (film) [en] (1969);
The Virgin and the Bat (Die Jungfrau und die Peitsche, 1970);
Story of a Cloistered Nun [en] (1973);
Ilsa, wilczyca z SS (1974);
Nocny portier (1974);
Przypisany niezwykłemu losowi lazurowemu morzu w sierpniu (1974);
Historia (1975);
Mistress (1975);
Smalec lub 120 dni Sodomy (1975);
Kitty Salon (1976);
SS Experiment Camp [en] (1976);
Devil Girl (Fräulein Devil, 1977);
Interno di un Convento [it] (1978);
Killer Nun [ 197;
Dziewięć i pół tygodnia (1986);
Blue Velvet (1986);
Zawiąż mnie! (1990);
Wypadek samochodowy (1996);
Sermon to the Perverts [en] (1997);
O dziwakach i ludziach (1998);
Romance [en] (1999);
Pianista (2001);
Sekretarz (2002);
Spirited Away (2002);
Dangerous Method (2011);
Wenus w futrach (2013);
50 odcieni szarości (2015).
Elementy tej subkultury są zawarte w jeszcze większej liczbie filmów. Należy zauważyć, że od połowy lat 80. XX wieku zainteresowanie tematyką BDSM w kinie rośnie, aw latach 90. i 2000. akcent cieszył się masochizmem  .
 

Kategorie WIKI

Czytane

Wiki z innej strony

Jedna wikipedia, wiele różnych punktów widzenia.

Jak na tematy patrzą nasi sąsiedzi ze wschodu, jak niemieccy koledzy spoglądają na codzienne sprawy, czy angielska wikipedia naprawdę jest najlepsza?

Na wszystkie te pytania będziecie mogli poznać odpowiedzi na naszym portalu.

Wartościowe